Egy idegen városba érkező turista első problémái egyike a településen belüli helyváltoztatás, ezen belül a tömegközlekedési lehetőségek szemrevételezése: hogyan fogok eljutni A-ból B-be, mennyit kell gyalogolnom a látnivalók között, átlagosan hány tömegszerencsétlenség történik 24 óra leforgása alatt, száz turistából hányat szoktak megkéselni, kirabolni és/vagy megerőszakolni a lelkes helybéliek naponta, satöbbi.

Mai posztunkban a világ talán legsűrűbb és legmegbízhatóbb városi földalatti vasút-hálózatát mutatjuk be, ahonnan a nemzetközivé vált „metró” szó is származik – és ezt csak az angolok vitatják. Következzék tehát a párizsi Métropolitain.

 

A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatod!

 

ekkerjoz 2008.10.10. 11:39:35

Zazie a metrón...

A.Laci 2008.10.10. 12:54:56

Gratulálok. Élvezet olvasni.
Az RATP olyan mint a Regia Autonomă de Transport Ploieşti rövidítése...

Zig Zag 2008.10.10. 13:01:54

Nagyon tömören: Woooow!

tribunus 2008.10.10. 14:19:29

Érdekes és alapos irás!Szerencsések a párizsi nyugdijasok,hogy pl. egy 70 éves átlagosan nyilván olyan fitt,hogy nem is jogosult a kedvezményre!!

ekkerjoz 2008.10.10. 19:10:54

Szóval, az első könyv, amit francia nyelven kezdtem olvasni (Zazie dans le Metro), de igenhamar ellankadtam, mert facsarták benne az amúgy sem mértani nyelvezetet, s a szótárban sem találtam felit a szavaknak.
Ez jutott eszembe arról, hogy éppen a metróval kezdtétek, vannak ilyen neuronok az ember idegrendszerében, amik csak úgy maguktól kezdenek szaladgálni.
Most ezeket tovább pusztítom pohár bordóival, itt a kies Hargitán, mivel holnap pisztrángozok.
Szép poszt volt.

SgtPepper 2008.10.10. 20:29:53

bevallom, en azok koze tartozom, akiknek nehezukre esett elhinni, hogy parizs tenyleg csak akkora, mint délbuda

most mar mindegy, legfeljebb kikozositetek, de en bizony utananeztem a reszletes foldrajzatlaszomban, meg parizs honlapjan meg meg a francia wikiben is (pedig tudom, hogy itt nem illendo emliteni) es tenyleg: parizs tenyleg csak akkora, mint a posztbeli budapest terkepen lathato zolddel

ugyhogy bocsanat, hogy hitetlen voltam, mentsegemul szolgaljon, hogy negyszer voltam parizsban es nem tunt fel, hogy ilyen kicsi

most mar hiszek nektek mindenben

méhészborz · http://debi.blog.hu/ 2008.10.11. 10:15:40

Nekem az volt (az egyik) nagy élmény, hogy a RER fémvályúban, gumikerekeken fut.

Catalina 2008.10.11. 11:46:46

Remek poszt!

Egyébként én el voltam ámulva a párizsi metrótól ottjártunkkor, és nagyon könnyen el lehetett igazodni a rendszerben. Mindenhol pontos és részletes tájékoztatás volt, egyszer sem tévedtünk el.

Hitetlen 2008.10.12. 20:51:43

és mennyi lépcső omg

cromwell2.0 2008.10.14. 11:44:05

Szép poszt gratulálok! A méret engem is meglepett. És megpróbáltam számolni, ha mi most épp a 4-es metrót nem építjük, mikor lesz 16? Vagy az itteni Intra Muros, modjuk a várnegyed?

r1attee 2009.01.20. 14:05:31

Üdv! Megerősíthetem (tán nem is kéne), de tényleg Párizsban eszembe se jutna autót venni... Egyszerűen tökéletes a hálózat, mindenhova (de tényleg mindenhova, még a Louvre-BA - igen, BE a BELSEJÉBE) el elhet jutni... Turistáknak van 3-5 napos bérlet 1-2-3 zónára - az 1-esen belül van minden látnivaló (kb.1 hétre való), tehát elég, és az ára sem vészes. Csak a Versailles-ba kell megvenni a vonaljegyet RER-re (az Eifel torony melletti állomáson lehet átszállni).

depo 2009.02.08. 11:29:15

Hello. eloszor utazunk Párizsba,minden ok csak a metrotol felek egy picit,hogy ne nagyon tevedjunk el,foleg az atszallasokkal lesz gond. pl. itt egy példa: felszálok a CONCORDE téren(3 metrovonal keresztezi)a CHAMPS ELYSEES felé,akkor a metrovonal színe szerint tájékozódjak? Majd ott átszállok a 13as metrovonalra,amely a LA FOURCHE megálló után keresztezodik két ágba,honnan fogom tudni,hogy a GARIBALDI felé megyek,nempedig a PORTE DE CLICHY felé? koszi

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.02.08. 16:33:34

@depo:

Minden megállóban nagyon szép színes térkép van, illetve mindig a végállomásokat figyeld, az segíteni fog, főkeg az általad is említett elágazásoknál.

Nem vicc: ha ismételgeted magadban, hogy pl. "világoskék 13, Chatillon", menni fog :-)

Ráadásul a metró vezérkocsijának homlokzatára is ki szokták írni a végállomást, amely felé tart.

Minusz 2010.04.02. 23:55:36

Hát a metróhálózatuk előtt télleg le a kalappal,volt alkalmam kipróbálni,bárcsak a Champs Élysére is olyan buzgalommal raknának ki szemeteseket mint amilyen buzgalommal a metróhálózatukat építették..mert én ottjártamkor egyet nem láttam,de ez lehet hogy az én hibám,pedig eléggé kerestem.