Ahogy azt tőlem megszokhattátok, ez a beszámoló is tele lesz történelmi érdekességekkel, tényekkel, kultúrhistóriai kuriózumokkal...

Na jó, csak vicceltem.

Ahogy megszokhattátok, képeket kaptok, mert ebben a blogban - a való életben megszokott sztereotípiával ellentétben - én vagyok a vizuálisabb élményekre hajtó fél, nem a páros férfi tagja.

A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatjátok!

 



Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.01.28. 12:32:46

Egy tippversenyt hirdetnék: Szerintetek a Té általi kiegészítés(figyelembe véve a Dózsa 2.0 tapasztalatait), ma, kis hazánkban mennyire valósulna meg? Azért mennyivel szebb a Temesvári példa. És valamiért azt hiszem, ez nem csak ott szokás

ErrorFlynn 2008.01.28. 13:00:11

kis hazánkban az atmoszféranyomás egész már reakciókat sajtol ki az emberekből.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.01.28. 13:03:18

Pedig ott aztán nem csak kommenyizmus volt, főleg nem Kádár. Ráadásul Románia, mint nemzeti állam... Na igen, a kisebbségi lét azért összefogást eredményez

VIKI BACSI 2008.01.28. 17:45:08

A Carmel hegylanc Haifatol Binyaminaig terjed, es a Binyaminarol szolo irasom elso kepen lathato szikla a faluszelen meg a Carmelhez tartozik.Igy a Zichron Jaakov-i es a Binyaminai borpincek is a Carmel borok koze sorolhatok.Erdekes hogy azt a bort amit a temmesvari hitkossegen arultak azt itt nem lattam, a konyak az kaphato, de atpartoltam a Jarkalo Jancsihoz, vagy ahogy a romanok mondjak "Zama de Plosnice" (Poloska Le)

VIKI BACSI 2008.01.28. 17:49:08

P.S. A Zsinagogarol azt hallotam hogy hangverseny teremet csinalnak belole es hogy Hollender Jancsi a becsi opera igazgatoja is tamogatja ezt a tervet , csak a penz nem akar ossze jonni!

tistedur 2008.01.28. 19:09:16

a pénz az ilyesmire sosem akar összejönni..:(

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.01.28. 19:59:15

Csak büszkélkedésül: a bécsi Állami Opera igazgatója (természetesen) temesvári.

www.staatsoper.at/Content.Node2/home/haus/176.php

Dani Csaba 2008.02.12. 19:44:29

Érdekes, én soha semmilyen nehézségbe nem ütköztem, amikor ott vásároltam. Borból meg nem csak a nagyon édeset lehetett kapni, hanem volt ott százaz Cabernet Sauvignon is. (igaz akkor 65 lejért ami drágának számított) Lehet, hogy tiszteletbeli zsidó vagyok? Ami még meglepett az két dolog volt ott. Az egyik a kicsit székelyesnek hangzó magyar beszéd (inkább valami németesre-jiddisre számítottam). A másik az első emeleti folyosó végi ajtón a nyitvatartási idő kiírása: "Vanzare de bauturi rituale: luni, miercuri, vineri intre orele: 10.00-11.45". Azaz szertertási (rituális)italok árusítása, hétfőn, szerdán és pénteken 10.00-11.45 óráig. Kicsit mosolyogtam és élcelődtem azon, hogy nem lehet rossz az a vallás, ahol a pap, rabbi, sámán, táltos, mittudomén konyakot iszik:)
süti beállítások módosítása