A Madeirán, Portugálián, különböző kelta izéken, éhezésen és szecesszión megfáradt olvasóknak ideje valami teljesen újat ajánlanom.

Igen, Pozsony!

Hogy mi ebben a forradalmi újdonság? Hát például, hogy ilyen még nem volt.
És különben is: nem fintorog, nem akadékoskodik, hanem lelkiismeretesen olvas, minden nap! (mármint a kedves bloglátogató).

Nna, azért.

Szóval, Pozsonyban ugyanolyan apropóból jártunk tavaly decemberben, mint idén februárban Prágában: Tuskó konferenciázott. Úgyhogy ő elhúzott a szokásos puccos szállodájába, én meg kerestem magamnak valami jó kis helyet ezúttal is, és saját tempó és elképzelés szerint bóklásztam.

A jó kis hely ezúttal egy hajó volt. Ott az ilyennek neve is van, úgy híják hogy botel (azaz boat hotel). Kettő is van (és Prágában is létezik az intézmény, de nem tudom ki nyalta kitől), az egyik azonban a legdrágább dunaparti sokcsillagos szállodák lábánál van kikötve, az asszimetrikus pozsonyi új híd tövében, azaz 3 perc sétára a belváros közepétől. Nagyon olcsóér', úgyhogy máris tudtam hogy ez a nekem való hely.

Azon kicsit aggódtam, hogy ringatózik majd és tengeribeteg leszek, meg ilyen butaságok, de erről szó nincs.


Az előtérben látható, kissé rozsdás merevítők fixen tartják a hajót, és legfeljebb kicsit himbálózik ha elmegy egy nagyobb slepp.
Nekem olyan 'kajütöm' volt, hogy a másik oldalra nézett az ablaka, a második szinten.
A Botel Garcia enyhén lerobbant, de még épp kellemesen, szóval nem egy luxusjacht, de tiszta, rendes és abszolúte funkcionális: teljesen kedves és udvarias, angolul kiválóan beszélő személyzet, saját fürdőszoba, nagy étterem, bár, szóval teljesen rendben lévő hely.

A kajütre azt gondoltam hogy majd nagyon szűkös lesz, hát ez tévedés volt!
Az egyszemélyes szoba legalább 18 négyzetméter volt, az ágyon kívül nagy asztal székekkel, kanapé(!!), beépített szekrény, és mindez egy lezser, szellős elrendezésben. Szűkösnek legfeljebb a fürdő volt mondható, az olyan kajüt jellegű volt - már amennyit én tudok a kajütökről...


És persze fűtötték is - mert ugyan enyhe volt az elmúlt tél, de mégiscsak decemberben voltunk ott...

Reggel félálomban azt hittem hogy álmodok, amikor egy hajókürt búgására ébredezve kikukucskáltam a kis ágyikómból a függöny mögül és ott húzott el három összekötözött slepp nagy halom szénnel megpakolva, nagy dohogás közepette...



Ha Pozsonyba mentek, és a belvárosban akartok lakni olcsón, kellemesen, kiváló helyen, és a végén még el is akarjátok mondani magatokról hogy nem vagytok azok az uncsi konformista kispolgárok, akkor irány a BOTEL!

Csak egy apró kiegészítés, illetve helyesbítés: úgy látszik, a sok latinos poszt tudat alatt befolyásolta Csurit, mert a botelt nem Garciának híjják, mint a kombinált (nemi és politikai) intolerancia egyik leghíresebb, sajnálatos hirtelenséggel agyonlőtt spanyol áldozatát, Federicot, hanem Graciának.

Igaz, a grácia is latin szó, a francba...

3 komment

Címkék: pozsony botel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

e1 · http://beszoltam.hu 2007.07.31. 14:35:53

Mennyibe került egy éjszaka?

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.07.31. 19:39:58

Szia e1,

tavaly novemberben 48 euró volt egy éjszaka reggelivel, most 2045.-SLK.

e1 · http://beszoltam.hu 2007.11.23. 14:04:49

Hm, hát az elég sok. Amszterdamban a belvárosban a Vondel park tövében laktam 60-ért és azért az kicsit más hely volt...
süti beállítások módosítása