Szent Péter jeruzsálemi és római fogsága alatt meg volt láncolva. Ez olyan biztos, hogy csak na, hiszen még a láncok is megvannak. És én láttam is őket, bizony ám.


A láncoknak egy egész templomot építettek 440-ben, amelyet az 1400-as évek végén már fel kellett kicsit újítani. Első műveletet III. Sixtus, a másodikat IV. Sixtus követte el.
Hogy ezek a sziksztuszok mennyit éltek....
(Ne, esdeklek, ne írj kommentet: szmájli van itt, soksok szmájli!!).

A templom - San Pietro in Vincoli (vagyis Szent Péter bilincsben) - köszöni, megvan, én pedig az utsó napon, szinte véletlenül találtam meg.

És ha már ígérgettem, tessék, itt vannak a láncok a főoltár alatti ereklyetartóban:





























De ez a templom nem csak erről híres. A turisták (magamat is beleértve) ugyanennyire el vannak ragadtatva és csattogtatják masináikat a következő látványosság előtt is:








































Ez pedig Michelangelo Mózese, a kis szarvacskáival. Ez elvileg egy befejezetlen mű, mert egy nagyobb kompozíciót akart.

Michelangelo-ról mindig eszembe jut, hogy Franciaországban, egy helyi társaságban valaki "misel anzs"-ról mesélt (határozottan két külön szó volt), mire én megkérdeztem hogy az ki. Semmi döbbenet, Kelet-európából jöttem, nagyon kedvesen és leereszkedés nélkül elkezdték magyarázni, így hamarosan rádöbbentem, hogy misel anzs - mikelándzseló.

A következő találkozáskor (mert udvarias emberek laknak arrafelé) amikor megemlítették Picasso-t, rögtön magyarázatot is fűztek hozzá, az én kedvemért.
A májkel ándzseló (angol társalgásban) már nem fogott ki rajtam. Fő az edzés.

Két havi párizsi tartózkodás után az Oszma(n) sugárutat már nem az O-nál kerestem az utcanévjegyzékben, hanem ahol kell, a H-nál (Hausmann), ésígytovább.

De most Rómában vagyunk!
A San Pietro in Vincoli-ban, ahol közelebbről is szemügyre vettem a jó öreg Mózest








































és szemből is:




























Megállapítom újfent, hogy tudott valamit ez az Angyal Mihály, bárhogyan is nevezzük.

De vannak a templomban további, felettébb szokatlan szobrok még, például:








































és hasonlóan szívderítőleg egy kaszás csontváz-halállal a sima csontvázak helyett:








































A márvány anyaga ennél is bámulatos, ebben erősen ott vannak a római templomok.

Még egy közelítés, és a templomokról szóló beszámolóknak



































VÉGE!!

De ha azt gondoljátok balgán, hogy nem lesz több kép, szobor, márvány, mozaik és effélék, akkor elfeledkeztetek róla, hogy VÉGIGNÉZTEM a Vatikáni Múzeumokat.
És a többesszám nem vicc, de nem ám!

Úgyhogy kössétek fel :)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.10.16. 15:10:31

Hmm,hmm, ezek a csontvázas-kaszás témák tetszettek:)
Ahogy Dexter mondta: "miért nem tudják az emberek megfelelően kezelni a halált?" . Ha valami igaz a mi kultúrkörünkre, hát akkor ez.

A láncokról Szadat ugrott be egyébként:) Olvasgatok egy életrajzi könyvet róla, és abban volt, hogy a II. vh. végefelé bújkált, és mint valami favágó vagy kőtörő dolgozott. Harmin évvel később, amikor elnök volt, volt róla egy múzeum, ahol megtekinthették azt a csákányt, amivel dolgozott, azt a pokrócot, amivel takarózott, stb...

Mennyire előrelátó lehetett valaki, hogy ezeket eltette:D

No, szóval a láncok... :)

ErrorFlynn 2007.10.17. 13:36:18

és gondold el szegény ókeresztényeket, ahogy turkálnak a láncok között, vajon melyik lehetett péteren, és aztán kicsempészik a megfelelő darabot a colosseum egy oldalkapuján, félúton az oroszlánok felé.

Aran-ka · http://aran-ka.blog.hu 2007.10.17. 13:46:06

Nem kotozkodni akarok, de Angyal Mihaly keresztneve AngyalMihaly, es a Vezetekneve nem Angyal, hanem Bounarotti...:)
Szoval Michelangelo Bounarotti
Errol eszembe jut Lolobrigida, akirol a baratnom azt allitotta, hogy a Lolo a keresztneve, nem tudtam meggyozni, hogy inkabb Gina

Czegő Teréz 2008.10.02. 22:00:03

Ne kímély! ha arra jöttél rá amire én, már nem vagyok egyedül.
süti beállítások módosítása