Az Angyalvárban, a marcona múlt és katonás kinézetel ellenére egy csomó olyasmi is van, amit kívülről nem feltételeznénk róla.
Ilyenek azok a termek, amelyekben különböző pápák lakoztak, ezért aztán kifestették őket.


Rómában járva nem lehet nem észrevenni a régi olaszok (kackac) beteges hajlamát arra, hogy a falakat összepingálják. A templomok, a nagyok régi lakosztályai, és minden belső tér ki van föstve, inkluzíve a plafon.
A padló meg olyan, amilyen - láttuk már és látni is fogjuk még, amint ígértem: undorító márványberakások, mozaikok, brrrr.... :)))

Vissza a falakhoz. A szórópisztolyos meszelés sokkal gyorsabban ment volna, ezek mégis ezt művelték helyette:





























Ha a Vatikáni Múzeumokban nem lennének ott Raffaello stanzái, akkor állítom, hogy ezekről a termekről sokkal több szó esne, de így csak másodhegedűsök, imho érdemtelenül.

Aki nem akar freskót nézni, most hagyja abba!
Na jó, én szóltam.








































































































































Nem tudom, hogy az ajtón bejövő bácsi ki lehet, nem sikerült kideríteni, de tetszett hogy mertek humort becsempészni ebbe a felséges környezetbe...








































Egy másik mánia a falfestményeken az, hogy domborműveket, szobrokat, stukkókat festenek meg, olyan élethűen, hogy néha tényleg meg kell tapogatni hogy az ember elhiggye: síkban van, nem domborodik...








































Elnézést, de nem jegyzeteltem, hogy melyik kicsoda, meg ki lakott hol. Nem is lett volna annyira egyszerű, mert nem sok kiírás volt...

Azaz egyet mégis láttam, mindenfele: tilos fényképezni! Még teremfelügyelők is voltak, a rendet felügyelni. Nagy ritkán tényleg szóltak, ha valaki vakut használt. Ha másért nem, hát azért, mert fölösleges volt vakut használni: minden ablak nyitva és dőlt be a fény. Hogy ez árt-e a sokszáz éves festményeknek? Én aggódnék, de az olaszok nem olyan aggódós fajta...

Egy másik teremben teljesen más stílusú falfestmények láthatók, de ezek a kis finoman megmunkált kis alakok is nagyon tetszettek:





























Elkerülendő a falfestmény mérgezést, a plafonokat egy külön posztban mutogatom majd - addig is a finomabb lelkületűek, akik nehezen viselik ezt a töménységű kultúrát, használják ki üdülésként Té egyenruhás témáit...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ErrorFlynn 2007.10.31. 12:45:11

he-he, az a bá az ajtóval tényleg tök jó. sosem láttam még ilyet. vajon a márvány ajtókeretet direkt azért rakták oda, hogy festhessenek rá egy álajtót, vagy előbb volt az ajtó, és aztán a befalazás?

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.10.31. 16:29:30

LOL Ajtós bácsit rendesen benéztem. Nem szoktam sokat lefele görgetni, mindig csak minimálisan. Olvasom a kiírást, és keresem a képen. Már vagy négy perce csak keresem, nem látom, felvettem a szemüveget, mindent elkövettem, nem látom. Már már azt hittem, olyan ez, mint amikor nézz mereven egy pontra, és megjelenik egy hajó vagy akármi. Itt mondom, biztos bácsi. Feladtam, továbbgörgettem.

És igen. A következő képre vonatkozott:D:D:D:D WÁÁÁÁÁ

ErrorFlynn 2007.10.31. 16:59:58

viszont most látatlanban is fel tudod idézni az angyalvár egyik freskóját, legkisebb részletekbe menően :-))

Bárányi Sanya 2007.10.31. 18:41:26

Volt ott egy pápai lakosztály, amelynerk a falán körbe-körbe egy akkori tengeri utazási blog volt elmesélve, a festészet nyelvén, igen pajkós fürdési és nimfa-fogási jelenetekkel. Ha van róla felvételed szívesen megnézném ujra.A szent történetekhez a legkevésbbé sem látszott hasonlítani...

Csuri / Bariildi 2007.10.31. 21:29:20

Puszi Sanya!
Igen, megvan a pajzánkodós terem is, lesz róla 1-2 kép. Szerintem az a blog (ez nagggyon teccett!! brávó Sanya!!) Pszyché és Cupido sztoriját regéli el.
Hamarosan jön !! :)
süti beállítások módosítása