Ennyi ír-skót tudnivaló után elérkezettnek látjuk az időt, hogy rávilágítsunk két kedvenc kelta gyökerű nemzetünk közötti jelentősebb különbségekre is (a már elemzés tárgyává tett vallás mellett). Csurtusék most túllépnek a közhelyszerű hasonlóságokon, mint egy mai kocsmán (khm), és megpróbálnak tiszta vizet viszkit önteni a félreértések poharába.

Az ír és a skót nemzeti italok közötti eltéréseket próbáljuk érthető, emberi nyelven megfogalmazni, hiszen ezzel a tudással úgy Skóciában, mint pedig a Smaragd Szigeten villoghatunk, ájult tiszteletre késztetve szeplős barátainkat.

Lehet, kicsit unalmas lesz, de az élet másból is áll, mint mókából, kacagásból, körhintából és dobozos sörből.


A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatod!

 



ErrorFlynn 2007.07.17. 11:51:12

és végre - megtudtam, mi az a maláta! hurrá, vivát, give it up for!
én az ír itókát jobban szeretem. próbáltam megbarátkozni a tőzegfüsttel, merő sznobizmusból, még a szobahőm csapvízzel is kipróbáltam, szintén merő sznobizmusból, de azért az ír fajták inkább bejönnek.
az amerikaiakat viszont nem szeretem - még nem tudtam megállapítani, hogy tényleg szarok-e, vagy csak merő sznobizmusból érzem úgy, hogy szarok.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.07.17. 12:01:54

Örülök, hogy a tudományos igényességű, ugyanakkor a népszerűség és közérthetőség alapkövetelményeinek is teljes mértékben megfelelő ismeretterjesztési tevékenységem magva jó talajra hullott - már ha ezt a mondatot bárki képes végigolvasni.

Az amerikai viszkik nekem sem jönnek be; az újvilágiak közül talán a Kanadában készültek ütik meg a mércét.

Talán.

Amúgy pedig egyszer ittam indiait. Tényleg nem fogom soha elfelejteni.

A. Laci 2007.07.17. 12:07:14

Annó Óteleken (Románia, Temes megye) egy többedmagammal a pingpongasztal körül megünnepelt május elsején a bloody marie-t is hasonló lelkesedéssel reklámoztad - szerényen megjegyzem: ami engem illet, sikerrel. Ma is visszacsengnek ezek a szavak: "majd sót, borsot hintünk rá, izlés szerint."

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.07.17. 12:10:49

Hja. Energiáim jelentős részét már akkor is az kötötte le, hogy a nálam fiatalabbaknak maradandó útravalót adjak, az Életre való felkészülés jegyében.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.07.17. 12:13:37

És csak hogy lásd, hogy az ember szépérzéke fejlődik az évek múlásával: azóta még pár csepp Tabascot is teszek bele, és zellerlevéllel díszítem.

A.Laci 2007.07.17. 12:23:17

Ehhez a poszthoz nagyon passzol ez is: www.youtube.com/watch?v=9TkV-5dunD8

ErrorFlynn 2007.07.17. 12:29:21

akárhányszor úgy kapom a bloody mary-t, hogy natúr parilét öntenek össze vodkával, és még csak egy kicsi csípőset sem hajlandók belé csempészni, irtó morcos leszek. hogy a zellerszárról ne is beszéljünk.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.07.17. 13:48:20

Error,

neked ráadásul még ízlésed is van!

_csettint_

ErrorFlynn 2007.07.17. 13:58:46

viszont az ízlés mit sem ér szívószál nélkül - mútkor kértem parad.levet, és kaptam is, és hozták hozzá a sót-borsot, és jól megszórtam, és aztán néztem elszontyolodva a poharam, mert ott tömörültek egy halomban a szórmányok, és semmivel nem tudtam elkeverni. egy kortyban leküldeni a sótborsot, az kemény volt.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.07.17. 14:06:40

Error,

te nem hordasz magaddal mutatóujjat? Golyóstoll, gázöngyújtó, szemüvegszár, zsebkés, érszorító, franciakulcs - megannyi lehetőség egy bladiméri spontán, kreatív elkeverésére.

ErrorFlynn 2007.07.17. 14:16:46

nem gondolod, hogy nagyközönség előtt belenyúlok az ujjammal. vagy a tollammal. vagy a száraz virággal, ami az asztalon állt. vagy a hajcsatommal. elvégre masnis szandálban voltam!

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.07.17. 14:38:27

A masnis szandál szerintem egy Mont Blanc tollal, mint ivászati segédeszközzel abszolút kompatibilis.

Az úri közönség meg amúgy is táncolt és nem téged figyelt, nemde?

ErrorFlynn 2007.07.17. 14:53:51

csak egy szimpla kávézó volt, nem táncosmulatós. és nagyon napközben is volt. Mont Blancom meg (még!) nincs, csak Harley Davidson...
apropó témához vissza, mikor elkezdtem newsweeket olvasni 10-12 évvel ezelőtt, Mont Blanc meg Glennfidish (? ugye?) reklámokkal volt tele, utóbbi iszonyú gusztán fényképezve, poharakból finoman kilöccsenve, jegeken olvadva meg minden. tisztára belezúgtam, pedig nem piáltam még akkor.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.07.17. 15:02:07

Ó, a Glenfiddich, azzal a finoman háromszögletű üvegével... Azt jelenti gaelic nyelven, hogy "a szarvas völgye".

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.07.17. 15:12:45

Most kapcsolok: Harley Davidson!

Csak nem valami rokkercsaj vagy, bőrszerkóban, Wehrmacht-sisakban és széttetkózott, kelta mintás háttal?!

ErrorFlynn 2007.07.17. 15:16:11

egyszer megkísértett messziről egy bőrdzseki, de nem nagyon illet a masnis szandimhoz :-)
a tollat meg kaptam valakitől, aki kapta valakitől, akinek nem kellett. jó régi, patinás, és márkájához méltóan robusztus és dögnehéz, önvédelmi eszköznek kiváló - ha homlokon dobnék vele valakit, tuti ottmaradna.
süti beállítások módosítása