A blogunk olvasói által megszokott kedélyes, tréfálkozó hangnem ideiglenesen (vagy ahogy a tévé- és rádiókommentátorok jelentős hányada mondja: ideglenesen) felfüggesztetik.

Az ok: ebben a posztban a kijevi Csernobil Múzeumban tett látogatásom felelevenítése lesz a téma. Összesen három fotót tudtam készíteni, majd olyan fokú letargia lett úrrá rajtam, hogy a gépet eltettem és csak bámészkodtam tovább.

A múzeum az ukrán főváros központjától nem messze található. Mi zártkörű idegenvezetéssel látogattuk meg, de a nagyközönség előtt is nyitva áll, noha nem egy olyan látvány, amelyre a szabadságukat töltő turisták áhítoznak, két sör és egy állatkerti séta között.


A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatod!

 

 

tamas 2007.09.29. 23:07:09

sziasztok szerintetek kell bármiféle engedéj vagy felhatalmazás hogy csernobil területén végigmotorozhasak?

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.09.29. 23:33:44

Helló Tamás,

Igen! A leghatározottabban IGEN! Csernobil kábé 40 kilométeres körzete a mai napig le van zárva és csak különleges engedéllyel lehet belépni - a kijevi főpolgármesteri hivatalban kell megkenned egy csomó embert, hogy ez egyénileg sikerüljön; amúgy manapság szerveznek csoportos utakat is, a neten szerintem találsz ilyen irodát...

A te dolgod, de én többször is meggondolnám... Sok sikert!

TAMÁS 2007.09.30. 22:03:24

KÖSZÖNÖM VÁLASZOD! VAN DOKUMENTUM FILMEM IS CSERNOBILROL MINDIG IS ÉRDEKELT A TÉMA ENGEM HÁT IGEN ÉLETEM NAGY ÁLMA LENNE VÉGIGMOTOROZNI CSERNOBILT HA NEM IS MOTOROZNI LEGALÁBB SÉTÁLNI EGYET OTT ABBAN A BIZONYOS KISÉRTETVÁROSBAN!

TAMÁS 2007.10.04. 10:20:51

szerbusz! mégegy kérdésem lenne te jártál csernobilon belül is vagy csak a lezárt körzeten kivül voltál? várom válaszod

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.10.04. 17:16:14

Helló Tamás,

mellette voltam csak. Hivatalos, állami küldöttség tagja voltam, és vendéglátóink (az állítólagos vagy valóságos veszélyre hivatkozva) nagyon udvariasan, de roppant határozottan a személyes megjelenést nem tették lehetővé.

TAMÁS 2007.10.05. 22:10:52

szerbusz értem szoval ennyire tiltják a belépést a teruletre bocsánat hogy ilyet kérdezek a levegonek nem volt szaga,? habár azt mondják a sugárzásnak se ize se szaga ohhh mellesleg megnéztem elenafiletova oldalát sok képet ellmentetem nagyonjo az oldal mellesleg a holgynek jo motorja van ! üdv tamás

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.10.05. 22:31:08

Szia Tamás,

a radioaktív sugárzásnak nincs szaga; ha lenne, sokkal könnyebb dolgunk lenne.

Filatova meg tényleg belevaló csajszinak néz ki, noha aggasztóan sokat kever a halott város körül, ezért olyan túl közeli kapcsolatba ne kerülj vele :-)

TAMÁS 2007.10.06. 13:54:37

szerbusz! szerintem ha akarnák is kapcsolatba kerülni vele akkor sem tudnék a hölgy oldalán semmiféle e-mail cim nincs ahol öt el lehet érni de ha lenne is elérhetösege akkor is megondolnám mert nehogy a titkosszolgálat levágja a fejem tudtomal a holgy apja tudos! valami nagykoponyya

TAMÁS 2007.10.06. 14:06:09

megtaláltam az e mail cimet csak egy gratuláciot irtam neki dicsértem a képeit remélem nem vágja le a fejem a holgy

TAMÁS 2007.10.06. 15:08:21

megprobálok nem tul kozeli kapcsolatba kerulni vele kösz az infot

TAMÁS 2007.10.09. 08:05:11

elena belevalo no

Gabriella Wilder 2007.11.25. 22:07:53

Szia Tamás ! Ehhez a nagy álmodhoz több dolgot fűznék hozzá,ha meg nem haragszol rám. Én egy hivatalos és jól ismert környezetvédő szervezet tagja vagyok( mindenki tudja melyikről van szó,de ez itt nem a reklám helye),és eléggé jól vágom a témát,suliban fél évig tanultam is rádioaktivitast fizika szakon. Ugyhogy azt javaslim messze kerüld el Csernobil lezárt illetve nem lezárt területeit mert egy életre megbánhatod. Vannak területek ahol 70es sugárzást is mértek(a normális mindössze pár tized) ahol anno egy órányi séta is hirtelenhalálhoz vezetett volna,igaz ennek lassan 22éve,de a felénél lejjebb akkor sem csökkent ez az érték(szerintem..de nem mennék oda ellenörizni:).A másik ami miatt nem érdemes arrafele menni az hogy ez az a fajta rádioaktiv szennyeződés (stroncium 260) ami beépül a csontokba,te megfertőzödsz,és utána terjeszted is,tehát te is sugárzol később.Tehát nem csak a te dolgod és bajod lenne ha odamennél,mert mas is beteg lehet töle.A harmadik dolog amiért be nem tenném oda a lábamat azok az őrszemek.a Lezárt körbekeritett területeket őrszemek védik attól hogy ténylegesen távol maradjon mindenki a saját és mások érdekében. És nem embereket állítottak oda elhiheted megbetegedni. Ha a reaktor környékén robotokat küldtek takarítani,szerinted őrt ki áll ott? remélem nem haragszol a kritikámért. köszike
Gabriella

Gabriella Wilder 2007.11.25. 22:19:07

Apropo,ha engedélyt is szerzel,a robotoknak fogod az engedélyt majd lobogtatni? Azokkal aztán vitatkozhatsz. Mondj le erről,nem úsznád meg élve.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.11.25. 22:42:42

Gabriella,

egy dologban vitatkoznék veled: a robotos megoldás vadregényes; szerintem egész Ukrajnában kizárólag konyhai robotok (főleg konyhamalac) léteznek; őrszemek gyakorlatilag nincsenek Csernobil környékén, csak feliratok és sorompók.

Mindenki a józan eszére hallgasson; ebben egyetértek veled. A sugárzással nem tanácsos viccelni, de ezt már leírtam én is.

e1 · http://beszoltam.hu 2007.11.26. 00:11:57

És mi a szitu a védőfelszereléssel? Azzal be lehet menni? Ha van az emberen, akkor az mennyit bír?

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.11.26. 06:01:03

Iván,

szerintem attól függ, milyen közel mész az egykori tűzfészekhez, na meg védőfelszerelése is válogatja; ha megnézed Jelena honlapját, láthatod, hogy ő eléggé lazán veszi a dolgokat.

Gabriella Wilder 2007.11.26. 13:19:54

Ezt a robotos dolgot csak feltételeztem,gondoltam hogy ellenkezni fogtok ezzel kapcsolatban.A sérült reaktor területén a hulladékot tényleg robotok takarították,erről képeket is láttam nemrég. Aztán egy expedíció akik odalátogattak azt mondták hogy a terület őrizve van,és nem tartom valószinűnek hogy ekkora sugárzás esetén embereket tesznek oda.A védőfelszerelésekről annyit hogy teljes védőöltözet létezik ami a portol és különböző fertőzött dolgoktól megvéd,de szerintem ilyen helyeken ólomruhát javasolnék( vagy űrhajós szkafandert) de abban szerintem képtelenség mozogni.Az előző hozzászólásom pedig kikívánkozott belőlem mert mélyen megdöbbentem hogy lehet valakinek az az életcélja,élete álma hogy megjárja a szellemvárost,amitől én gyakorlatilag ha nem sugározna akkor is minimum a félelemtől halnék meg. Ha érted hogy mire gondolok. jelenanak pedig van ambíciója az fix,értékelem hogy nyilvánossá akarja tenni az igazságot,de őrültségnek találom amit csinál.

Gabriella Wilder 2007.11.26. 13:23:35

egyébként ezt az oldalt mindenkinek figyelmébe ajánlom,ebben szerintem annyi a kamu hogy a hazugságvizsgáló kiakadna: www.reak.bme.hu/aszodi/Chernobyl_online_album/index.html

TAMAS 2008.04.23. 06:56:34

ÜDVÖZLET GABRIELLA WILDER!

MEGÉRTEM HA FURCSÁNAK TALÁLOD AZT A BIZONYOS IDÉZÖJELBE TETT ÁLMOMAT! DE TUDOD MINDENKIT VONZ
AZ ISMERETLEN AHOL MÉG NEM JART NAMEG ANNYI HIR KERING ROLA!
AZÉRT RENDES VAGY HOGY VÉDENI AKAROD AZ EGÉSZSÉGEMET! KÖSZÖNÖM A TANÁCSOT MELLESLEG
JELENA HOGY HOGY NEM BETEG,,? Ö-RÁ NEM HAT A SUGÁRZÁS,? NEM AZÉRT KÉRDEM MERT ÖSZE AKAROK VESZNI VELED ! EZ EGY KICSIT FURCSA LEGALÁBBIS NEKEM

tamas 2008.04.24. 22:22:29

ÜDVÖZLET CSURTUS! REMÉLEM MÉG TUDUNK KAPCSOLATOT TARTANI EGYMÁSSAL A KOZELJOVOBEN MERT EGY TAPASZTALT EMBERT ISMERTEM MEG BENNED AZ ILYEN SZEMÉLYTOL MINT TE CSAK TANULNI LEHET MELLESLEG VISSZATÉRVE CSERNOBILRA LÁTTAD A TV-2 NAPLO CIMU MUSORANAK KIADASAT MÜSORAT CSERNOBILAL KAPCSOLATBAN AZTHISZEM TRUTKO IS KOZREMUKODOTT A MÜSOR SZERKEZTESEBEN LÉNYEG HOGY SZERINTEM AZ EDDIGI LEGJOBB OSSZEÁLLITAS VOLT IGAZÁN LÉNYEGRETORO DE VISZONT VOLT EGY MÁSIK DOMKUMENTUM FILM IS AMI CSERNOBILAL FOGLALKOZOTT MÉGHOZZÁ A CSERNOBILI-CSATA CIMU DOK FILM ESETLEG LÁTTAD,? VÁROM VÉLEMÉNYED ÉS TERMÉSZETESEN KEDVES GABRIELLA WILDER VÉLEMÉNYÉT IS SZIVESEN MEGHALLGATOM MIND A KETTEN SZERINTEM IGENCSAK OTHON VAGYTOK A TÉMÁBAN !!!!!!!

82594 (törölt) 2009.02.21. 09:50:38

SZIA CSURTUS
TAMAS VAGYOK UJRA ITT

REGIZTEM IS

82594 (törölt) 2009.02.21. 09:55:40

@tiboru: KÖSZÖNÖM MEGNÉZTEM
ÉRDEKS ÜDV MINDENKINEK

VÉGRE UJRA ITT

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2009.02.21. 13:26:54

@82594:

Szia Tamás,

no, sikerült eljutnod Csernobilba?

StopSzmog 2009.04.13. 02:51:48

@Gabriella Wilder:

Elena így ír erről:

"Először robotokat próbáltak használni, de a sugárzás miatt a technika csődöt mondott, vagy a törmelékek miatt elakadtak a gépek, így aztán több ezer katonát küldtek oda - biorobotokat.
A Tető munkálatok voltak a legrövidebbek, csak két percig tartott. Sok katonának felajánlották hogy ha ezt a munkát elvégzi, visszavonulhat a katonaságból, és eltörlik a többi időt amit még le kéne tölteniük. Az választás az volt, hogy vagy két évet tölt pokoli golyózáporban, rakéták és bombák közt Afganisztánban, vagy két percet a 3. Egységgel a tetőn, láthatatlan gammasugár esőben."

StopSzmog 2009.04.13. 22:08:36

@tiboru:

Az. Másutt - emlékeim szerint - 650.000 érintett katonáról beszél. Fölfoghatatlan.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.04.13. 22:23:44

@StopSzmog:

Ez viszont egy kicsit soknak tűnik - nem mintha a történtek és a tragédia számszerűsíthető lenne... Nekem a nagyságrend tízezresnek rémlik - tán 30-40 ezer kiskatonát "hajtottak végig" Csernobilon, közülük több ezren meg is betegedtek.

A múzeumban mintegy 1200 fénykép volt kitéve - a pár héten belül meghalt katonák, tűzoltók, polgári védelmisek, mentősök fotója.

Nem tudom, ápdétolják-e :-(

StopSzmog 2009.04.16. 00:07:20

@tiboru:

Egyetértek, nem lehet számszerűsíteni. Tényleg túlzó ez a szám, de nagy eséllyel én emlékeztem rosszul.
Az egyik legrosszabb, hogy tudni sem lehet. Idézet tőle:

"Hány ember halt meg a sugárzástól? Senki sem tudja - még megközelítőleg sem. A hivatalos források 30 embert vállalnak fel, amíg a nem hivatalos források körülbelül 300,000 vagy néha több mint 400,000 áldozatról számolnak be. A végső és hivatalos érték a mi életünkben nem derül már ki, még a gyerekeinkében sem."

Aztán maga a terület. Belegondolni, hogy a 'kenyereskosárból' - ahogyan azt a termékeny földet becézték - csak egy mérgező lyuk lett a térképen.

"A Farkasok Földje nagyobb mint bárki is hinné, és folyamatosan csak növekszik. Napjainkra (2003) már 300 km Délről Északra mérve, és 100 km Keletről Nyugatra." - és ez csak egy része. 2000 halott várost és falut emleget, bár az nem világos, hogy a belorusz részeket is beleszámítja-e.

www.angelfire.com/extreme4/kiddofspeed/image47.3_hun.jpg

Vagy hogy (szerinte) a Szarkofág még legalább 100.000 évig radioaktív lesz, a terület 600 +/- 300 évig mérgező.

No, elnézést, kissé eluraltam itt a dolgokat, mentségemre szolgál, hogy nagyon erősen hat rám és minden új információnak 'örülök', különösen így április vége felé.

¿Qué tapas hay? 2009.04.19. 15:46:03

Örülök, hogy ez a komment így másfél év után ismét előtérbe került. Néhány megjegyzés:

1) Szép történet ez az ajtóról, alkalmasint még igaz is lehet. Általában ezek az üzenetek (живёт хозяин/живе господар, здесь живут люди, итд.) azt jelzik, hogy a házba visszaköltöztek és a fosztogatók legyenek szívesek azt megkímélni. Bár sok helyen nincs is felirat, úgy is tudják melyik ház lakott.
2) A kijevi polgármesteri hivatalnak nincs köze a zónabelépőkhöz, lévén a Zóna nem része az ukrán közigazgatásnak. Az illetékes szerv a Rendkívüli Helyzetek Minisztériumának közigazgatási hivatala (МЧС Украины, Государственный департамент - Администрация зоны отчуждения и зоны безусловного (обязательного) отселения, 07270, Киевская обл., г. Чернобыль, ул. Советская, 14) Amennyiben az utazást arra illetékes szervezeten keresztül szervezik, a közig. hivatal minden különösebb adminisztratív akadály nélkül hat (!) napon belül kiadja a belépési engedélyt.

Amúgy érdekes, hogy mennyivel fogékonyabb mindenki a kiddofspeed jellegű hatásvadász hazudozásra, mint a kevésbé látványos, vagy szenzációs szomorú valóságra. Mert a katasztrófasújtotta terület messze nem olyan, mint amit klnf. jelenafilatovák, vagy vujitytvrtkók pusztán saját imázsuk építésére bele akarnak láttatni ebbe a szomorú területbe. A magam véleménye az, hogy a katasztrófa és annak következményei a maguk természetes mértékében is elég rettentőek voltak ahhoz, hogy szükségtelenné tegyék a tények, a következmények szenzációhajhász felnagyítását, eltorzítását; különösen afféle féléves radioaktív szakos "környezetvédők" által, akik a számítógép mellől megmondják a tőlük ezerkilométerekre fekvő területekről a "frankót".

@StopSzmog

A Zóna messze nem a "kenyereskosár" területe, az Kijevtől délre kezdődik. A Zóna a keleteurópai erdős sztyepp övezete, podzol és folyami öntéstalajjal. Nem különösképp termékeny vidék, elsősorban az erdő- és az álattartó mezőgazdálkodás volt a területre jellemző, népsűrűsége is ennek megfelelően alacsony 30-40 fő/km2.

Nem vagyok fideszes 2009.04.26. 16:42:50

"kedves" Gabriella Wilder, le sem tagadhatnád, hogy grínpíszes vagy, hiszen mint minden sötétzöld, te is pontosan olyan hülye vagy, mint a segg.

Tudod, kisangyalom, nekem nem a pofám nagy, meg a többi grínpíszes elborult által szajkózott baromságokat büfikézemem fel iközben az otthoni karosszékből szarom tele az internetet a mélysötét baromságaimmal, hanem jártam ott és személyesen tapasztaltam meg a Zónát. (Egy útitársam beszámolója az útról: www.utazasinfo.hu/hu/europa_ukrajna_csernobil.html)

Továbbá:

"Gabriella Wilder 2007.11.26. 13:23:35
egyébként ezt az oldalt mindenkinek figyelmébe ajánlom,ebben szerintem annyi a kamu hogy a hazugságvizsgáló kiakadna: www.reak.bme.hu/aszodi/Chernobyl_online_album/index.html "

Mondd csak, hogy a búbánatos francba jössz te ahhoz, hogy megkérdőjelezd a tényekkel alátáasztott állításait és hazugnak nevezz egy nemzetközileg ismert és elismert tudóst? Hát ki a f*szom vagy te? Megmondom: egy nulla kis senkiházi pukkancs. Aszódinak a fenekét sem nyalhatnád ki, nem hogy lehazugozd!

Hű, de fel tudnak az ilyen kretének bőszítani...

Krétázok... 2009.05.05. 21:43:49

Gabriella Wilder!
Neked annyi közöd van a radioaktív anyagokhoz, mint... nincs is rá hasonlatom!!!! "Stroncium260" Az! Hülye vagy, hülye? Nyomj egy kontroll tyét, vagy egy shift nűt és felejtsd el ezt a blogot, meg az egész fotosoppos hozzászólásodat! Én is megpróbálom elfelejteni...
Csak tájékoztatásul: a stroncium 90-es izotópja radioaktív, felezési ideje mintegy 28 év. Béta sugárzó és a kalcium helyére épülhet be a csontokba.
Például salátát emiatt nem ettünk 1986 tavaszán-nyarán.
Lófasz Hadnagynak meg gratulálok, szívemből szólt.

lwcolors 2009.05.22. 18:27:02

Én is nagyon szeretem a sötétzöldeket :)
Egy ismerősöm jelen pillanatban már két hónapja a zónában él, egy nemzetközi program keretében tanulmányozza az ottani háborítatlan élővilágot. Jelentem a T-1000-et még nem látta, viszont beszámolója szerint az állatok nagyon szelídek, hiszen senkitől sem kell félniük. A munkája semmiben sem különbözik attól, mintha Alaszkában dolgozna, csak a nyakában kell hordania a sugárzásmérőt, illetve csak ellenőrzött körülmények között bonthatják meg a földet.

eMM2 2009.10.14. 09:23:27

@Krétázok...:
Hát ezek az őrrobotok teória nekem is nagyon tetszett.Remélem ez a "kiabálós" Tamás is él még.
Igen a salátát mosás nélkül nem ehettük(meg a csresznyét stb) csak kár hogy ezt útólag tudzk meg mert erről iszonyat nagy kuss volt akkor ithon mintha mihden a legnagyobb renben lenne.
És ezért (is meg másért is) örök felelőség terheli az akkori kormányzatot Csehák Judit "EÜ miniszter"-rel az élen.nemhiába kapott kitüntetést egy gyúrcsány nevű illetőtől akki akkor épp miniszterelnöknek szólítatta magát.
Megyőződésem hogy ez kis hazánklban is okozott maradandó kisebb nagyobb egézségkárosodást.
De azért felfújni nem kell a dolgot őrrobotokkal meg halál völgyével stb......
Ja van egy remek kis játék a Stalker az remek dolog és garantáltan sugárzásmentes leszámítva amonitorsugárzást,de LCD-vel az is kikerülhető.:)

Santolunes 2010.12.19. 20:26:59

a bibliai idézettől a hideg futkosott a hátamon szép végszó volt
süti beállítások módosítása