Az éves blogértékelő beszélgetések során Csurtusék egy óriási be- és felismerésre kényszerültek, ami alapjaiban rendítette meg az önmagukról és a környező világról kialakított belső képüket: ezeken az oldalakon írtunk már Vancouverről, Fokvárosról, Pozsonyról és Dublinról, de egy hangot sem ejtettünk szülővárosunkról. Márpedig ez orbitális disznóság, elismerjük. És szégyenkezünk is ezerrel.

Úgyhogy belehúzunk. Kedves Naprendszer, emberek, tisztelt nyolcadik utas: következik Temesvár!
Ha érdekel a város és szülöttei, kattints itt oldalt a "Temesvár" címkére és elképesztő érdekességeket fogsz olvasni!

A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatod!
 

tistedur 2008.01.02. 13:08:20

ez nagyon jó,mint kezdet..ugye lesz folytatás? :)

Dani Csaba 2008.01.02. 14:00:38

Hát ez tényleg hiánypótló! Szülővárosunk ennél többet érdemel! Itt az ideje összegezni a közös tudást róla.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.01.02. 15:26:18

tistedur,

kábé százmilliárd posztnyi anyagunk van. Ez annyi mint... várj csak... ez annyi mint: másodpercenként egy posztot tudnánk megjelentetni közel 3200 éven keresztül.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.01.02. 15:27:46

Csaba,

ez az a terület, ahol vendégposzt-hegyek születhetnek...

(Ja: csurtus vagyok, csak nem jelentkeztem ki a másik blogból; remélem, senkit nem zavartam meg...)

VIKI BACSI 2008.01.02. 17:31:58

Nagyszeru eszme Csuri! Tapasztalatbol mondom hogy ha a holdra koltoztem volna,akkor is megmaradtam volna Temesvarinak.
Tavaj megjelent egy irasom a7toronban Temesvari utcakeprol,az az erzesem hogy talan beleillene a temesvari irasok koze, csak sajnos ezt nem tudom illusztralni.Olyan regrol nincsanek kepeim, haboru volt , nem fenykepeztunk.
Majd elkuldom E-mailen

neoprimitiv 2008.01.02. 18:04:10

Csak érdeklődnék, hogy az oroszlán is Hohenzollern hozadék, vagy ha nem, hát mi? (Akkor tanul a gyerek, ha kérdez.)

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.01.02. 18:36:03

neoprimitív,

a dolog még ennél is szomorúbb: a hídon jobbra ágaskodó, növekvő oroszlán eredetileg Olténia 1918 utáni címere; amikor 1921-1922-ben megalkotják a Román Királyság címerét, ezt a részt elnevezik "a Bánság és Olténia közös címerének". Állítólag a híd az a Bánság, az oroszlán pedig Olténia.

Mintha bármiben is hasonlítanának...

Ugyanez a hidas-oroszlános kép látható a két háború közötti királyi Románia, valamint a jelenlegi Románia címerében is, a harmadik negyedben (vagy ötödében), csak kardot adtak az oroszlán kezébe.

(A híd a román heraldikusok szerint azt a Drobeta Turnu Severin melletti egykori hidat jelképezi, amelyet Damaszkuszi Apollodórosz épített Trajánusznak - ha még emlékeztek rá valamelyik római posztunkból... Mellesleg Turnu Severin inkább a Szörénységben van, Olténia határán ).

mentula 2008.01.02. 18:57:58

Nocsak, összejött itt egy kis virtuális Temesvár :) Bár én nem... azért érdeklődve várom az írásokat.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.01.02. 20:19:07

Sokat tanultam, hogyan is készül a címer. Eddig azt hittem, csak a kolbász és a törvény készítésének mozzanatait nem célszerű megismerni. Most már tudom, hogy a címerét sem. Legalábbis arrafelé.

neoprimitiv 2008.01.03. 09:25:34

Köszi a magyarázatot, nagyon szeretem a blog heraldikai ismertetőit. Amikor úgy harminc éve, gyerekként rájöttem, hogy a címerekben az sok kéz, láb, kard és ormányos repülőmókus mind valami konkrét tartalmat jelöl, történész akartam lenni - aztán persze elfajzottam.

ivcsek · http://balaton.blog.hu 2008.01.27. 09:24:28

Bár látom rss-ben a frissüléseket, de jobb szeretem együltömben olvasni beszámolóitokat. Na Temesvár egy köpésre van Szegedtől, de mindenesetre közelebb van, mint Makó Jeruzsálemtől, meg már útlevél sem kell. Tehát nagy érdeklődéssel várom mit, és hogyan mutattok be!
Más: egy másik blogomon bevontak MÉM-be, úgyhogy tovább dobom a labrát, kíváncsian várom, mit olvastok, ha épp nem csavargásaitokról írtok:)
Erről:
stb.freeblog.hu/archives/2008/01/25/Melankolia__MEM_2007_konyvekben_elbeszelve/
süti beállítások módosítása