Az első és a második rész után nem szeretném a pattanásig feszíteni olvasóink neuronjait, ezért ma befejezzük Tell Vilmos történetét, még akkor is, ha össze kell csapnunk a végkifejletet.


A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatod!

 

Dani Csaba 2007.08.21. 15:54:54

Istenemre, jól esett a történet olvasása közben kicsit nosztalgiázni. Melyikőtök volt németes Temesváron a felsőtagozaton? Mert ez a nosztalgia oka: hetedikben első vagy második évharmadban az évharmadi dolgozat (emlékeztek, úgye?)témája németből a Rütlischwur volt. Na?

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.08.21. 16:07:12

Én csak általánosban voltam németes, de aztán az egész némettanár-csoport elismerésre méltó hatékonysággal és gyorsasággal kiszökött a Vaterlandba, én meg ott maradtam franciásnak.

Németből annyira még emlékszem, hogy "es regnete und donnerte", meg hogy "Röslein, Röslein, Röslein rot, Röslein auf der Heide".

És arra, hogy "Die Fahne hoch!".

Nemnem, ez utóbbit nem az iskolában hallottam...

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.08.21. 16:26:35

Érdekes, az előző kommentem nem jelent meg... Csak nem írtam valami disznóságot, ami kiakasztotta a blogmotort?

dr. Wilbur Swain 2007.08.21. 20:51:07

na, egyben elolvastam az egész Tell Vilmos-sztorit: kellemetes a történelemmel ilyen köntösben találkozni :)

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.08.21. 21:01:53

Doki,

hát még ha olvastad volna a "Világtörténelem kicsiknek és nagyoknak Neanderthaltól az Őszödi beszédig, Csurtus szemüvegén át" című munkát...

(Még csak a vázlat van meg, de dolgozunk rajta...)

dr. Wilbur Swain 2007.08.21. 21:16:37

hát akkor a Jóisten segítse a munkátokat :)

ErrorFlynn 2007.08.22. 12:15:32

hű, ez jó vót. főleg a sznájper :-))

Dani Csaba 2007.08.22. 18:28:18

Remélem, azért olyanra is emlékszel, hogy "Hände hoch!" Én csak azon merengek, hogy itt csak arról van szó, hogy egy hetedikesnek anno a svájci államalapítás aktusáról kellett dolgozatot írnia. Pedig olyan jó egyéb témáink is voltak a pártállamban!

sammy 2008.03.14. 12:47:36

engem tényleg érdekelne hol lehet számszerijat kapni pesten

csurtus · http://csurtus.blog.hu 2008.03.15. 11:12:17

sammy,

szerintem bármelyik fegyverboltban.

tim007 2008.03.23. 23:05:16

Ez de király sorozat volt! Nem akarnál további népmeséket feldolgozni? Én tuti olvasó lennék!

sagittarius 2008.03.23. 23:37:03

Könnyesre röhögtem magam a történeten. Lehet még kérni?

bogi82 2008.03.24. 08:53:12

ez a sorozat oriasi volt, felolvastam a ferjemnek es azota is rohogunk

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.03.24. 09:04:53

Hát, nem hittem volna, hogy ennyi idő után ez a történet még az asztalra kerül és hogy ekkora sikere lesz...

Köszönöm a dícséreteket és a biztatást! Majd még igyekszem valami hasonlót alkotni

catalpa 2008.03.24. 20:28:47

Tell Vilmos Story, Schaffhausen, 1999
Foter, Tell Vilmos Emlekmu ( szobor, szokokut, stb.)
Ket schwab gyerek ( 30s ), vitatkozik az Emlekmu elott ( Hansi es Sepi, fiktiv nevek ).
Hansi: Mit keres itt Tell Vilmos szobra,Sepi? en ugy tudom Angol volt
Sepi:En is ugy tudom hogy Angol volt, mint Robin Hood, emlekezel meg a ket sorozatra a Magyar TVben ?
Erre egy oslako nyugdijas, karomkodik egy jot:
'Ihr Idioten,er war ein Nazional Held' aus Schweiz
( Ti idiotak, o egy nemzeti hos volt )

csurtus · http://csurtus.blog.hu 2008.03.24. 23:32:20

catalpa,

lám, egyeseknek minden nemzeti hős egyforma :-)

Még jó, hogy nem amerikainak hitték.

Veress László 2008.09.01. 00:31:45

Na jó, így végére ez a "minden rohadt almás" ez túlzás volt, és csúnya dolog...mintha nepper lenne a fél gyümölcstermesztő társadalom (a svájci almahelyzetet nem ismerem), enyje , de kár , hogy a vége ily' durva lett, de azért kicsit felülemelkedve a sérelmeken, nyomdába vele!:)

Veress László 2008.09.01. 00:37:56

Nem, pontosítok: a "minden rohadt zöldséges" rész, nos, ennek e társadalmi csoport biztosan nem fog örülni, de honnan jön az emberből ennyi fantázia és gyógybolondság? Ehhez már kell egy csepp tudás.Azért a téma komoly és látszik, hogy a szerző is ekként tekint e történelmi eseményre tréfásan megadva a hősöknek járó kellő tiszteletet.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.09.01. 16:14:35

Veress László,

szerintem (és úgy látom, szerinted is) fejet lehet hajtani a hősök és tetteik előtt akkor is, ha az ember nem feltétlenül vigyázzállásban, mord arccal teszi.

Veress László 2008.11.02. 00:23:03

Tisztelt Csurtus,

Köszönöm a megjegyzést, igen, valóban így gondolom, persze ez függ a helyzettől is. De nem tudhatjuk, hogy nem éppen azok mosolyognának nagyobbat, akikről egy- egy történet szól, és akikről megemlékeznek. A nagy alakok szellemileg is nagyok, távol áll tőlük a kicsinyesség, az erkölcsi határok feszegetéséről pedig szó sincsen itt, az más dolog. A holtak pedig életük végén átértékelnek, és a legkicsinyesebb ember is más lesz Odaátról, úgy vélem, mert elengednek minden haragot,leszámolási és bosszúvágyat, és olyan szintre kerülnek, ahol a hamis ego megszűnik.Kivételként persze tudnak felhozni a halállal dolgukat bevégzetlenül hagyó híres/ hírhedt kísérteteket, de az is más téma.

vizipipa 2009.03.28. 16:07:31

Na, hát szóval ez qrva jó volt. Én csípem ezt a stílust.
Gratulálok!

StopSzmog 2009.04.13. 02:11:12

Hát ez baromi jó, még több ilyet :)

De hogy kerül ez a sztori a magyar kártyára?

StopSzmog 2009.04.13. 02:16:54

@StopSzmog:

"Sokáig úgy hitték, hogy a kártyacsomag a bécsi Ferdinand Piatnik kártyafestő műhelyének alkotása, ám 1973-ban megtalálták a széria ős-darabját egy angol magángyűjtőnél, ami magán viselte a feltaláló és készítő Schneider József, egy pesti kártyafestő mester nevét. Schneider egy svájci dráma szereplőit festette a kártya lapjaira, mivel ha magyar történelmi személyiségeket, szabadságharcosokat festett volna, az akkori erős cenzúra soha nem engedte volna forgalmazni a kártyákat. Érdekesség, hogy bár a kártyákon szereplő karakterek svájciak, Svájcban a magyar kártya nagyrészt ismeretlen." (hu.wikipedia)

Aha. Szégyenszemre ezt se tudtam.

StopSzmog 2009.04.13. 20:14:24

@tiboru:

Bocs :)
de van másik kérdésem: az évszakokat értem, de a királyok kik?

Előre a megbonthatatlan svájci-magyar barátságért ;)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.04.13. 22:16:45

@StopSzmog:

Sajnos, nem tudom :-(

Szerintem fiktív arcok - már csak azért is, mert svájci királyról nem tud a történelem, max. azokról a desznyó, betolakodó és népnyúzó Habsburgokról :-)

Amúgy királyok nemcsak a magyar kártyán vannak (lásd a francia kártyát), úgyhogy szerintem a magyar kártya importálta őket.

StopSzmog 2009.04.15. 23:38:48

@tiboru:
Ok, kösz. Majd kitalálok róluk valamit, amikor továbbmesélem másoknak :-)

eMM2 2010.12.13. 08:44:25

Nem innen van a híres mondás miszerint "Egy paraszt egy király?"
süti beállítások módosítása