Néró úgy vonult be a történelembe, mint az őrült költő archetípusa; már (az ókor iránt legalább enyhén érdeklődő) zsenge gyermekek is tudni vélik, hogy felgyújtatta Rómát, s lángjainál hárfáját pengetve, könnyeivel küszködve énekelte egyik kedvenc slágerét, mely - szintén állítólag - Trója feldúlásáról és felperzseléséről szólt.



A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatod!

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.12.10. 08:13:28

Szegény Neronak milyen rossz hírét keltették. Ettől eltekintve, hány kutyát neveztek el mondjuk Augustusnak vagy Avitusnak vagy Hadrianusnak? Na ugye. Arról nem is beszélve, hogy népszerű cd-író program hány római császár nevét viseli? Egyét...

Neoprimitív 2007.12.10. 15:10:23

Erről az "azt tudjuk, amit megírtak" problémáról megint egy régi vicc jut az eszembe (öreg vagyok, bocs!):
Hannibál, Dzsingisz Kán és Napoleon nézi a november 7-i díszszemlét az égből. Jönnek a tankok, Hannibál felsóhajt: - Ha nekem lett volna belőlük, meghódítom Rómát!
Jönnek a rakétások, Dzsingisz Kán sóhajt: - Ha a nyilaink helyett ilyenünk lett volna, leigázom Európát!
Napoleon morog az orra alatt: - Ha nekem olyan sajtóm lett volna, mint a Pravda, ma sem tudná senki, hogy kikaptam Waterloonál!

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.12.10. 17:10:16

Neoprimitív,

a Pravdát és hasonszőrű, béketáborbeli társait ismerve a vicc zárómondata akár így is hangozhatna:

- Ha nekem olyan sajtóm lett volna, mint a Pravda, a világ fele a mai napig úgy tudná, hogy győztem Waterloonál.
süti beállítások módosítása