Èze, akarom mondani EZ a kis középkori városka a Côte d'Azur-ön Monaco és Nizza között található kábé félúton.

Mostani utunkon mindkettőt kihagytuk, de Ezét megnéztük, sőt, ott is aludtunk.

A városkát úgy kell elképzelni, hogy van egy hegy (olyan 400 méteres, tehát inkább hegyecske), ezen girbegurba keskeny utcácskák felfele, majd egy kaktuszokat bemutató botanikus kert kezdődik a tetején, a csúcson pedig egy középkori várrom zárja az összeállítást.

A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva  olvashatod!

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.08.09. 19:34:54

úgy látom, hiányoztatok marketing-óráról. minden valamirevaló blogger azt írta volna, hogy 2900 öróért nem volt szoba, nem holmi vacak nyolcszázért :)

(ha jól látom, ezen a túrán kevésbé volt frekventált az étterem látogatás, mint albániában. itt nem minden ,második kép valami főtt birkaalkatrész :)

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2010.08.09. 20:02:11

@Radio Free Aberrania:

Pedig ettünk is, nem is keveset, de erről majd később :-)

juditmanó 2010.08.10. 10:30:25

Gyönyörüek a képek!

A.Laci 2010.08.10. 14:32:08

Mi is arra jártunk 2-3 héttel ezelőtt, de mi a változatosság kedvéért Eze-t hagytuk ki, igy nézhettük + Nizzát és Monte-Carlot.

A.Laci 2010.08.10. 14:32:38

Hát mit is mondjak, puccos hely mind a kettő.

Radio Free Aberrania · http://radiofa.blog.hu/ 2010.08.10. 15:43:55

@csurtus: gondolom az "ettünk" nem a birkára vonatkozik, hanem általánosságban. ellenkező esetben erősen revideálnom kell a francia konyháról alkotott képemet :)
(bár ki tudja, azok a provanszálok mire képesek. én csak a bennszülött párizsi (=arab :) konyhával foglalkoztam anno. és a legnagyobb poén, hogy ott láttam először etióp éttermet... állítólag nem rossz a konyhájuk :)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.08.10. 18:00:42

@A.Laci:

Egy beszámolót szívesen olvasnánk arról, amikor bankot robbantottál a kaszinóban.

Más. Én például meg mernék esküdni, hogy Nizzába is beugrottunk, de Csuri váltig állítja, hogy nem.

Fene se tudja, elég rohamtempó volt, összefolynak bennem a puccos helyek...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.08.10. 18:09:00

@Radio Free Aberrania:

Nem, nem birka volt :-)

Csütörtökön talán már olvasható lesz a vonatkozó egyik gasztroposzt.

Az etiópokról (szegényekről) nekem mondjuk nem az evés ugrik be elsőre, de látom, ezzel nem vagyok egyedül :-)

Kismy 2010.08.10. 18:53:12

isteni egy hely! mindig is rajongtam az ilyen zsebkendőnyi kis városkákért, lehetőleg terméskőből, rengeteg sikátorral. azt hiszem felvéstem egy újabb célpontot!

no igen, a paraszt vs ördög viszonylatban valahogy mindig a patás húzza a rövidebbet. kíváncsi lennék, hogy a villányi sztori hanyas számmal kerülni be a listára :)

Csuri / Bariildi 2010.08.10. 21:31:09

@A.Laci:
Én (Té nélkül) jónéhány éve tettem egy kört Dél-Franciaországban, akkor jártam Nizzában és Monaco-ban is. Té azt mondta nagyobb városokba nem akar bekavirnyálni, amivel egyetértettünk, ezért a kis gyöngyszemeket választottam ki a közös úthoz.

Csuri / Bariildi 2010.08.10. 21:34:21

@tiboru:
Jaj, ezek a pasik.... :)
Na persze, én a térképpel az ölemben töltöm el ezeket az utakat, Té meg a kormányt fogja, szóval nem csoda hogy én jobban tudom merre jártunk.
Igen, Nizzán végigmentünk, és az én bravúros navigálásomnak köszönhetően sikerült lekeveredni a Promenade des Anglais-re, ahol megálltunk és picit körülnéztünk gyalogosan is, de tényleg csak pár perc erejéig. Kicsit később Cannes tengerparti sétányán is végigautóztunk, az spéci jobban tetszett.

Csuri / Bariildi 2010.08.10. 21:34:56

@Kismy: Kismy, a másik ilyen St. Paul de Vence. Majd arról is lesz!

vén betyár 2010.08.12. 09:07:45

Klassz!Köszi!
Az utolsó kép nem egy utolsó, egyenesen SZENZÁCIÓS!Gratula!

borovi 2010.11.28. 10:03:58

Hjajjjh, ez de gyönyörű hely!!!
süti beállítások módosítása