Nem tudom hogy csak én fedezem fel őket valami kifinomult érzékkel, vagy valóban sok szobor van Pozsonyban, de másfél napi kolbászolás után ezt bírtam begyűjteni nektek.



Van olyan, amit akár ki is hagyhattak volna, de nem tették. A fehér ló, ami olyan mintha lepedőkből patchworkolták volna még csak elmegy, de az angyalkák is ott voltak nem messze tőle - hogy fér meg ez egymással? kérdem én.

Amúgy egy kis parkban álldogáltak, és végülis szemmel láthatóan egészen jól elvoltak...















Szintén nem a művészi kivitel, hanem inkább a felirat miatt figyeltem fel erre a technofílinget árasztó kvázi-biciklisre:

Szerintem meg nem kvázibiciklis, hanem teljesen igazi kentaur.

A pasi, akiről szó van, a neten talált infók szerint:
népszerű szlovák humorista, színész, szépíró és publicista.
















Azt nem tudom, hogy az idézet mire utal, de még mondja valaki hogy egyetlen magyar felirat sincs Pozsonyban :))


Ami azt illeti, találtam még egyet, ráadásul a koronázási tempolm oldalában. És mivel szobrokról van most szó, ezt is ide sorolom, mert a felirat fölött rögtön volt egy szobor is:


























No de ahelyett, hogy elveszítenénk a fejünket eme látványtól, inkább a humor vizeire kalauzolom kedves nézőimet (nem véletlenül írok nézőt: az én posztjaim inkább nézni- mint olvasni valók... de sebaj, a vicces történetekkel, és komoly történelmi eszmefuttatásokkal - hogy csak egyet-kettőt emeljek ki a veretes témák közül - ott van nektek Té...).

A sétálóutcában két jópofa szobor is van. Azt mindig is szerettem, ha egy szobor beilleszkedik az utca életébe, pl. ha ott ül valaki a padon (vagy a Duna parton, mint a Duna korzón Pesten), vagy ácsorog a téren (Varga Imre szobrok Óbudán), stb.
Na ezek is ilyenek:



Ez a pasi nem ám a járdán könyököl kifele a csatornanyílásból, hanem az úttesten, úgyhogy itt az eltévedt autósok megbánják ha nem vették komolyan a sétálóutca feliratot...

A helyi erők szemmel láthatólag már ismerik az ipsét és készségszinten kerülgetik.







Ezt meg lefényképeztem, ahogy éppen fényképezett :) A szobor neve: paparazzi.












































Végezetül még egy, amelyik majd rádugrik egy kis üzlet bejárata fölött:



T. szerint ez Münchhausen - biztos, ha ő mondja...

De ami ennél is lényegesebb: ha meglátjátok, azonnal nézzetek át az út másik oldalára is, mert valahol ott van a közelben a Slovak Pub - ahová, mint tudjuk, érdemes benézni.














És hogy a népi beütéseknek is adjuk meg az őket megillető helyet, szoborilag is:

























Ezek olyan emberforma nagyságúak, és tulajdonképpen nem is szobrok, hanem szoborszékek. Kipróbáltam milyen beléjük ülni (naná!!). Hát, a csajszi kebleit felfoghatjuk hátmasszírozásként is, a párnázás pedig totálisan hiányzik - de nem is az élvezkedésre van kitalálva.

Elég legyen a szobrokból!
Poszony lesz még... Szép is, meg nem is.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

e1 · http://beszoltam.hu 2007.08.20. 16:25:37

Július Satinský tényleg az volt, ahogyan leírtad. A szobra a Duna utcán van elhelyezve (alig 20 méternyire van onnan Pozsony egyetlen magyar gimije). Satinský született pozsonyi volt és ezekben az utcákban nőtt fel, a Duna utcán lakott. A környező utcákban élte le egész gyerekkorát és erről a Pozsonyi Újságban egészen haláláig nagyon jó írásokat közölt. A szobor egyesek szerint érdekes, egyesek szerint ronda, mindenestre nagyon frappáns. Este a lámpa az elején világít is. Kitérek még két szoborra. Az egyik a Čumil (Bámészkodó), ő a csávó a kanálisban. Turista atrakcióként lett elhelyezve és eme funkcióját klasszul teljesíti is. Sajnos a sok marha, akik a belváros sétálóutcáin kocsikáznak éjszaka időnként nekimentek. Azóta van már mellette egy tábla is, amely felhívja a figyelemt arra, hogy valaki dolgozik is a közelben. ;) Aztán amit sajnos kihagytál az Schöne Naci, a régi Pozsony egyik jellegezetes figurája. Szobra a Čumiltól kb. 20-30 méternyire van a Főtér irányában. Kalapját emeli, csak sajnos a sok marha angol turista valamelyike mindig tönkreteszi. Jelenleg éppen a kapalja van letörve. Aztán az utolsó kép amelyre kiténék, az a Paparazzi. Mérmint az annak a szobornak a neve, amelyen a fotós csávó van. Vele kapcsolatban semmiről sem tudok. :)

e1 · http://beszoltam.hu 2007.08.24. 01:44:45

Á, ma rájöttem, hogy hol készült az első fotó. Sokáig gondolkodtam rajta, de ma megvilágosultam, arra jártam. Szépen felújították azt az árkot. Régen gaz volt csak és egy fémocsár.
süti beállítások módosítása