Legutóbb a folyópart felé tartottam a Józsefvárosból...

Persze a legkedveltebb híd a Károly nevű, és méltán az, de ott fényképezni csak úgy lehetett volna, ha  nagy intenzitással csapkodom agyon a turistákat, akik minden szobor mellett megállva fényképeztették magukat - márpedig van a hídon vagy 100 szobor :)

A várnegyedbe menet nem is a Károly hídon mentem, csak visszafele jöttem azon, de akkor már sötétedett...

A várnegyed felé vivő kis utcákon érdemes gyalog felsétálni, mert egymást érik a kis hangulatos vendéglők - kocsmák. Egy ilyenben ebédeltem, úgy tűnik nagyon autentikus valamit: prágai gulyás volt a neve. Először nem is foglalkoztam ezzel a baromsággal, nehogymá' Prágában egyek gulyást, de aztán láttam hogy MINDENHOL ezt hirdették mint ebédjavaslatot, erre beadtam a derekam.

Azt még tudni kell rólam, hogy a színeken és szép házakon kívül az étlepokat keresem és olvasom megszállottan, még ha nem is akarok enni, akkor is böngészem az éttermek utcára kifüggesztett kínálatát. Hiába na, aki kajás, az kajás. Lehet akár percekig is nem enni, de attól még a szenvedély az megmarad :))

A prágai gulyás kicsit sűrűbb volt mint a hazai és nagyobb húsdarabok voltak benne (én marhahúsból valót ettem), köretnek pedig a tényleg helyi specialitásnak számító knédlit adták hozzá. No és persze csapolt söröcske, az télleg passzol ehhez a kajához.

Szóval már telibb hassal, de csak felmentem a várba, és ott bóklásztam sötétedésig. A Vitusról külön is lelkendeztem, a királyi várról nem, pedig az is megérte a látogatást. Az egész várnegyed mindenestől jó hely, érdemes körbejárni minden kis zugát (sok helyre kell belépő, de itt is van kedvezményes körjegy).

Itt is van egy nagyon híres és turistáknak bőszen ajánlott hely: az aranyművesek utcája.

Nagyon aranyos miniatűr házikók a vár falában, mindegyikben másfajta kis bolt, főleg szuvenírek, kézműves dolgok, hasonlók.

És a Franz Kafka kávéház, amiről volt már szó...
A várban sétálgatva olyan kávéházat is találtam, amelynek szabadtéri, de fűtött teraszáról gyönyörű kilátás nyílt a városra:

És miközben ezt bámultam, isteni capuccinót ittam és forró almásrétest eszegettem vaníliafagyival - igazi közép-európai fílinget átélve (vagy ez inkább  monarchiás? vagy ez a kettő szinte ugyanaz ? :))
Visszafele bandukolva, a Károly hídról még meglestem egy ódonnak kinéző kis gőzöst, egy még ódonabbnak tűnő vízimalom mellett:

A Vencel tér egyik átriumában bóklászva pedig már annyira fáradt voltam, hogy azt hittem a kimerültségtől már tótágast áll a világ a szemeim előtt:
Az Evropába visszamenet már csak annyi erőm volt, hogy benyomjak egy ISTENI sültkolbászkát, amit a Vencel tér több pontján lévő kolbászos standokról árulnak. 4-5 féle kolbász, kiflivel vagy kenyérrel, de olyan finom ropogósra sütik, hogy az élményszámba megy! Ki ne hagyjátok!

Ja, és persze Prágát se! :)))

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ErrorFlynn 2007.09.10. 13:41:53

hű, eszembe jutott a legnagyobb prágai élményem, hogy konkrétan megvan még az ablak a palotában, amiből defenesztrálták az udvari népeket! ez igazi történelmi úristen-pillanat volt, sokévnyi gimnáziumi röhörészés után - defenesztrálták ha-ha még szakszó is van rá - látni a Helyet, ahol történt. annyira el voltam bűvölve! alig tudtak elrángatni az ablak elől.

hobbi-fotos 2008.05.23. 20:59:12

Egy csomó prágai képet feltettem a
www.harry.hu -ra (privát menü)
Imádom ezt a várost!

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.05.23. 22:18:39

hobbi-fotos,

határozottan jók a képeid!

hobbi-fotos 2009.01.14. 00:05:48

tiboru:

Köszi szépen!
süti beállítások módosítása