Ha Izraelbe mész, ki ne hagyd a Holt tengert! Különleges látvány, élmény és főként semmivel össze nem hasonlítható érzés fürödni benne. Viki bácsi egyszer már - tudományos alapossággal - beszámolt róla ebben a blogban.

Mi Jeruzsálemből mentünk át, le volt foglalva szállásunk két éjszakára a déli szakaszon, egy 4 csillagos szállodában (Golden Tulip).


A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatod!

 

kvari.volt 2009.01.02. 11:08:49

Ha szabad kérdeznem, mibe kerül két nap a Golden Tupib-ban ? Tucatszór jártam Izraelben, éltem is ott pár évet, de soha nem jutottam el a Holt Tengerhez.

András
-Sydney-

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2009.01.02. 12:05:29

Szia András,

ha jól emlékszünk, kettőnknek naponta 220 USD, vagy ezervalahány (?) sékel körül volt az ár; ezért apartman járt és all inclusive ellátás.

Ha több, mint három napot maradunk, akkor 200 dollár alá is csökkent volna, de annyi időnk nem volt...

pobeda 2009.01.02. 22:50:12

Kedvet tudtatok csinálni hozzá.Olcsóbb szállás,vagy érjem be ilyen kategóriával?

Csuri / Bariildi 2009.01.03. 12:26:05

pobeda,

örülök hogy kedvet kaptál hozzá.
Létezik olcsóbb szállás, de nem tucatjával...
Ha ránézel egy térképre, látni fogod, hogy az északi fertályon van Ein Gedi üdülőtelep, ott van egy kibucnak egy turistalétesítménye, állítólag nagyon színvonalas és olcsóbb - mi már nem kaptunk ott helyet, pedig jó egy hónappal előre próbáltam foglalni!
A déli részen Ein Bokek 'településen' (szállodák sora) van jópár hotel, kb ugyanilyen árkategóriában, de vannak többnapos csomagok amik kedvezményesek.
Egyébként neten találtam a szállást, érdemes keresgélni, DE! kevesebb hely van, mint azt az ember gondolná. Nincs teleépítve, mint mondtam.
Jó üdülést, majd mesélj ha összejött :))

Czigler Zsolt 2009.01.03. 12:59:09

Ezek a fiúk tényleg "panyókára vetve" hordják a géppityujaikat ,amihez azért kell némi rutin - gondolom. Az a néhány kiló vas a vállon csak akkor válhat kényelmes viseletté ,ha az embernek különös oka van rá ,hogy egy szolid bicska ,esetleg marokvalami helyett ilyesmit viseljen ,a fegyvertelenségről nem is szólva! Amúgy ,amióta fennállok /42/, ott még a szó lexikális értelmében vett béke nem volt ,csak tűzszünet ,úgyhogy lehet ,a srácok se lövöldözésből kifolyólag hordják ezeket ,csak náluk maradt véletlenül az ovi kertjéből szerzett fapuska helyi változata.

pityutanarur · http://pityutanarur.blog.hu 2009.01.04. 14:29:48

amennyire én tudom (az idegenvezetőnktől), a strandon bermudában, tangapapucsban és trikóban flangáló gépkarabélyos srácok és a hasonlóan gépkarabélyos kábé bikinis csajok egyszerűen szabadnapos katonák. A fegyvert mindig maguknál kell hordaniuk, a szabadnapon is, ezért néznek ki úgy (az idegenvezetőnk szerint).
Bár nem tiszta számomra, hogy egy "szabadnapos katona" miért támaszkodik egy hotel halljában.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.01.04. 16:25:54

@pityutanarur:

Hát a képen annak a baloldali srácnak a frizurája nem valami katonás; vagy nagyon-nagyon hosszú kimenőt kapott :-)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.01.04. 16:27:10

@tiboru:

Rendezői balra gondoltam :-)

Szóval a barna pólós.

Benikuty 2009.01.04. 18:37:45

Tavastól, gépkarabélyostól abszurd ez az egész. Semmi keresni valóm Izraelben, bár ezt nem mostantól tudom.

Jepüjababa 2009.01.04. 19:34:00

Nagyon jól sikerültek a képek! Gyönyörű ez a vidék (is)!

A strandpapucs-gépkarabély csajozáshoz elég jó ötletnek tűnik (a képen a srácoknak is bejön.
Amúgy az is a szabadnapos (kon)teoriát erősíti, hogy mintha nem lenne tár a fegyverekben.

pobeda 2009.01.05. 15:56:40

@Csuri / Bariildi:


köszönöm a választ,remélem összejön. :-)

DnP 2009.01.08. 22:10:20

Jeruzsalemtol nem messze kajaltunk valami arab etteremben... Oda is beflangaszott egy kicccsaj civilben, vallan egy meretes csuzlival, kert egy kolat es lelepett... rajtunk kivul senkinek sem tunt fel :)

Kökény6 2009.01.10. 10:31:22

Nhány kiegészítés:
-úszni a Holt tengerben lehet, ha tudod, hogy kell. Gyorsúszás lábtempó nélkül, fejedet mindig forgatod arra, amelyik kezed épp hátul a tested mellett van és persze csukott szemmel. A viz tetején haladsz és gyorsabban mint édesvizben.
Olcsó szállás: En Gedinél nem csak a kibuci szállás van, hanem mellette a Vadi Davidnál egy mezőgazdasági oktatótelepen is lehet olcsó szállást kapni (amolyan ifjúsági szállás jellegű) és ha már ott van az ember akkor tényleg érdemes legalább a Vadi Davidot (Nakhal David)megnézni.
Az északabbi részén is van 1-2 érdekes hely, ahol érdemes megállni, bár ezek nem annyira ismertek: pl. Micpe Shalom- itt aztán lehet kenegetni a holt-tengeri iszapot és van 1 kombinált több medencés fürdője is vagy Ein Cukim( Ein Faska), ahol egy klassz kis nád és erdőlabirintus van.

peca1000 2010.02.28. 21:12:04

Jó kis hely, voltam ott Jordán körút alkalmával. Ja és napolaj sem kell, mert a levegő összetétele a tenger párolgásától olyan, hogy a káros sugárzást nem engedi át. Meg is kóstoltam a vizet, mintha savas nyálkás löttyöt nyaltam volna.

Mondjuk amikor kijöttem a vízből, a rászáradt só nekem égette a bőrömet. Rohantam is tusolni. És tényleg lebeg rajta az ember.

Búvárkodni nem lehet, mert azon kívül, hogy az ember szemét és száját marná a víz, a maszk és a pipa gumirészét is kikezdi. Erre ha jól emlékszem tábla is figyelmeztet.

wormblad 2010.11.02. 23:09:45

@peca1000: Én azért klasszul leégtem, szóval kellett volna a napolaj. Bár órákat töltöttem a vízben lebegve, miközben bámultam Jordánia hegyeit a túlparton... Hihetetlen a súlytalanság-élmény...
Ein Gediben szálltam meg, ahol a kecskék csak úgy besétálgatnak a szálló kertjébe.:)
Visszavágyok.
süti beállítások módosítása