Hogy ne csak a mediterrán-szubtrópusi fílinget közvetítsem, engedtessék meg nekem egy nagyon rövid kitekintés Skócia fővárosára, s azon belül a helyi várra. Ez az a szóbanforgó ingatlan, amelyről könyvek ezreit írták már tele. Itt és most megint csak a magyar vonatkozásról beszélnék, az összes többit hagynám Shakespeare Vilmos kollégára meg a többi illetékesre.

Szóval a magyar világjáró a legváratlanabb helyzetekben bír szembesülni azzal az agyoncsépelt közhellyel, miszerint magyarok mindenhol vannak, illetve voltak.

 

 

A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatod!

 

 

dex.ion 2007.07.01. 15:09:15

hát én eléggé meglepődtem, bevallom őszintén.


homályos történelmi ismereteim alapján, (Árpádházi) Szt. Margit. IV. Béla és szégyen, de nem emléxem az anyuka nevére gyermekeként látta meg a napvilágot a tatárjárás környékén. Béláék eléggé be voltak rezelve a tatár hordáktól, ezért Istennek ajánlották fel Margitot, ha az (mármint Isten) megsegíti Mo-t. az öreg jó fej volt, a tatárok eltűntek néhány év pusztítás után, Margit pedig, nagykorúvá érve választhatott a világi és az egyházi élet között. utóbbit választotta, és az akkori Nyulak szigetén található kolostorban élte, az önsanyargatások miatt meglehetősen rövid
(asszem 27 év) életét.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.07.01. 22:10:38

Dex,

ez egy másik bringa; van vagy 150 év köztük. Mindkettő Szent Margit volt, de ez csak az olyan öreg ateistákat zavarja meg, mint amilyen te vagy.

dex.ion 2007.07.02. 09:44:38

ne már! két Szt. Margit volt? ez komoly?


hmmm, ma is tanultam vmit...

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.07.02. 10:12:23

Jaja; Szent Margitokból (is) jól áll a katolikus anyaszentegyház: Árpádházi ~, Antióchiai ~, Skóciai ~.

dex.ion 2007.07.02. 10:24:50

azta.


na, jól nézünk ki...

ErrorFlynn 2007.07.02. 16:31:02

szent margit balra, álatemető jobbra... haggish középen... kísértetjárta hely ez az edinburg

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.07.02. 16:45:06

Ha már a szagoknál tartunk: a haggish sem most jött a hathuszassal.

ErrorFlynn 2007.07.02. 16:56:31

nekem a haggish bejött. bár ilyen túrista-változatot ettem csak, skótkockás dobozba csomagolva, de azzal jól elvoltam. puha is volt, szürkés is volt, magába olvasztott minden vonzó tulajdonságot, ami egy kajában fellelhető...

güell (törölt) 2007.07.04. 02:46:29

sh-val? furcsa.

edinburgh fasza hely nagyon, nekem semmi kedvem nem volt utana visszamenni londonba..

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.07.04. 11:51:29

güell,

attól tartok, igazad lehet.

(Ilyenkor, ha nem vagyok biztos valaminek a helyesírásában, valamennyi változatot beütöm a gugliba és elfogadom a mennyiségi változatot).

Haggish: 1950 találat
Haggis: 308000 találat

Meggyőző. Habár - mint tudjuk - olykor százezer légy is tévedhet.

güell (törölt) 2007.07.07. 20:19:27

csak azert kerdeztem mert nekem nagyon s-szel mondtak ott is meg a skot haverom is.

nekem ami nagyon tetszett edinburghben azok a temetok voltak, csak setalsz es latod h ket haz kozott be lehet menni es ott egy temeto. aztan egymas hegyen-hatan a kovek.. van egy nagyon jo ahonnan a varat is lehet latni, ah, nem emlekszem nevekre egyaltalan, de a nagy muzeum mellett.

rogbimeccsen nem voltal? :)

amugy tokjo ez a blog, kivancsi vagyok hol jartatok eddig, meg aztan ha egyszer elfogy akkor mi lesz es milyen gyakran frissul :)

Csuri / Bariildi 2007.07.07. 22:31:50

Helló Güell!

Ne reménykedj! Mármint hogy elfogy :)
Sokkal nagyobb probléma jelenleg, hogy egyszerre ne tegyünk fel mindent amit megírtunk, már a várakozószobában van egy tucatnyi újabb cucc.
Ezenkívül én még nem is jártam Edinboróban, meg egy csomó más helyen is csak tiboru volt ott, úgyhogy ha elmegyek majd jól megcáfolom amiket itt összehablatyolt:)
Ha mindezek ellenére veszélyesen fogyna a témánk, akkor kössétek fel, mert jön a heraldika meg ilyenek, végső kétségbeesésünkben pedig kénytelenek leszünk UTAZNI.
Csendben megsúgom hogy én erre gyúrok...
És azt is hozzásuttogom, hogy én vagyok a nagy utazásmániás, tiborut én szoktam terroristákat megszégyenítő fenyegetésekkel elrángatni egy-egy útra...

Úgyhogy jó olvasást, ne csüggedjetek, mi sem tesszük

csuri

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.07.07. 23:43:14

Szeva güell,

csuri a lényeget már leírta, persze olykor túloz: nemisigaz, hogy nem szeretek utazni. Utazni imádok, csak egy helyben nem szeretek dekkolni, kivéve, ha az a hely otthon van nálunk.

Rögbimeccsen csak az íreknél voltam, de a hurling jobban bejött. A nagy kedvencem azonban a gaelic football volt (ír foci?). Elképesztően látványos, izgalmas sport. Kár, hogy felénk nem ismerik.

A frissítés legalább egy hónapra biztosítva van; elég sok helyen jártam/jártunk, élmények és fotók vannak dögivel. Csak meg ne unjátok.

Mi biztos nem fogjuk.

Szép estét,

tiboru/csurtus
süti beállítások módosítása