2008.06.14. 12:00
Románia - Közlekedési tanácsok 2.0 (x)
Ahogyan azt megígértük, elétek tárjuk a romániai közúti közlekedéssel kapcsolatos, szigorúan szubjektív tanács-gyűjteményünk második, tiritarka csokrát.
A már bevált módszert követve folytatjuk a pontok számozását. Kommenteket szívesen látunk, s ha nyelvezetük és stílusuk bizonyos határokon belül marad, nem fogunk moderálni. Szidni csak a szerzőt szabad, egymást nem.
A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatod!
Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.06.14. 12:34:40
Egyébként a poszt remek:) A lámpákhoz annyit, Gyergyószentmiklóson hiába üzemelnek, akkor sem foglalkoznak vele:) Megszokták, hogy nem voltak, és ha nagy ritkán jelez is, akkor sem törődnek vele sokat:)
tistedur 2008.06.14. 13:53:04
amiferink,amitótavénk 2008.06.14. 13:58:07
Romániában,úgy ahogy más kelet európai,volt komcsi országban,a kezdeti olcsó vagánykodás után ,hihetetlen tempóban kezdenek kultúráltá válni az autósok IS. Szemben a jó magyar autósokkal.
Ronald 2008.06.14. 13:58:39
Szóval szomorúan állapítottam meg már akkor, hogy bizony az ottani átlag-sofőrők átlagosan jobbak, rátermettebbek, ügyesebbek - mint a magyar kollegák.
Valami földrajzi-történelmi magyarázat is lehet a dologban - hisz például Európa (elismerten!) legjobb kamion- és buszpilótái...bizony a törökök.
Nem a németek, nem az angolok, nem a máltaiak...hanem pont Jumurdzsák leszármazottai.
Namármost, a románoknál nem kempingeztek 150 évig - mint nálunk Budán - viszont remekül végig-seftelték a Ro.-kal az egész késő-középkort.
Lehet, hogy innen ered a dolog?
csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.06.14. 14:19:11
azért volt egy pár román-török fegyveres affér is az elmúlt századokban.
Abban viszont igazad van, hogy a román átlag-sofőr valahogy jobban érzi az autót, mint idehaza sokan. Az ottani közeledési tempóhoz képest az utakon alig látni komoly baleset-nyomot, pedig azt várná az ember, hogy úton-útfélen frontális ütközés-nyomokba botlik.
És nem.
sammy85 2008.06.14. 14:29:26
modos 2008.06.14. 14:38:08
2008.06.14. 15:22:05
norka 2008.06.14. 15:47:54
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.06.14. 15:56:23
majd számolj be a tapasztalataidról!
Poke 2008.06.14. 16:04:43
Az elsőhöz hozzászóltam, most csak gratula.
2 hét múlva megint nekiveselkedek.:-)
autosave 2008.06.14. 16:07:03
Én 2008.06.14. 17:14:51
Ez a 22-es csapdája....
Csekket csak a helyieknek adnak, külföldinek a helyszínen kell fizetnie!
cromwell 2008.06.15. 09:21:00
Abban meg egyetértünk, hogy volt néhány konfliktus román-török viszonylatban, és nagyjából 400 évre tenném a kempingezés időtartamát: ne feledjük, az 1877-78-as orosz-török háborút a román történetírás függetlenségi háborúnak ismeri, bár ugyanezen irományok szerint legfeljebb adófizetők voltak, nem alattvalók. Lehet, csak a török APEH hergelte őket?
csurtus · http://csurtus.blog.hu 2008.06.15. 11:17:48
az új betűtípus engem is meglepett, de már rég letettem arról, hogy mindent meg akarjak érteni a blogok természetrajzából.
cromwell 2008.06.15. 16:16:03
VIKI BACSI 2008.06.15. 18:59:56
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.06.15. 19:07:15
arrafelé a csodáknak nagy hagyománya van :-)))
tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.06.15. 20:07:33
köszi!
ekkerjoz 2008.06.15. 20:08:31
mvh 2008.06.16. 07:23:14
Na jó, itt is volt egy időszak 2000 elött amikor amostani mo-i állapotok uralkodtak a zebrák környékén, de a rendőrség nagyon rászállt és tette a dolgát ...
Hatásos volt az átnevelés.
Rendőrőket lefizetni tényleg nem ajánlatos, nekik a lebukás miatt nem éri meg az az 50 ajró pl munkahelyük bánhatja. És egyre több a fiatal rendőr, aki már a számitógépes korba született, na ők tudnak nyelveket is (ezen még én is kiakadok néha :D ).
Sok közlekedési lámpánál van másodperc számláló, amig pirosat mutat a lámpa pirosan számol visszafele, majd 00-nál zöldre vált és zölden számol visszafele és általában zöld 00 után rögtön pirosra vált a lámpa, hisz ott a számláló. Rizikós belehajtani egy nagyobb kereszteződésbe zöld 02 - 01 - 00 másodpercnél, mert lehet, sőt valószinű, ellenkező irányból már piros 00 indulnak el. Ez volna a sárga.
Radardetektor használható.
A.Laci 2008.06.16. 09:38:42
A poszt, amint azt már Tőled +szokhattuk, jó. Riszpekt. Ami a balesetekre utaló nyomokat illeti, a dolog egy kicsit feketébb: értelemszerűen a törött roncsokat előbb-utóbb elszállitják. Ami viszont árulkodó jel, azok az útszéli - helyenként improvizált - keresztek, és a körézsúfolt gyertyacsonkok, hervadt virágcsokrok. Ebből sajnos rengeteg van. No meg a baleseti statisztika szerint is rosszul áll Románia, nyilván az autópályák hiánya miatt.
ErrorFlynn 2008.06.16. 14:15:35
csurtus · http://csurtus.blog.hu 2008.06.16. 16:16:17
a szemed olyan, mint egy vércséé.
ravens01 2008.06.16. 18:54:01
A rendőrök: tavaly januárban nagyon legombolt az egyik - persze, saját zsebbe (20.000) - az is igaz, 102 lakott területen... (éjjel 2-kor).
A kamionok pedig tényleg nagy problémát jelentenek - nagyon hiányzik az autópálya, és még pár évet várni kell rá. Az ázsiai forgalom nagy része ezen a tűfokon át megy.
Amúgy pedig sokminden egyébbel egyetértek, grat a cikkhez.
csurtus · http://csurtus.blog.hu 2008.06.16. 21:44:16
egy balaeset nyomait mi is láttuk legutóbb; csúnya volt és természetesen egy kamion randizott egy szgk-val. Ahogy elnéztük az úttestre kiszórt pár kilónyi fűrészport, az bizony felitatott valamit :-(
Köszi a gratulációt!
ötvenes 2008.06.17. 23:42:53
Amiket írtál mind megáll, kivéve a baleseti nyomokat. Sajna sok sok kereszt van már az út széleken, pedig csak pár éve lett ott is divat. Az éjszakai vezetésről csak annyit, mentünk a Kárpátiába, SepsiBükszádnál, kb 1-2óra között lefordultunk a főútról, még jó, hogy a vak sötét utcán lassan mentünk, mert a harmadik kanyar útán ott aludt egy kicsit ittas idősebb hölgy az aszfalton. Megnéztük, azon kívül, hogy részeg volt semmi baja sem volt. Más. Már nem tudom melyik faluban, de valahol Segesvár környékén volt, szekér az út szélén állt, majd hirtelen átvágott a másik oldalra. A kocsis aludt a bakon, a lovak meg szambáztak az út két oldala közt legelészve. Ami miatt én leszoktam az éjszakai utazásról, azok az eső utáni út megcsúszások. 2x úgy megdobtak mert előzőleg nem voltak ott, hogy akkor tényleg megilyedtem.Az egyik ilyen nagyon durva a Király hágón van, a másik a Déva-Szeben részen. Az előzőben írtam már a rendőrökkel kapcsolatos kalandjaimról, meg kell jegyeznem, hogy amikor a téli útra szórt összefagyott homok koloncoktól defektet kaptam, persze hogy éjszaka, a rendőrök világítottak, hogy lássak, meg el ne csapjanak a kamionok. Még a benzinkúthoz is elvittek, meg viszza, hogy felfúvassam a leeresztett pótkereket.
Sityesz 2008.06.20. 10:19:23
Takoca · http://album.reality.hu 2008.07.21. 12:23:45
a múlt héten vezettem 2400km-t Erdélyben.
A tapasztalatok:
90%-ban baromi jó utak, autó versenyző vadállatok mindenhol + a kamionosok tényleg barmok.
Trafipaxot én csak 1 helyen láttam, ettől függetlenül a falvakban szinte mindenütt 50-el ment midenki. A zebránál meg baromira nem állt meg senki (csak én :) )
Ja és matricát nekem csak a hátáron sikerült vásárolnom...
marosy 2008.07.27. 19:30:54
Azért nem kell azt gondolni, hogy most jöttek le a fáról.
teddyde 2010.05.10. 11:30:35
Újdonság viszont, hogy egyre több körforgalmat építenek (nagyon helyesen), használni viszont nem nagyon tudják. Simán kijönnek a belsőből index nélkül, a 2-3 sávosban. És még mindig csak befelé indexelnek...
A legrosszabb talán a nagyobb városok közlekedése, szerencsére Erdélybe menet Nagyvárad kivételével (ahol nem ajánlott az elkerülő használata, mert pocsék állapotban van) nem kell bemenni sehová. Kolozsvárt már elkerüli a pálya, és Marosvásárhelynél is működik (bár néhol igen komoly aknák vannak) az elkerülő. Utána már csak a vasúti átkelőknél kell figyelni, az előtted lévő nem véletlenül lassít le 10 km/h-ra.