Nem a lator Szent Jánosról van szó, hanem - amint arról az én drága művelt párom felvilágosított - a Laterániról. Mint Lateráni zsinat. Ilyesmiről én is hallottam már, csak nem tudtam hogy ez az a hely...

Azt azért jegyezzük meg, a tényhűség kedvéért, hogy Té nem nézte meg (mint ahogy egyetlen más templomot sem).
De én igen, és azt hiszem a látottak közül ez tetszett legjobban.


Arra a helyre kezdték építeni 1580 körül, ahol azelőtt is volt már egy rakás régebbi templom, amin ugye egyáltalán nem lepődünk meg. A belsejének kialakítását Borrominire bízták.
Ez a fószer nagy riválisa volt Bernininek, jó sokat féltékenykedtek egymásra és fikázták a másik melóját (főleg Bernini Borrominiét, mert ez utóbbi úgymond nagyon extravagáns volt).
Mindketten az 1600-as években építettek, festettek, dekoráltak, stb.

Kívülről sem néz ki rosszul a bazilika, de az igaz impresszió belépéskor éri az emberfiát:






























Ez Róma püspökének bazilikája (ő by the way a pápa), egyúttal Róma legnagyobb és legfőbb katedrálisa. Mondom Rómáé. Nem, a Szentpéternél nem nagyobb, de az a VATIKÁNBAN van, értve vagyok? Na azért.

Egyébként az 1300-as évekig a templom melletti épület volt a pápai rezidanszié, biztos ott volt a lateráni zsinat...

Ott a háttérben, abban a díszes szószékben (aszondja hogy gótikus tabernákulum) csak a pápa tarthat misét, amit minden húsvétkor, csütörtökön meg is tesz.

A tényleg elképesztően tágas és harmonikus belső téren kívül érdemes a padlót éa a plafont megnézni (nem csak itt). Jó, az oldalfalban álldogáló szobrokat is, de az evidens.




Padlóból most csak kis ízelítő, mert ennek a témának külön posztot szentelek valamikor.











A plafon sem egyszerű díszítetlenségével tűnik ki:








































Közelebbről:



























Van egy nagyon kellemes kis kerengő is a templomhoz tartozó kolostor udvarában, amelyet élvezettel körbejártam - de az az igazság, hogy kerengőkben a portugál kolostorok verhetetlen világbajnokok!!!































































Nézzétek meg, ha arra jártok! Könnyű odajutni, és bónusz hogy gyalogolni sem kell túl sokat, mert a közelben van a hasonló nevű metrómegálló.















 








A megállótól a templom felé menet pedig csak úgy, útközben ott van ez a fal, mellette pedig Assziszi Szent Ferenc fohászkodik.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aran-ka · http://aran-ka.blog.hu 2007.10.02. 13:26:47

Elvezetes, mint mindig.

ErrorFlynn 2007.10.02. 14:20:15

sose tuttam, mi az a Laterán, és hol van. utánanézhettem volna, de gondoltam, tőletek előbb-utóbb megtudom úgyis :-)

vénólánzsahleF 2007.10.14. 01:12:53

fura, h pont ez a túlzó barok templom bejött nektek... :-) ha nem metróztok, hanem a colosseotól a via san giovanni in laterano-n mentek fel, akkor nem hagytátok volna ki a san celemente templomot ill talán a santi quattro coronatit sem. én sem vagyok az a templom látogató, de ez a két hely nagyon bejött. a porta san giovanni és a re di roma között rengeteg jó és olcsó kajálási lehetőség van. (mi a via san giovannin szoktunk lakni, így a környéket eléggé ismerem)

jah és a san giovanni in laterano bazilikának van magyar vonatkozása is. a mellékhajó egy tábla képén II. Szilveszter látható a mi koronánkkal. illetve van valami akusztikai játék is amit ebben a templomban kell játszani. nem tudom melyik oszlopnál kell suttogni és azt nem tom melyik oszlopnál lehet hallani... szvsz lehetetlen kipróbálni mert ahhoz csend kéne, nem pedig 5 ázsiai turistacsoport. bocsi ha hosszu voltam.
süti beállítások módosítása