Blogunk visszatérő olvasói nem lepődnek meg azon, hogy egy-egy utazásunkról szóló posztsorozat elején bemutatjuk az áldozatunkká vált ország hivatalos szimbólumait. Té megmagyarázhatatlan, már-már a totemimádás határát súroló, borzongató vonzódása a lobogó, színes rongyokhoz és az ugyancsak színes – a kívülállók számára gyakran értelmezhetetlen – ábrákat felvonultató grafikákhoz több pszichológust elgondolkodtatott már, de Té személyiségi jogainak durva megsértése nélkül következtetéseiket nem hozhatjuk nyilvánosságra.

Lássuk tehát kezdetnek a zsidó állam lobogóját és címerét.


Ez a zászló egyike a legismertebbeknek bolygónkon; egyszer nagyon régen olvastam valahol, hogy az amerikai, az egyesült királyságbéli és a szovjet után – holtversenyben a japánnal – a negyedik. Most, hogy a sarlós-kalapácsos-vöröscsillagos téglalap már a múlté, a Dávid-csillagos lobogó valószínűleg dobogós; mondjuk az elmúlt hatvan évben az izraeli állam tényleg mindent megtett az ismertségért, s azért is, hogy ellenségei nehogy véletlenül más nemzet szimbólumát gyújtsák fel és tapossák meg rituálisan nagygyűléseik alkalmával. Nem lehet összetéveszteni semmi mással, ez tény.

Az 1948. május 14-én megalakult zsidó államnak hat hónapig nem volt sem zászlaja, sem címere; az izraeli utcákon a tömeg az 1897-ben a Cionista Világszervezet kongresszusa által elfogadott lobogót lengette, majd – hosszas, igazi zsidós, vitatkozós, ruhatépős ordítozás után – a kínzó bizonytalanságot feloldandó az Ideiglenes Államtanács ’48 októberének legvégén (apróbb változtatással) elfogadta állami zászlónak a cionista verziót.

A zsidók ugyanazzal a problémával szembesültek, mint amivel mi (csak ők megoldották): azért kellett változtatni a cionista zászlón, mert ha egy az egyben veszi át Izrael állam, akkor onnan kezdve bármelyik, a diaszpórában élő zsidó támadható lenne, ha egy cionista ünnepségen a hivatalos izraeli lobogót lengeti. És itt a gond nálunk: a hivatalos magyar állami lobogó a sima trikolór; nincs rajta címer. Ha az alkotmányt megváltoztatnák és ez kimondaná, hogy a Magyar Köztársaság nemzeti lobogója a címeres zászló, a határon túli magyarokat (elvileg) nem támadhatnák azzal, hogy egy idegen állam hivatalos zászlaját lengetik, ha a piros-fehér-zöldet lobogtatják mondjuk március 15-én Kassán, Munkácson, Temesváron vagy Újvidéken.

Elkalandoztam, bocsánat…

A „hivatalos legenda” szerint valamikor 1895-ben vagy ’96-ban egy pofás bázeli szálloda tárgyalójában bizonyos David Wolfsohn vitatkozott (naná, mert majd simán beszélgetett…) Herzl Tivadarral és további hat cimborájával a cionisták majdani zászlajáról. Wolfsohn első ötlete fehér alapon sorba rendezett hét (hatágú) aranycsillag lett volna, de Herzl kivételével a többiek simán lehülyézték. Ekkor megsértődött (gondolom leantiszemitázta a társaságot), visszavonult az egyik sarokba, majd pár perc múlva diadalmasan felkiáltott: De hát itt a zászlónk, nem is tudom, mit lopjuk itt egymás idejét! – és előrántotta tallitját (imakendőjét), ami fehér volt, szélein világoskék csíkokkal.

Persze vannak még (ön)jelöltek és leszármazottaik, akik megesküdnek rá, hogy ők, illetve valamelyik ősük tervezték a zászlót; ilyen például Morris Harris az USA-ból.

A zászlóra is született néhány elképzelés, mutatóba nézzetek meg ezek közül egy párat.

Hogy a csíkok miért világoskékek az imasálon? Nos, a poszt megírása előtt megpróbáltam utánanézni a neten, de a harmincnegyedik magyarázat után feladtam.

Elégedjetek meg azzal, hogy Canberrától Oslóig minden, magára valamit is adó rabbinak, általános hittudósnak, talmudistának megvan a maga tuti megoldása. Ha a zsidóknak lenne harangozójuk, szerintem ők is lelkesen beszállnának a tippversenybe, mint szakértők. Ehhez még csak annyit, hogy pár hónap elteltével a világoskéket egy kicsit besötétítették a zászlón; ez különösen üdvözlendő lépés volt, hiszen untig elég az emberiségnek egyetlen olyan nemzeti lobogó, amelyik a nagyon világoskék csíkok miatt úgy néz ki, mintha évtizedek óta nem Persillel mosták volna. Igen, argentín barátaink joggal szégyenkezhetnek.

Lássuk akkor a Dávid-csillagot, amit manapság mindenki a zsidókkal, illetve a zsidósággal asszociál (beleértve ők magukat is), pedig ez nem volt mindig így: a hexagramma a föld és az ég kapcsolatát jelképezte, jóval az egyistenhit felbukkanása előtt számos civilizációnál, szanaszét a világban (Indiától Mezopotámiáig), mások szerint meg a férfi és a nő egyesülésének szimbóluma.

Ez a második valahogy emberközelibbnek tűnik nekem. Ég és föld kapcsolata... ugyan-ugyan. Férfi és nő... az igen!


Annó Dávid, Izrael második királya tényleg felrakta a pajzsára, amikor a filiszteusokkal akadt holmi el-, illetve leszámolnivalója, de akkor már import-cuccnak számított; úgy kétezer évig nem is nagyon foglalkoztak vele. Aztán jött a nagy emancipáció, a XVIII.-XIX. század, és a polgárosodó-világiasodó európai zsidóságnak égető szüksége lett egy egyértelmű, egyszerű, könnyen azonosítható, de nem feltétlenül vallási képzeteket ébresztő szimbólumra, amely grafikailag úgymond méltó versenytársa lehet a félholdnak és/vagy a keresztnek. A cionisták előkaparták a Dávid-csillagot, megvizsgálták, és mivel megfelelt az összes, fentiekben felsorolt feltételnek, a magukévá tették.

A zászlóban történő szerepeltetése – gondolom – nem igényel különösebb magyarázatot.

Ami Izrael hivatalos állami címerét illeti, egy régi posztunkban már meséltünk a menóráról. Az a lényeg, hogy (a Dávid-csillaggal szemben) ez tényleg hundertpercent zsidó szimbólum: nem találták, nem lopták, nem kölcsönözték, nem vásárolták, nem kapták, nem osztották meg senkivel. A hétágú gyertyatartó zsidóbb, mint a Tízparancsolat vagy akár mint Dana International, és majdnem annyira az, mint az 5.56-os Galil gépkarabély vagy a jajveszék.

1949 februárjában válik hivatalossá a menórás címer, amelyet kétfordulós pályázat útján választottak ki. Több száz ötlet, javaslat érkezett a bíráló bizottsághoz, a legváltozatosabb dizájnnal: volt oroszlános, tevés, rózsás, várfalas, csillagos, napocskás, gyertyás, galambos, meg még annyi minden.

Végül Oteh Wallisch alap-elképzelését díjazták, de még azon is igazítottak egyet-kettőt a Shamir-testvérek jóvoltából; az eredetin ugyanis hét aranycsillag szerepelt legfelül, egy sorban – ez a grafikai megoldás Herzl mániája és visszatérő rögeszméje; az egyik vesszőparipája volt ugyanis a hétórás munkanap a majdani zsidó állam munkavállalói számára, amit ezzel a hét csillaggal kívánt jelképezni…

Szóval a józanul gondolkodó politikusok a csillagokat (s ezzel együtt a hétórás munkanapot) kivették az elképzelésből, és maradt a menóra (amit az alkotó bevallottan a Titus-féle diadalívről másolt), illetve a békevágyat szimbolizáló olajfa-ágak kétoldalt. Ja, és a héber felirat alul, ami annyit tesz: Izrael.

A himnuszukra most nem jutott idő, pedig az is megér egy… izé, kaddist.

A héten folytatjuk a konkrét élményekkel és sok fotóval.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spájdernecc 2008.05.19. 10:01:10

alapos
A kék fixációhooz:
A NAtGeo-n egy Izraellel kapcsolatos népszerű régészes sztorizós műsorban van egy olyan kék szín, amit titkos módszerrel, titkos alapanyagokból állítottak elő, kizárólag a kiválasztott nép arra illetékas szakemberei.
Van valami saját neve az árnyalatnak, de nem jut eszembe, viszont a mai napig tökölnek a reprodukálással...

spájdernecc 2008.05.19. 10:15:38

index címlap
részvétem :))

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.19. 10:16:08

Elméletileg a '48-as rendeletben a csíkok színét "sötét égszínkék"-nek definiálják (angolul dark sky-blue), míg a csillag simán "égszínkék" (sky-blue).

Ahogy elnéztem a rengeteg zászlót mindenfelé (most volt az államiság 60. évfordulója, el bírjátok képzelni...), semmi különbséget nem véltem felfedezni a két árnyalat között.

Spóroltak :-)

gargoyle 2008.05.19. 10:28:22

meglepoen keson kelnek a szelsosegek ma :D

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.19. 10:33:55

gargoyle,

nenene... gyorsan üss a szádra!

AP (törölt) 2008.05.19. 10:42:37

mekkora zsidózás lesz itt mindjárt..

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.19. 10:45:28

AP,

még bízom az olvasók korrektségében és józanságában. Fél órája kint van a poszt az Index nyitóoldalán, folyamatosan van 70-80 olvasó online és eddig semmi probléma nem volt.

Innen is köszönöm mindenkinek a visszafogottságot.

jclayton · http://korkep.sk 2008.05.19. 10:58:46

Nincs ezzel a posttal semmi gond, korrekt lett, rendben van. Viszont a címeres analógiánál felszaladt a szemöldököm. Ilyen logikával lengethetnék most egy _címeres_ zászlót, mert az nem számít hivatalosnak ergo nem sértek törvényt? Ezt nem gondolod komolyan :)

Barbrady 2008.05.19. 11:04:07

Most mi a baj az argentinokkal? :)

aladdin 2008.05.19. 11:04:42

a színárnyalat neve "tekélet", és nem titkos, csak már nem tudjuk, hogy kell csinálni. egy tengeri kagyló, vagy rák páncéljából kellene kinyerni a festőanyagot, de ezt a tudást valamikor (talán) a babiloni száműzetés során/után elvesztette a zsidóság (hasonlóképpen például azt sem tudjuk, milyen volt a vörös tehén, valóvan vörös, vagy ez csak a fajtamegnevezés volt, ez a tudás is elveszett).

amúgy azt, hogy miért kell a kék csík az imasálra, könnyű megmagyarázni. mert Isten ezt parancsolta. (igaz, hogy a Tzitzit leírásánál, de ez a kettő összefügg úgyis)

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.19. 11:11:13

jclayton,

nem tudom, felétek mi a helyzet, de a nacionalista román sajtó minden március 15-én azzal szokott "érvelni", hogy Erdélyben a magyarok a hivatalos magyar ÁLLAMI zászlót lobogtatják (a címer nélkülit).

Erre mondtam én (meg még sokan mások), hogy ha a magyar hivatalos ÁLLAMI zászló címeres lenne, akkor a címertelenre nem lehetne ráfogni, hogy idegen hatalom hivatalos szimbóluma.

kisokos · http://www.gportal.hu/portal/bfkc 2008.05.19. 11:11:32

Érdekes cikk, jöhet még ilyen. Engem példáúl érdekelne a brazil zászló története.

jucus 2008.05.19. 11:12:39

Nem semmi, hogy egy fél Dunántúlnyi ország rendelkezik a 4. legismertebb zászlóval... ez azért elgondolkodtató. Örülök, hogy a jelenlegi verzió lett, sztem ez a legjobb, bár lehet, hogy csak megszoktam.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.19. 11:13:00

aladdin,

köszi a kiegészítést.

Az a magyarázat, hogy "Isten megparancsolta", valóban könnyű :-))

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.19. 11:14:41

kisokos,

igen, a brazil sztorija is érdekes az égboltképpel; egyszer majd talán belevágunk egy ilyen zászlómagyarázós fejezetbe is...

Bérgyilkos 2008.05.19. 11:17:29

fúj, babók

további szép napot

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.05.19. 11:17:51

az Ember a kapcsolat a Föld és az Ég között

TD223 2008.05.19. 11:22:28

"Erre mondtam én (meg még sokan mások), hogy ha a magyar hivatalos ÁLLAMI zászló címeres lenne, akkor a címertelenre nem lehetne ráfogni, hogy idegen hatalom hivatalos szimbóluma."

Az árpád-sávokra is ráfogják, hogy nyilas. Akinek ez érdeke, minden hasonlóságot megragad.

gargoyle 2008.05.19. 11:30:06

td223: felek hogy felrecsuszik a kommentaradat de azert van valami kis apro hasonlosag nem? :D csupan az anyaga, a formaja, a szinvilaga es a mintazata. (:

ez az "isten megparancsolta" ezt megjegyzem, innentol asszem mindenre van megfelellbezhetetlen valaszom (:

jclayton · http://korkep.sk 2008.05.19. 11:31:34

maradjunk annyiban, hogy nemhivatalos _magyar_ zászlólengetés, bíróságrakerülés esetén biztosak lehetnénk abban, hogy az igazságszolgáltatás nem fogékony az efféle nüanszokra (címer megléte, esetleg piros helyett narancssárga szín, ilyesmi).

:torokköszörülés, kacsingatás:

písz és még sok jó bejegyzést

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.19. 11:35:04

jclayton,

köszi és olykor látogass vissza hozzánk!

ekkerjoz 2008.05.19. 11:35:39

Teljesen korrekt post.
A knesszet üléstermi alaprajza is menórára emlékeztet.

marla 2008.05.19. 11:43:47

Az azért, mert Isten így mondta magyarázat sokszor előjön. Pl az írásnál: van, amikor az egyik fajta T-t, van, amikor a másik fajtát használják, számomra teljesen random módon. És amikor megkérdeztük a tanárt, mi, túl kíváncsi diákok, azt mondta hogy azért mert így van a Bibliában. Végül is mindent meg lehet így magyarázni. Amúgy a címer meg a zászló kékje miért nem ugyanaz?

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.19. 11:46:33

marla,

nekem is feltűnt, hogy a menóra más árnyalatú, de magyarázatot nem találtam rá.

neww 2008.05.19. 11:49:23

Tök jó poszt, köszike, írj még sok ilyet!
A sok szar politikai izé mellett jó ilyen érdekességeket is olvasni.
Amúgy nekem az a kék-sötétékék zászló is tetszik :)
Üdv!

gargoyle 2008.05.19. 11:59:03

a sokfele kek nem lehet hogy siman nyomda es anyagtechnologiai oku? :D vagy szemet materialista vagyok? :D

spájdernecc 2008.05.19. 12:02:38

igen garg, de az nem oszt, nem szoroz :))

states 2008.05.19. 12:07:22

Talán a szép kék szín ragozása helyett, arról kellene szót ejteni, hogy mennyi palesztin, libanoni vér, gyerek és asszony vére tapad ehhez a zászlóhoz, úgyhogy sok dicsekedni való nincs vele, ugyanúgy ahogy mondjuk a csillagos-sávossal, a sarló és kalapácsossal és hasonszőrű társaival sem...

gargoyle 2008.05.19. 12:08:59

states: doktor ur mit csinaljak ha maga mindig pinakat mutogat? (: bezzeg a sok avar meg szlav ver amit mi ontottunk az smafu? :D tessek a sajat oseidre is buszke lenni!

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.19. 12:10:57

Hölgyeim/Uraim...

Kéremszépen...

gargoyle 2008.05.19. 12:16:37

igenisfonok (: megyekdolgoznifonok (: elnezest (:

states 2008.05.19. 12:25:05

gargoyle: Csakhogy ezt nem az ősök művelik, hanem az utódok jelenidőben, és ezt tényt nem lehet elfedni semmiféle görögtűzzel, zászlólengetéssel, születésnapozással és a napi betevő holocausztozással sem...

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.19. 12:27:52

states,

véleményedet természetesen tiszteletben tartjuk, de téged is kérlek, ne keverjünk aktuálpolitikát egy ártalmatlan vexillológiai és heraldikai vonatkozású posztba.

Köszönöm a megértésed.

marla 2008.05.19. 12:29:38

Igazán nem kéne erre reagálnom, védeni sem szabad ilyen tevékenységet soha az életben, viszont az "ősök" anno miért tették? és az "utódok" most miért teszik? ha ugyanaz az ok és/vagy magyarázat, akkor ha az egyiket elítéljük, akkor a másikat is el kell, vagy ha egyiket nem, akkor a másikat sem? nem?

marla 2008.05.19. 12:31:25

akkor én most bocs, hogy reagáltam rá, ilyen gyorsan növekedő kommentszám mellett mindjárt nekem is szólsz, hogy ne.
amúgy mikor jön az igazi beszámoló, amihez majd nagyon szeretnék kommentelni?

neww 2008.05.19. 12:32:56

Nenne nenne neenneeee ne legyen itt elkedzve légyszi a zsidóóózás. Ez a poszt egy országor mutat be kívűlről mint túrista, nem Ehud O. életrajza.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.19. 12:35:57

marla,

a konkrét beszámolók készülnek; szerintem az első poszt a hét közepére elkészül, majd hetente 2-3 posztnyi gyakorisággal jön a többi is - elfoglaltságunk függvényében.

neww,

igen, erről beszéltem én is. Biztosan mindenki megértette.

kenyszerjogasz 2008.05.19. 12:38:17

Barbrady 2008.05.19. 11:04:07
Most mi a baj az argentinokkal? :)

Miért, te talán véded őket? nagyon érdekelne hogy miért is...
vagy inkább az a bajod, hogy valaki MAGYAR?

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.19. 12:39:34

kenyszerjogasz,

nem magyarázni akarom, de Barbrady kommentje végén ott a szmájli.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.19. 12:42:10

És csak most jut eszembe, hogy a kurd zászló színei fix olyanok, mint a miénk, csak ott a közepén van egy napkorong.

gravy_t 2008.05.19. 12:45:39

"a határon túli magyarokat (elvileg) nem támadhatnák azzal, hogy egy idegen állam hivatalos zászlaját lengetik"

tudok másik zászlót, aminek a közepén egy ideig volt egy jelkép, most nincs, és mégsem lehet megmagyarázni, hogy a kettő nem ugyanaz, szóval szerintem kár a gőzért ezzel a címeres-nemcímeressel.

tistedur 2008.05.19. 12:48:55

csurt!
a net tele van trollokkal :)

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.19. 12:50:22

gravy_t,

hja, az Állami Jelképbizottság évek óta bírkózik a címeres-nemcímeres feladattal és sehol sem tart az ügyben. De legalább megszolgálják a tiszteletdíjukat :-))

gravy_t 2008.05.19. 12:50:39

Hogy a témáról is írjak, láttam egy dokfilmet egyszer a tallit kék csíkjáról, és ott is azt mondták, hogy valami tengeri kütyüből készült, és azóta is próbálják reprodukálni. Jó munkát végeztek a zászló kitalálói, tényleg sikerült egyedit alkotniuk. A mi zászlónk sem valami gyakori, bár az afganisztáni misszió előtt mondták, hogy baj lehet, mert az iránira meg pont hasonlít.

gravy_t 2008.05.19. 12:52:59

csurtus

szerintem nem kell címer bele. a címer az legyen kitéve a középületekre, a zászlót meg lobogtassuk ünnepeken. meg azt mondom, hogy a piros-fehér csíkosnál is simán összemossa mindenki a jelkép nélkülit, meg azt, amiben volt, szóval kár a gőzért, semmi értelme.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.19. 12:56:10

gravy_t,

igen, a miénk hálistennek valóban nem túl gyakori kombináció; úgy emlékszem, a piros-fehér-kék hármas vezet a gyakoriság szempontjából, egyes szláv nemzetek zászlóit szinte már csak az érintettek tudják első blikkre megkülönböztetni, ha nincs rajtuk címer (szerb, szlovák, orosz, horvát, szlovén, ex-jugoszláv), de ehhez a sorhoz kapcsolódik ilyen szempontból Hollandia és Luxembourg is.

kenyszerjogasz 2008.05.19. 13:12:51

jólvanna

csak gondoltam hogy az antiargentin-filoargentin törésvonal mentén parázs vitát pattinthatok ki mielőtt unalmazs zsidózás kezdődne.

csakhát úgy néz ki nem csak antiszemitizmus nincs nálunk hanem az antiargentizmus is távol áll az ősi magyar volksgeisttől.

:)GC

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.19. 13:14:34

kenyszerjogasz,

jól beugrattál :-)))

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.19. 13:17:20

Na kedveseim, legyetek továbbra is ilyen okosak és jók; nekem most mennem kell. Visszavárunk mindenkit a következő posztokra is!

gravy_t 2008.05.19. 14:37:02

az argentinok mindig is a begyemben voltak, csak eddig nem tudtam megfogalmazni, miért... :)

spájdernecc 2008.05.19. 15:12:18

a lófülét!
az 1978-as focivébén az otthon játszó, nem kis bírói hátszelet élvező marhapásztorok törték derékba az elfogulatlan honi sajtó sterint is világbajnokesélyes magyar válogatozz reményeit :)
casus belli!
mázlijuk van, hogy olyan messzire vannak :))

spájdernecc 2008.05.19. 15:13:13

bocs a gépelési hibákárt...
még mindig feldúlt vagyok :)

ErrorFlynn 2008.05.19. 15:19:06

az argentin zászlókékkel az a legbajabb, mikor a focicsapatuk is babakékben feszít.

ErrorFlynn 2008.05.19. 15:20:02

na, már megin majdnem egyfelé gondoltunk, csak én sose tudok fotballi ügyben felháborodni.
:-)

ekkerjoz 2008.05.19. 15:22:44

Öööö, persze, esélyes magyar válogatott. Akkor nyomta le 3:1 arányban a hollandokat Argentína, ebből hármat a bíró lőtt...
Amúgy szép meccs volt. Színesben néztük, asszem Munkácsy Kolor tévén.

gargoyle 2008.05.19. 15:25:13

amikor a deli orru mediterran legenyeket lefejelik nem tiltakozol? :D eltorik nekije, ferde lesz oszt oda a rajongotabor noi resze :D

ErrorFlynn 2008.05.19. 15:30:08

ki nem tiltakozik?...
ferde orr néha szexi.

ekkerjoz 2008.05.19. 15:31:32

Nem voltak korrektek a magyarokkal az argetínok, Nyilasit és Törőcsiket is sikerült kiállítatniuk, az első magyar gól után. A három meccsből hármat vesztettünk.

Mar Del Plata, ott dőlt örökre (azóta is dőlve) el a magyar válogatott esélye.
Azóta nem szeretem a focit.

gargoyle 2008.05.19. 15:32:01

_neha_ ez a kulcsszo :D

muszaj megmutatnom nektek, vegul is igazan nagy utazasrol van benne szo (nagy medve-magyarorszag)

www.tar.hu/netudki/ereklye/ereklye01.html

en vegigvinnyogtam a rohogestol (: remelem nem jar permban offtopicer azonnal (:

ErrorFlynn 2008.05.19. 15:41:48

és ez viccelődés, vagy komolyság? nincsidőm végigolv.

gargoyle 2008.05.19. 15:51:43

o komolynak szanta de muszaj viccelodesnek olvasni mert kulonben lila fust jon a fulembol :D

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.19. 16:25:47

gargoyle,

ezért a mondatért mindent megbocsájtok:

"A Vízbe rohanó Tűz 1E-vel (fénysebességgel) kifelé taszítódik, de a Tűz belsejében a taszítás vonzásba fordul, mert az ilyen közegben való haladás időben fordított, mert itt negatív szerkezetű az idő."

Mentula 2008.05.19. 17:34:21

Nagyon jó, és már szine kötelező felütés egy új országról szóló sorozathoz :)

És címlapot is sikerült "megúszni", ismerve az alkalmi kommentelők és a téma viszonyát.

cromwell 2008.05.19. 19:49:13

Szép munka! Újdonság ez a sok zászlóváltozat! Egy dolgot hiányolok: Herzl Tivadar Pesten született. Ezt tegyük hozzá! Nem azt mondtam, hogy mi adtuk Izraelt a világnak, de a megálmodóját igen.
hu.wikipedia.org/wiki/Herzl_Tivadar (a forrás hitelessége nem az én reszortom - az előzményeket ismerve)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.05.19. 20:07:22

cromwell,

egy későbbi posztban szerettem volna kitérni H. Tivadarra, meg nagy művére, az Altneulandra.

tiboru · http://lemil.blog.hu 2008.05.19. 20:13:37

Csak most látom a wiki Herzl-kategóriáját; hogyaszongya: Izraeli politikusok.

Nem azér', de egy 1904-ben elhunyt emberről azt mondani, hogy IZRAELI politikus, az szerintem egy picinykét gáz. Vagy ciki volt olyan kategóriát létrehozni, hogy "zsidó politikusok"?

Ha így van, nem értem, miért ciki?

Mindegy, nem kötözködöm.

cromwell 2008.05.19. 20:50:41

Vagy iraelita? Jó, ne kötözködjünk... Várom a nagy műről szóló elemzést.

gargoyle 2008.05.20. 10:22:54

cionista a hivatalos kifejezes a herzl fele politikusokra nem? (: jo, tudom ahhoz is kapcsolodott mar par pejorativ tartalom...

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.21. 10:11:06

cromwell,

az az elemzés még odébb lesz.

gargoyle,

tudsz olyan jelzőt kies régiónkban, amelyhez nem kapcsolódik pár negatív minősítés?

:-(

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.05.26. 07:07:24

Mirikrantz magánlevélben az alábbiakat tette hozzá a zsidók kék szín-fétiséhez:

A kék színhez némi adalék: egy tengeri állat, a chilázon véréből nyerték régen a festéket, ma már ennek az előállítási módja nem ismert. Eredetileg az imalepel (tálit, tálisz, ahogy tetszik) személélőrojtjai között volt egyetlen egy szál, ami ilyen színű lehetett/volt.

süti beállítások módosítása