Itt, a szomszéd városban...

Nem, ne mondd hogy mi az hogy szomszéd, nézd csak, itt a bizonyíték:






Na ugye? 185 km az szomszéd, nem?

Szóval szomszédunkban a meglehetősen kellemes és kivikszolt belvárosi helyek mellett, nagyon kivixolatlan - egy nem várt fordulattal, szintén -
belvárosi helyek is vannak...

Én meg amilyen egy dög vagyok, a térképre nézve bementem minden kicsi kis kacskaringós utcába (ez még rendben van, mert minidg ilyen helyeken vannak a leghangulatosabb részek), de amit ott láttam, azt csont nélkül le is fényképeztem.




Aki megnézte a kombós posztomat, az ráismer a torony a lámpán - lámpa a tornyon helyére, ez az utcácska nagyon kis civilizáltan
rendbe van téve:

Itt van viszont a legszűkebb átjáró, amolyan egyszemélyes utca, gyönyörű kockakővel, az óratorony mellett közvetlenül:
























Nos, most már talán kezd értelmet nyerni, miért ez a poszt neve: ide gyűjtöttem azokat a helyeket, ahol úgy érzem lenne még mit tenni. Finoman szólva.




Jó kis régi, girbegurba ház, benne rendes kocsma az udvaron, ahogy kell,
festésből viszont nem a falfirka hiányzik róla a leginkább...


Innen is gratulálok Cilliának, vagy annak aki ennyire imádja, hogy kapna görcsöt a kis keze.














Ha jobban megnézzük, némely házak már ki vannak pofozva, meg a kis karos lámpák is úgy tűnnek, mintha valaki a régi hangulatot idéző cuccokat akarna elhelyezni, de akkor mi van ezzel a szegény romhalmazzal itt a sarkon?




Az utca hangulata egyébként kifejezetten középkori, ha rendben lenne szerintem vetekedne a vár egyik-másik utcájával (a budai várra gondolok).













Ugyanaz a környék, ezek a képek egy kb. 100 méteres sugarú körön belül készültek, és kifejezetten a belvárosban.
















































Amint látjuk, mindenhol ugyanaz a kettősség. vannak pöpecen rendberakott házak, meg szinte romhalmazok. Elmondhatjuk hogy amit nem renováltak, nos azt nagyon nem renoválták, sőt... Mintha még egy kicsit bele is rúgtak volna, hadd málladozzon mégjobban...

















Mindezen fílinghez járult még ez, az omladékok közül meglepően kiemelkedő templomtorony:


























Megpróbáltam bemenni a templomba is alatta, egy nyitva lévő oldalkapun, de bent olyan volt mintha egy műhely lenne, és bent ügyködő némi fiatalok úgy néztek rám, mintha a férfivécébe nyitottam volna be...

Remélem mindezeket hamarosan rendbe hozzák, mert akkor szívesen visszamennék.
Ennek a pár utcának hangulata van, pláne lesz, ha eltakarítják a romokat.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

e1 · http://beszoltam.hu 2007.08.24. 18:43:15

Ez jó. Tegnap egy kedves ismerőssel pont ezeken az utcákon sétáltunk végig, csak mi éppen a Dómtól mentünk a Mihály kapu felé. Kísért alanyomnak adtam két választási lehetőséget. Vagy megyünk a felújított csini belvároson keresztül sok turista között, vagy mehetünk kicsit romosabb, de nyugodtabb utcákon keresztül is. na és mi pont erre mentünk. Szerintem van feelingje. Este pedig a zigzugokban párocskákra is rá lehet találni. :D

e1 · http://beszoltam.hu 2007.08.24. 18:44:08

És még valami. Budapest 165 km, nem 185. ;)

hellotourist 2007.08.27. 19:38:54

Pécsen is van lepukkant ház a belvárosban...;)

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.08.27. 20:19:56

hellotourist,

de Pécs messzebb van Budapesttől, mint Pozsony :-(
süti beállítások módosítása