Annak ellenére, hogy mi, magyarok imádjuk a legeket, ha találomra megkérdeznénk 100 honfitársunkat, hogy melyik európai fővárosba látogatna el a legszívesebben, komoly fogadást mernék kötni arra, hogy Románia fővárosa egyik válaszban sem szerepelne.

 

 

A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatod!

 

 

spájdernecc 2008.06.10. 13:17:23

Jó kis írás:)
Ez a 77-es földrengés volt az, amit a hivatalosan elismert " heves tektonikus mozgás" helyett az egyszerű nép nosztalgikus gyermeke csak így emlegetett:
" Haza akartak jönni a Kárpátok "

csurtus · http://csurtus.blog.hu 2008.06.10. 13:57:28

Jaja :-)

Amúgy nagyon durva volt (mármint a rengés...)

:-(

torro 2008.06.10. 14:34:39

A "6 ezer tonna cementet; 7 ezer tonna acélt" az valószínütlenül hangzik. A wikipedia 700 ezerről regél.
Volt szerencsém a földrengés után kb. 1-2 hónappal fél napnyit a főpályaudvar környékén kolbászolni de a valóság azóta is überel minden holivúdi CGI katasztrófafilmet. Külön döbbenet így mai fejjel, hogy milyen laza hétvégi hangulatban, jókedvüen sétálgattak az emberek a romváros útcáin mikor némi tulzással alig napokkal korábban még statárium volt és a hadsereg helyben lőtte agyon a tovajokat és hullarablókat.
Ja és jó post!

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2008.06.10. 14:35:15

Lehet tudni, hogyan a legnagyobb épület? Az alapja a legnagyobb kiterjedésű? Vagy a lakható (nettó) alapterület, az összes szintet beleszámítva? Vagy köbméterre?

spájdernecc 2008.06.10. 14:48:00

Egy ismerősöm járt akkoriban oda valami vegyipari gépész szakra...
állítólag a rengés után néhány héttel már tervezték ezt a monstrumot, legalábbis a népnyelv szerint, még az isten is csaunak segít telket alakítani.
volt szó valami Duna-csatornáról is.
az realizálódott?

ErrorFlynn 2008.06.10. 14:52:15

:-O
mikről nem tudok semmit, tök elképesztő. az épületről sem tudtam, a földrengésről sem tudtam.

ErrorFlynn 2008.06.10. 14:55:25

OFF:
rajtam kívül állítólag most 79 egyén tartózkodik itt. hűhahűha.

román patkány 2008.06.10. 14:59:43

Hát igen, ha már enni úgyse kaptunk, legalább az épületek legyenek szépek...

román patkány 2008.06.10. 15:02:29

Van benne egy kis irónia, hogy ma már boldog-boldogtalan fogyókúrázik, mi ugyanezt az élményt ingyen kaptuk, és mégse tetszett. Lám, a Szocializmus mennyivel megelőzte a korát, csak mi nem akartuk megérteni.

hitvantanyitto.blog.hu 2008.06.10. 15:11:10

spájdernecc ...

megvolt az is ... emberek haltak mint a golyo ...

ro.wikipedia.org/wiki/Canalul_Dun%C4%83re-Marea_Neagr%C4%83

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.06.10. 15:14:12

a nagyszámú látogató mámeg azé van, mert Index címlapos lett ez a poszt is - gratula. :))

Mentula 2008.06.10. 15:22:26

A poszt a jó, de az épület randa. Lehet leglegleg.

És általában az ilyenekkel a megmaradt értékes műemléket is hazavágják.

(Té, köszi a leírást, olyan szabatos volt, hogy elsőre feltettem mindent. Csak nem 74-est mutat :) )

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.06.10. 15:24:38

Mentula,

ha máris van 74 onlájn látogatód, akkor valamit nagyon tudsz :-)))

torro 2008.06.10. 15:27:40

a felettem eggyel járó fiukat (harmadikos gimisek) március végén kikapták az iskolából és vitték őket duna csatornát ásni. 5 hónapra.
hazajöttek, elbohóckodtak egy pár hetet és mehettek a seregbe. túlélték, nem is panaszkodtak nagyon bár kubikoltak, inkább csak a szar és kevés kaját és a szúnyogokat panaszolták.
véletlenül csak az iskololaelső, elit magyar osztály tanulóit vitték kirándulni.

spájdernecc 2008.06.10. 15:33:29

Köszi az infókat csatornaügyben...

vecsesi 2008.06.10. 15:45:48

És hogy nézett ki a terület eredetileg? Arról lehet képeket találni?

Mentula 2008.06.10. 15:48:08

Perszehogy nem nekem, hanem éppen neked van :)

Ronald 2008.06.10. 15:53:38

Igen, kész lett a Duna-csatorna (na nem az, amit az 50-es években inkább munkatábornak szántak) - szóval kész lett és nagyon faszául üzemel - egy csomó pénzt termel a dákoknak.
Pont úgy, mint a Dunai Vízierőmű - ami fifty-fifty a szerbekkel.
Amig mi kódusszegényen a hülye zöldjeink akadékoskodásán szarozunk - addig mások röhögnek a markukba...és kaszálják a lóvét meg az ingyen-megawattokat.
Jól áll ez így nekünk. Legalábbis eddig "jól állt".
Oszt innentől - majd meglátjuk.

ravens01 2008.06.10. 16:03:07

A Duna-Bukarest csatornát "tettenérte" a forradalom, úgy maradt félig készen azóta is. Egy csomó pénzt öltek bele (ugyanúgy mint a KH-ba is), az új rezsim azonnal leállíttatta a munkálatokat.
A KH-val kapcsolatban még érdemes tudni, hogy nem kevesen húnytak el "sajnálatos balesetben". Ha olyan helyen dolgoztak, ami titkos volt, hát (kötelező jelleggel) megesett az ilyen baleset...
Ami még érdekesség: Az Unirii sugárúton összegyűlt hatalmas tömeget a kilencvenes években köszöntötte Michael Jackson a KH díszbalkonjáról egy lelkes "Helló Budapestiek!" felkiáltással :D

ravens01 2008.06.10. 16:06:10

Látom, kicsit sok a félreértés csatornaügyben. Amiről én írtam előbb, az a Duna-Bukarest csatorna (A kárpátok géniusza kikötővárossá akarta tenni Bukarestet) - ez leállt. A Duna - Fekete-tenger csatorna az már a rendszerváltás előtt kész lett (sz.tem 1987-88-ra).

ravens01 2008.06.10. 16:08:50

Elenáról érdemes még azt is tudni, hogy az ő titulusa doktor docens akadémikus volt, mégpedig kémiai szakterületen "jeleskedett". Sajnálatos módon még annyit se tudott rendesen kimondani, hogy CO2. A szokásos román cséó-doi kiejtés helyett kódoi-t mondott - aminek a jelentése vastag farok :D. Ez holtkomoly.

stp 2008.06.10. 16:14:47

Hali!
Jó a poszt. Talán valaki majd tudja konfirmálni: én úgy tudom, hogy mikor átalakították az épületet (ma ugye a parlamentnek (nemzetgyűlés és szenátus), illetve egy csomó közihazgatási hivatalnak ad otthont) szembetűnő volt, hogy minden emeleten csak 1 wc volt, mivel C.-nek oldalzacskós megoldáson kellett élnie.
Amúgy az épület impozáns és hát legyünk őszinték Bukarest egyetlen egy látogatásra érdemes "nevezetessége".

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.06.10. 16:14:52

ravens,

igen, nekem is feltűnt, hogy olvasóink egy részében egybemosódik a két csatorna; köszönöm a kiegészítésed és a pontosítást!

Ronald 2008.06.10. 16:26:23

A bukaresti csatorna soha nem épült be a román köztudatba.
Sajtója se volt, a mellüket se veregették vele - miközben a másikról napi rendszerességgel tudósítottak - minden méter előrehaladtával.
Tény, hogy faszául megcsinálták - működik is - pedig voltak olyan hangok akkor is, hogy bizony azt jól elkúrták a geodéták...mert vissza fog folyni a Tenger.
Hát, nem folyt vissza - én többször jártam arra - olyan sor áll a kapukban, hogy öröm nézni.
Még szerencse, hogy másoknak busásan megéri a folyami hajózás - csak nekünk volt sürgős szétrohasztani azt is.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2008.06.10. 16:36:15

nagyon ott van ez a blog, tényleg király

szerintem 2008.06.10. 16:37:56

szep poszt de nekem a map.google.hu azt mutatja, hogy egy kb 200x200 meteres negyzet az alaprajza. ami "csak" kb 40000 m² szintenkent. es jol ertem, hogy ezek szerint 8 szint meg van alatta?

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.06.10. 16:38:41

gio,

köszönjük; ha tényleg tetszik, maradj az olvasónk!

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.06.10. 16:42:03

szerintem,

egészen pontosan 270 x 245 méteres az alaprajz; igen, a föld alatt 8 további szint van (ezeknek nem mindegyike van 100%-ban kész...)

A szintenkénti kábé 30 ezer hasznos alapterületet szorozd be 11-gyel (hogy egy teljes szintet leszámítsunk a félig kész állappot miatt).

szerintem 2008.06.10. 16:47:48

;) ok, megvan, csak lassan.... atszamolva kb 4 hosok tere az alapterulet. azert az komoly, hogy meg soha nem lattam bukarest terkepet, de nem okozott gondot megtalalni az ortofoton a "hazat".

hajós 2008.06.10. 16:50:29

Ronald,
Én azt hallottam, hogy a folyami hajózást nálunk a délszláv háború cseszte tönkre, azelőtt teljesen korekt volt, de mivel hosszú ideig harcoltak déli szomszédaink, ezért mindenki átállt a közútra/vasútra, mert hajóval nem lehetett lejutni a tengerig, így a hajózás szépen lassan lepusztult. Azóta sem tudja kiheverni ezt a sokkot.

Demostenes 2008.06.10. 17:02:44

Igen, Bukarestbe ezért már érdemes elmenni, igaz, mi a formabontó román színjátszás miatt mentünk oda,de tényleg remek hely.(oké ezen lehet vitatkozni, de még a nyelvet sem ismerve is izgalmas darabokat lehet látni Ionescu örököseitől, nekem Sepsiszentgyörgyi színész barátaim ajánlották-nem vagyok színész,csak egyszer pont jó helyen ittam)
Amúgy Pl. a helyi "BKV" ezerrel veri a pestit. Érdemes utánanézni az ottani metróhálózatnak, vagy hogy nekik vajon miért éri meg városi buszokat járatni a reptérről a belvárosban 6 helyen megálló útvonalon...Amúgy nagyon szép templomok, múzeumok is vannak ott,és ami az óvárosból véletlenül megmaradt, az sem piskóta-és ami furcsa, szinte nincsenek nyelvi nehézségek.A fiatalok mind, de még az öregek közül is sokan beszélnek pl. angolul.Ja, és segítőkész népség, persze,van lehúzásiszándék, de ha az ember okosan jár-kel, nem érheti baj!

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.06.10. 18:39:05

Hajós, Ronald,
A délszáv háborut nem csak a magyar folyamhajózás szenvedte meg, de a miénk teljesen megszűnt a nagy veszteségtől - nem bírták ki azt a néhány év veszteséget amit okozott. Az első néhány forduló még csak veszélyes, meg kiszámíthatatlan volt 1991 és 1999 között. Majd a NATO légicsapások során elkezdték módszeresen rombolni a hidakat és a parti létesítményeket. Sikerült az újvidéki Sloboda híd lerombolásával a hajózóút közepére egy dugót szerkeszteni, ami a magyar hajózásnak megadta a végzetes kegyelemdöfést.
Ami maradt azt megvették külföldiek.
A dunai szállítási potenciálban a románok mindigis benne voltak az első háromban. Ez ma is így van - de ez geopolitika is.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.06.10. 22:42:26

Erről a szintenként egy wc-ről én is hallottam:) Ha igaz, akkor bizonyítja, hogy minden zseniális tervben megvan az apró buktató:)

Elena asszony pedig kiváltképp híres volt díszdoktori címeiről és intelligenciájáról:)

"telente a lakásokban 12 fokban állapították meg az „egészséges hőmérsékletet”" -erről apám mondása jutott eszembe, mely szerint mindig annak a függvényében volt egészséges a vaj/margin, hogy épp melyikből volt:)

Grat a poszthoz:)

mvh 2008.06.11. 07:28:20

Én gyerekként is jártam bent, amikor még épült, 1989 nyarán, mit mondjak leirhatattlan volt, mélygarázs szintjéről mentünk be ... mit garázs, akkora hodály volt, hogy dőzerek járkáltak bent, azok a Komatsu félék (sgitsen már vki vmi lengyel márka volt aszem, W-és névvel) és az is volt a lényeg, hogy a folyósokon akár tankkal is lehessen végigmenni (legalábbis ezt mondogatták) de a felhajtó nem 30 cm vastag volt, hanem jóval méter fölött ...
Aztán a 2000 körül szintén alkalmam volt ott járni, de mostmár a felső szinteken ...
Bazi széles folyósok, olyan 6 - 8 m, a szönyegek hosszúsága 40 - 50 m (!!!), belmagasság is megvolt vagy 8 m, az iródák ajtai olyan 4-5 m magassak, minimum 2 m széllesek (dupla szárnyas ajtók) ...
A lift kb 20 - 25 emberre méretezve ...
Amúgy tömény giccs mindenfele, persze márványból, gránitból ...
Ja és az Országház az sokkal szebb!
Szerintem nem ezt kell megnézni Bukarestben, inkább Erdélyben kell kalandozni.

Ja és van összekötetése a metróval :D

szomszédsrác 2008.06.11. 10:00:46

Csak nekem van olyan érzése

szomszédsrác 2008.06.11. 10:01:34

Csak nekem van olyan érzésem , hogy az egész ugy néz ki mint ha egy panelt belehajitottak volna vmi klasszicista giccsbe ? bocs az előzőért btw

Apfelbaum Ogmánd 2008.06.11. 10:15:51

Nyugi.

Ma már tudom, hogy a magyar Országgyűlés alatt is van egy metróvonal-szárny....De ez IZÉ: Köztársasági Őrtitok...

A.Laci 2008.06.11. 11:37:31

A Bukarest-Duna csatorna porosodott tervét a közlekedési tárca jelenlegi minisztere - Ludovic Orban - ismét elővette, legalább is a politikai szónoklat szintjén. Majd +látjuk mi lesz belőle...

cromwell 2008.06.11. 12:50:13

Az valóban téma volt a '80-as évek második felében, hogy Bukarest ily módon tengeri kikötő lesz, de emlékeim szerint ez még a "forradalom" előtt elhervadt.

catalpa · http://f4cv3w 2008.06.12. 04:46:04

Tobb ezer/ev magyar baka ( Diribaos), rabszolga modon dolgozot evekig, 10-12 oras schiftekben, ugy a Duna-Tenger mint a Palota epitkezesenel.
Jo par zaz ott is hagyta a lelkit. A Diribaosok nagy resze magyar volt.

csurtus · http://csurtus.blog.hu 2008.06.12. 06:16:43

Ez a "Diribao" vagy "Diribau" volt a Duna-Fekete tenger csatornánál folytatott katonai munkaszolgálat gúnyneve Romániában, de sem akkor, sem most nem tudom, hogy honnan ered?

Klasszikus párbeszéd a hetvenes-nyolcvanas évekből:

- Unde ai facut armata?
- La Diribau.

Vagyis:

- Hol voltál katona?
- A Diribaunál.


Tud valaki valami nyelvészeti magyarázatot?

cromwell 2008.06.12. 11:59:24

Akkor maradjunk annyiban, hogy tágabb értelemben minden NEM FEGYVERES szolgálat (minkaszolgálat)= dirigiert bauen a legvalószínűbb. És takarja is a lényeget...:)

Ildis · http://www.flickr.com/photos/ildish/ 2008.06.12. 13:40:46

Pár csemegét még: az épületet bizonyos Rupert Murdoch amerikai-ausztrál üzletember jó pénzért megvette volna, álmai nemzetközi sajtóközpontját látva benne, de a politikusaink meggondolták magukat és úgy döntöttek, hogy az évi 13 millió eurós közköltségű, pazarul berendezett nemzeti szimbólumot mégsem adhatják idegen kézre. A holdról is látható épületbe időnként azért becsurog az eső, aggódik is miatta a takarító személyzet, mivel az Unirii terem 14 tonnás szőnyegét nehezen lógatnák ki száradni.
Az alatta létrehozott 4 szintes, úszómedencés atombunkerről nem igazán beszél senki. A medencét nemrég felújították, a többi részletről meg nem beszélhetek...

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.06.12. 15:03:25

Szia Ildis,

köszi a hozzáadott értéket :-) Remélem, a medencében finom volt a víz.

VIKI BACSI 2008.06.13. 10:44:42

Nem csak atom bunker van alatta, hanem egy alagut is, amely valahova a varos szelere vezett, ezt egy rokonomtol tudom aki a szigetelesek specialistaja volt , es ebben a minosegben dolgozott a palota tikos foldalatti reszen.
De ez az alagut sem mentette meg C-t a szitava lovestol.

koka 2008.06.15. 00:09:42

Idéznek benneteket itt:

jobbklikk.hu/index.php?Cikk=283

üdv.
koka.

catalpa · http://f4cv3w 2008.06.15. 04:50:14

Az epitkezes maga az ingyenes volt, katonak es fegyencek, harom schiftben ( valtasban ) dolgoztak,
az epitkezesi nyersanyak az meg nem szamitot, allami forasokbol jott, allami arakal.
Igy mar konyu epitkezni.

csurtus · http://csurtus.blog.hu 2008.06.15. 08:16:07

koka,

köszönjük az infót; jólesett!

bennem van 2008.06.18. 13:23:00

A nagy dózerolások és lázas lakásépítések, áttelepítések eredménye az is, mely mai napig probléma a román fővárosban.. rengeteg a kóbor kutya, ugyanis a történelmi belváros, mely sokkal vidékiesebb volt, lehetőséget adott a kutyatartásra, ám a szupermodern panelekbe, már nem tudták a kis csahosokat magukkal vinni így szélnek eresztették őket.... azóta a kutyusok küzdenek a túlélésért, nem kis sikerrel... talán nem csak a népek háza, de ez is a legek közé sorolható :(

Farkas D. Gabor 2008.07.08. 23:43:53

C. oldalzacskojarol: volt szerencsem megismerni egy orvost, aki (o azt allitja) reszt vett C. egeszsegugyi karbantartasaban (az illeto egy kolozsvari roman belgyogyasz). Szerinte C. allando jelleggel urologiai katetert viselt. Allitolag ezzel magyarazhato az is, hogy kulonbozo alkalmakkor tobboras beszedeket tartott megszakitas nelkul, mikozben a hallgatosag (foleg idosebb ferfi)tagjai majdnem osszepisiltek magukat. Amugy biztos nagyon elveztek volna azokat a beszedeket...

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2010.09.08. 16:30:37

Etil az a metil. :-) A metilalkoholba azonnal belehalsz, ha megiszod. Az etil csak lassan öl, ha nem ismered a mértéket.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.09. 13:41:19

@ZöPö (inda):

Tudom, csak poénnak szántam, mert olyan szar volt az íze.
süti beállítások módosítása