2009.03.27. 08:00
Krakkó - Út oda (x)
Csurtusék elhatározták, hogy az idei csillagászati tavasz első napjait a szomszédos (jaj-jaj, bocsánat, elnézést szlovák szövetségeseinktől), szóval a baráti Lengyelország egykori fővárosában, Krakkóban töltik, s ha már úgyis ott járnak, élményeiket – ahogyan azt megszokhattátok – megosztják veletek. Eredetileg úgy tervezték, hogy nagyokat sétálnak a híres Óvárosban, arcukat megfürdetik a ragyogó napsütésben és mindenféle árnyékoló szűrőt lesznek kénytelenek használni fotózás közben a vakító, mindenhonnan visszatükröződő napsugarak ellen.
Hát, nem pontosan így történt, de attól még kattintsatok a „tovább”-ra itt lent.
A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatod!
ekkerjoz 2009.03.27. 09:54:22
pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott 2009.03.27. 11:29:50
(hacsak nem szigorúan a "legrövidebb út"-ra volt beállítva a gps - ami megmagyarázná az út minőségét is)
csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2009.03.27. 13:42:27
Hm, arra mentünk és meg mertem volna esküdni, hogy ki volt téve egy kis táblácska az autóút-jel alá, amiből a bezplatni vagy valami hasonló tűnt ismerősnek...
De lehet, hogy az máshol volt...
(A térkép szerint Balassagyarmat és Besztercebánya között ez az egy út van, amin mi is mentünk; legalábbis ami személygépkocsival járható...)
pobeda 2009.03.27. 16:57:31
Várom a ti beszámolótok folytatását.:)
Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2009.03.27. 23:15:42
cromwell2.0 2009.03.27. 23:24:56
csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2009.03.28. 00:31:12
Bizonyám. Nem hiába katolikus ország :-)
nick grabowski · http://fpa-mcc.blog.hu 2009.03.30. 15:29:08
csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2009.03.31. 12:57:32
Hehe, a Szpitalnaban laktunk, egész az elején, a színházzal szemben :-)
Ez volt a belváros egyetlen utcája, amelyet pont akkor túrtak fel, mert vízvezetéket fektettek...
piacausa 2009.04.06. 12:53:22
Utoljára 2004-ben jártam Krakkóban és a környéken (Przemysl-ig), és be kell valljam, hogy nekem is teleszaladott a hócipőm a szlovákokkal. Az utolsó csepp az volt, amikor az enyhén vodkát árasztó szlovák útlevélkezelő vissza akart fordítani (éjfél körül) a határról mert kavicsfelverődés miatt némi repedés volt a szélvédőmön. Erre jött a lengyel kolléga, elzavarta a szlovákot, megnézte az útlevelünket és nagyon jö időtöltést kívánt Lengyelországban, még útbaigazítást is mellékelt a pénzváltással kapcsolatban. Arról ne is beszéljünk, hogy a warkát nem javasolta, csak a ziwjec-et...
A kontraszt nagyon nagy volt Prágához képest (onnan érkeztünk némi pozsonyi kitérő után).
Cs 2009.11.06. 13:19:24
2005-ben jártam ott. Kezdésnek átlépve a magyar-szlovák határt, tankoltam (akkor még pár forinttal olcsóbb volt) Kérdeztem a kútast, aki magyar volt (ez mindig kicsit sokkol Szlovákiába, hogy átmegyek és ugyanúgy magyarul beszélnek az első pár 10 kilométeren, hogy kell-e autópálya matrica, ha Krakkóba akarok menni. Nem tudta megmondani. A magyar határon belenéztek a csomagba, egy pillantra fagyos lett a levegő, amikor meglátták a táska tetejében lévő utolsó pillantban vásrolt 3 doboz Helikont :)
Szlovák részen a hegyi szakaszok kicsit kemények, annak aki nincs ehhez szokva. De a táj nagyon szép. Nekem sikerült 3x megelőznöm ugyanazt a buszt, némi halált megvető bátorsággal (1. amikor utolértem, 2. utána amikor megálltam a szükség miatt, 3. amikor valamelyik városban elfelejtettem elkanyarodni és visszafordulva láttam, hogy ő éppen akkor kanyarodik előttem :)
Viszont végig hiányérzetem volt. Hogy mi hiányzott, azt csak visszafele, átlépve a magyar-szlovák határt jöttem rá. Kapaszkodó sáv! Az nem volt. 2x1 sáv szépen végig.
A szlovák-lengyel határon lévő átkelő (akkor még csak EU volt, schengen nem) az egy igazi, kommunista darab. Elsőnek nem is akartam megállni. Tök üres volt, se szembejövő forgalom, se élet. Lassítva meresztettem a szememet veszettül a határőr bódék felé, hogy van-e bent valaki, s utolsó pillantba felfedeztem, hogy hoho tányérsapkák!! Satufék. A szlovák határőrt nem értettem, hogy mit mond, de sejtésem szerint nem díjazta a satufékes megállást 5m-rel a bodé után. Személyi odad, nézi, odanyújtja a lengyel kollégának, hogy vengerszki. Az csak unotan legyintett, hogy hadja már békén ilyenekkel.
Kicsit szakmabeliként a lengyel utak nagyon komolyak voltak. Vagy is inkább szokatlanok. A főútak 2x1 sávosak, de van mindkét oldalon 1-1,5m leállósáv szerűség. Jó szélesek, előznek is rajta rendesen, szóval ne tessék meglepődni ha szembejővőt előzik, van elég hely 3 járműnek.
A Krakkóba vezető gyorsforgalmi útat meglátva viszont nevettem. Az nagyon vicces. kb olyan autópálya, amiből amit csak lehetett kispóroltak. 2x2 sáv, minimális földmunka (domról le, domra föl, hullámvasút), minimális szalagkorlát, lehet balra kanyarodni! S mellékutakról, akár balra kanyarodva ráhajtani. Természetesen végig kint voltak a sebeségkorlátozó táblák. Annak ellenére, hogy nekem, mint kicsit szakmabelinek vicces volt, gyanítom, hogy nem is került 2,5 milliárd Ft.-be kilométere.
Viszont ezt a gyorsforgalmit, illetve Krakkónál az autópályát épp akkor építették tovább, egyrészt kevesebbett kell most már menni főuton, másrészt, lehet, hogy a térkép már nem aktuális. Lehetőleg a legfrisseb térképpel, GPS-el menjetek. Nekem sikerült felkanyarodnom az autópályára, ami a térképem szerint még ott sem volt.
tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.11.06. 13:36:05
Köszönjük a kiegészítést!