Kedves olvasók, egy vallomással tartozom.

Én azt hittem, hogy hű de fényképeket készítettem szülővárosomban, és itt mutogattam nagy büszkén őket, amikor az anyukám elküldött két linket, amit most meg fogok osztani a nagyérdeművel.

De nem komment nélkül!


Székely Attila az 'elkövetője' annak a többezer (ha jól emlékszem 6000+) fotónak, amely mind-mind Temesvárt dokumentálja, méghozzá kerületenként, témánként, és ráadásul az épületek helyét is megadva.


Ezzel nem csak hogy nem tudok, de nem is lehet versenyezni - amit viszont akarok: megosztani ezt a fantasztikus teljesítményt és eredményt minél több emberrel, temesvárival és nem temesvárival egyaránt!!

Azt azért látjátok, hogy Csurtusék nagyon elfogadóak. Hogyhogy miért?? Épp az előbbiekből derül ki, hogy szerintünk a nem temesváriak is emberek! Csak vicceltem :)) _csak viccel_

És akkor az első link, ahol Attila fotóit találjátok: itt van.

A szerző ugyanabba az iskolába járt, mint mi (naná, hová máshová?), ez pedig a most már Bartók Béláról elnevezett líceum (kb.: gimnázium). Meg is kérdeztem tőle, hogy hogyan jött neki ez az ötlete a temesvári épületek fotózásával, a választ pedig az alábbi levélben találjátok:
 

Kedves Csuri,

köszi az elismerő szavakat, amit bíztatásnak is tekintek, hisz a munka folyamán jöttem rá, hogy nagy a fa, amibe a fejszét vágtam...

De ha van és lesz nézőközönség, megéri! (A Flickr statisztikája szerint 5 hónap alatt a képes összeállításomnak kb. 3700 bekukkantása volt.)

Magamról egy pár sort, hogy miért kezdtem el a gyűjtést ?- Hát az úgy volt, hogy...

Temesvári születésű vagyok (54-es évjárat), és miután a Bartók liciből elballagtam, építészetit végeztem és tervezési munkaköröm volt. A "Revolúció" után 15 évig Stuttgartban tartózkodtam, miután a sors 3 éve haza irányított.

Több okból kifolyólag kezdtem el Temesvár épületeinek dokumentálását :

  • A távollétem ideje alatt hiányoztak a temesvári képek, amelyek csak az emlékezetemben voltak tárolva. A külföldön élő honfitársaknak e módon gondolom könnyebbé teszem a visszaemlékezést.
  • Azokért is fényképezek akik habár itt élnek, de a mindennapi nagy stressz miatt elfelejtenek néha megállni, egy épületre felnézni, időt venni arra, hogy részleteiben megcsodálják.
  • Miután 2005-ben a dokumentálást elkezdtem, láttam, hogy az épületek maguk sírnak és ki tudja közülük mennyien élik túl az átalakulást és a város rohamos fejlődését.
  • Na meg hát a gyűjtés a génekben rejtőzik valahol, hisz apukám Dr. Székely László, a csíki székelyek vallási szokásainak gyűjtője volt (Csíki áhítat - Budapest 1995 - 514p. valamint még egy pár ami mai napig is kiadásra vár...).

Kb. ennyit magamról, írni kevésbé szeretek...

A fényképek egyébként magukért beszélnek - teszem hozzá én.

Az épületeken kívül Attila eseményeket is dokumentál, - nem fogunk meglepődni, ugye? - temesvári eseményeket.

Ezek a fotók egy másik lapon találhatók, és nem kevésbé izgalmasak. Láthattok forradalmi megemlékezéstől kezdve mindenféle ünnepségekig sokmindent...


Attila, gratulálunk, és tényleg örömmel tölt el, hogy van valaki, aki szülővárosunkat így körbefotózta, megörökítette!

Remélem folytatod és rajtunk kívül sokan mások is értékelik majd a fantasztikus vállalkozásod!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VIKI BACSI 2008.02.25. 17:56:34

Kicsi a vilag, evekig egyut dolgoztam Attilaval,es most sok sok ev utan is kuldozgetjuk egymmasnak a fenykepeinket. Nagyon orulok hogy itt is talakoztunk, es szegyelem magam hogy nem en hivtam fel Csuri figyelmet Attilara.
Remelem hogy itt meg sokszor fogunk talakozni, sok sikert kivanok,es biztos vagyok benne hogy a tobbi bloger is elvezni fogja a felveteleidet.

tistedur 2008.02.25. 20:26:14

ez férfimunka volt :) lenyűgöző gyűjtemény

catalpa 2008.03.11. 16:23:03

Hello
Szep es kituno munka Attila.
Sajnos a varos ma mar teny, a Balkanhoz tartozik, valamikor Kozep Europahoz tartozot, mint : Szeged, Verona, Bergamo, Brun, Pozsony, stb. de ez mar nagyon reg volt. Nem is tudom kik lakjak ma ezt a gyonyoru varost?, es hagytak hogy igy tonkre mennyen, csakis valami mostoha nemzedek a lakoja, Csuhas polgarmester nem nagyon torodik vele, azt hiszi ha a Moldvai Manasztire kornyeke kivan ' SCHMINK-elve ", minden rendben van.
süti beállítások módosítása