Előző kis ízelítő arról szólt, hogy mit látunk a falakon, ha körbenézünk az Angyalvárban.
Most felnézünk a plafonra, ahol semmivel sem visszafogottabb a dekoráció, sőt...










































Szokásomhoz híven megkukkolom kicsit közelebbről is






























Egy külön kis teremben, amely csak napi 2 órát volt nyitva (és én pont mázlistán elkaptam) frissen restaurált frízek vannak.
Biztos van olyan művelt olvasó, aki kapásból tudja mi az, én nem tartozom ezen emberfajtába, de arra jutottam, hogy a fríz is freskó, csak a plafon közelében van.
Másik megoldás: az angol frieze freskót jelent, nem pedig fríz-t.

Majd kérem a megoldásokat, hogy ne maradjon kínzó kérdés...

Na de a lényeg: egy teremben 10 falfestményen regélik el Cupido és Psyché sztoriját.
Elég pajzán, de ugyanakkor nagyon aranyos kis festmények ezek:






























Közben a plafon sem üres a festmények fölött...






























Egy-két emelettel feljebb egészen meglepően modern termek vannak, ilyen - immár sokkal visszafogottabb - plafondíszekkel:






























Itt a féldomborműnek tűnő tárgyak valóban féldomborművek.
Elmélázhatunk azon, hogy ez így művészibb, vagy egyszerűen a maiak nem bírnak oylan lófejet festeni, hogy az megszólalásig kiálljon a falból, még akkor is ha síkban van.


























































Ennyi felfele nézéstől meg sétafikától teljesen leamortizáltam magam, ezért már az elején megszavaztam magamnak egy jóféle kávét a fenti körfolyosó kis kávézójában.



Kivártam amíg az egyik ablak (igazából lőrés) mellé ülhettem, és a gyönyörűségtől meg a fáradtságtól félájultan szemléltem a látványt egy igaz olasz kávé társaságában.



És közben persze kukucskáltam és fényképeztem vadul, míg legnagyobb meglepetésemre ezt kaptam lencsevégre:










































Aki fényképez, akár csak a legműkedvelőbb módon, meg fogja érteni, hogy milyen izgalom vett erőt rajtam! Hatalmas téma: galamb a párkányon, háttérben a Szt. Péter kupolája, csak gyorsan-gyorsan, hogy el ne szálljon, meg ne ijedjen a fénykpezéstől...

Kattingattam gyorsan jó sokat, egyiket a másik után:






























Nézett a kis dög, hogy mit ügyködök, én meg próbáltam a 'fejére húzni' a kupolát, de persze azt az istennek sem akarta...



Megkímélem a kedves olvasót a galambos képek további 422 darabjától...

Egy idő után nyilvánvalóvá vált, hogy egy egy gyalog galamb, repülni nem tud, de legalábbis biztosan nem akar.

Ellenben jól elvan a párkányon, és dehogy is ijed meg egy kis fényképezőgép csattogtatástól!



El is raktam a gépet, iszogattam a kávémat, mikor egy óvatlan pillanatban mit látok:




























Csak azért siettem elővenni a gépet újra, hogy valami maradjon még a sütiből :)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A.Laci 2007.11.02. 10:40:14

Lehet, hogy román állampolgárságú de a roma etnikum sorait szaporitó vendégmunkás a picinykém, aki megunta a spanyolhoni eperszedést és inkább Rómában keres (és talál!) +élhetést?

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.11.02. 15:32:23

Roma etnikumú nem lehet, mert otthagyta a kanalat és cigit sem kért.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.11.04. 21:40:09

Na de kérem, mijeza fasiszta,trapista, sztereotipista stílus a kommentekben, kérem? *csúnyá néz*

ErrorFlynn 2007.11.05. 12:54:28

azok a falközeli képek sztem nem frízek, már a szerint, amit magyarban a fríz jelent.
legalábbis a görögöknél az domborművekkel borított párkány-rész.

Aran-ka · http://aran-ka.blog.hu 2007.11.05. 15:27:03

Ez a galamb Velencebol, a Szt Mark terrol jott, megismerem.
süti beállítások módosítása