Galambos Tiborenkó barátom azt írta, hogy ő Prágára még fekete-fehérben emlékszik (hiába, aki állandóan fényképez, annál tényleg a fényképein keresztül marad meg a kép...), és akkor nem volt még divatban a jugendstíl/árt nuvó/szecesszió...

Nos én nagyon is színesnek találtam a várost, és teljesen belehabarodtam a részletekbe. Magyarázatként csak párat mutatok, mert igen, a sokat emlegetett Hotel Evropán kívül is van élet, szépség és szecesszió a városban.


Mondjuk rögtön a nem kevésbé szecessziós és nagymúltú Hotel Pariz:
Hát erre már nem mondom, hogy akármikor beugrok 1-2 éjszakára, mert a világ luxushoteljei között is rangos helyen szerepel, árai ennek megfelelőek.

Persze ez nagyon rendberakott, felújított meg minden, puccos hely, de nem ezért szeressük - hanem miért is?

Hát a RÉSZLETEKÉRT!

Mert ebben a posztban nem az épületekről, hanem a részletekről lesz szó.
Ilyen egy ablakalja közelről szemlélve.

De a dobogós helyet az egyik oldalbejárat kapudíszítései viszik:
Hát ezt nem is rontanám el semmilyen szöveggel, inkább képileg folytatom egy kis belső részlettel (már megint lámpa! van nekem valamim ezekkel a lámpákkal...)
Végezetül (ne reménykedj kedves olvasó! csak mára...) a városháza kapuja kívülről  és belülről, hogy még érthetőbb legyen: miért érzi úgy a gyanútlan utazó, hogy dől rá a szecesszió a cseh fővárosban..:

És akkor, az ígéretnek megfelelően, lássuk a részleteket:
És Mucháról pedig még egy szót sem ejtettünk...!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tiborenko 2010.09.17. 10:51:31

Igaz, Pragat valamikor fekete-feherben fenykepeztem de azert frissebb szines emlekek is akadnak. Kostolokent peldaul: photo.net/photodb/photo?photo_id=9484821&size=lg
Es ha szecesszios varoshazat akarunk latni, szerintem Kecskemetre kell ugranunk es nem Pragaba.

Gloria Mundi · http://szexcsatakanno.blog.hu 2010.09.17. 14:14:26

A városháza nekem is rémlik abból az egyetlen napból, amelyet egy szörnyű gyomorrontás után töltöttem Prágában ... :)
A lámpák meg szépek, és kész :)

Csuri / Bariildi 2010.09.17. 23:06:07

@tiborenko: Húúúú, ez igen, ezek a szép fotók!!!
Köszi!
Egyben hadd tövábbítsam ezúton a felszólítást, hogy vendégposztot is lehet ám írni, és ilyen gyönyörű képekkel dekorálni!
süti beállítások módosítása