Róma szívében, a Via dei Fori Imperiali egyik végén látható az a monumentális épület, amelyet az olasz nemzet II. Viktor Emánuel királynak, az egyesített Olaszország első királyának tiszteletére emelt. Mintegy 25 év tökölés, vitatkozás, ordibálás, anyázás és hajtépés után 1911-ben fel is avatták azt a létesítményt, amit a hálától csöpögő szívű utókor (dizájnja miatt) A nemzet írógépének, vagy Lakodalmi tortának becéz. Persze hivatalos neve is van: Monumento a Vittorio Emanuele II.

 

 

A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatod!

 

 

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.11.14. 11:35:51

Csiccsolinával kapcsolatban az jutott eszembe, hogy mint a Szerelem Párt(?) egykori képviselője, igazán nem lenne idegen a taljánoktól, hogy róla is szerepeljen egy kiállítás. Ha más nem, az Agrár Múzeumban( a "Ló és Én", és hasonló képek...).

Viktor Emánuel szvsz azért néz annyira mogorván a képen, mert fél, hogy a bajsza kiszúrja a szemét. Most komolyan, egy ekkora arcszőrzettől én paranoiás lennék...

"Északibb államokban ezért egy hét katonai fogda jár, keletibbekben nyilvános korbácsolás, nyugatibbakban megvetés. Csak úgy mondom." -igen ám, de ők olaszok, na. Nem tudom, hogy ez vajon csak UL, ti talán meg tudtok erősíteni, de hallottam egy mondást, amit Churchillnek tulajdonítanak: a világ két legfölöslegesebb dolga a szűzhártya és az olasz katona.
Várom a megerősítést, cáfolást:)

A.Laci 2007.11.14. 11:55:07

Ezt akár Kató néni is mondhatta volna a háziorvosi rendelő várakozojóban, kezében egy Julius Mainl bevásárlószatyrot lobogtatva, bocs: remegtetve, a mondás akkor is zseniális. Ami pedig V.Emanuelt illeti: ha mostanáig elmulasztották volna, ezután már biztos nem rólam fogják a szemgyógyászok szobrát mintázni, de - nézzétek csak meg jobban - szerintem kancsi.

A.Laci 2007.11.14. 12:03:04

Bocs: Meinl.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2007.11.14. 12:05:16

Csurtus et al,
nem is sejtettem, hogy T. titkon germanofil beállítódású. Vagy ha mégsem, hát nem értem miért laffant, helyesbítek: dícsér ilyen csodás álcába burkoltan?
Megjegyzem, bárki okozhat óriási galibát, nem csak Adolf, ha hatáskörét jelentősen túllépve mások dolgába belepofázik... Mondjuk megmondja a tábornokainak, hogyan kell háborút viselni.
Ilyet asszem láttunk már soxor.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.11.14. 13:22:22

Zig Zag,

T. nagyapja egyszer azt mondta, hogy nincs szebb látvány egy német katonai alakulat menetelésénél.

Az öreg virtigli szocdem volt amúgy, Isten nyugosztalja.

T. pedig annó lehetett úgy 8 éves, de ez valahogy beleégett.

ErrorFlynn 2007.11.14. 13:24:00

sztem az álbajusz. sztem az álszakáll. képtelen vagyok elhinni, hogy valaki ilyet növeszt magára. azt értem, hogy arcilag nem találta magát vonzónak, ezért megkísérelte elfödni a fejét, na de pont ezzel?!
meg az is érdekelne, hogy a hős római légionárius, velence, a tengerek ura, garibaldi meg a falanx mikor lényegült át közmondásosan haszontalan olasz katonává.

tistedur 2007.11.14. 17:57:24

a németet nem arra találták ki,hogy verseket írjanak róla..a német konyhaművészet pedig egyesek szerint nem létezik(mondjuk az angol
konyhaművészet is ilyen)
szóval a világ nem csak menetelésből áll :P

mentula 2007.11.14. 18:28:24

Na ebbe se vótam. De meg még a Vatikán Múzeumokban se, sőt a piramist se láttam, pedig négy napig csak meneteltünk, mint a német katona a keleti fronton (persze még odafele), ráadásul szigorú terv szerint. Há maguk hány hetet vóttak künn ?!

Na jó, a Vittorianoba nem is akartunk bemenni, a Vatikáni Múzeumnál meg akkora volt a sor, hogy svájci gárdisták finoman a sor végére álltak, és mindenkit eltessékeltek, mondván: zárásig ennyi nép fér be, oszt basta. Ott is hagytuk az egészet, és megittunk 5 l vino della casat, tízóraira.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2007.11.14. 18:50:38

Error, pedig a férfi népség már csak ilyen: sőt, van aki nevet is ad neki, és gondozza, mint egy kisállatot. Innen meg ugye egyenesen következik, hogy mindenki mást szeret. Van aki a cinegére esküszik, van aki jávorszarvasra...

Garibalid pedig nem szempont.

Apropó német konyha- van egyéb is a virslin és a sörön kívül?

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.11.14. 19:53:20

Error,

az olaszok háborúhoz, illetve harchoz való viszonyulásának szerintem a demokrácia adta meg a kegyelemdöfést.

Amíg létezett a decimatio, meg kerékbetörés, esetleg a máglya és a felnégyelés, harcoltak, mint állat.

A falanx amúgy nem egy félszigettel odébb volt trendi?

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.11.14. 19:55:04

tistedur,

ha az angol konyha csak a fisendcsipszet adta volna a világnak, akkor is lenne létjogosultsága. És nem beszéltünk még a reggelire szervírozott hagymás babsalátáról.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.11.14. 19:58:13

mentula,

hát sokkal többet mi sem, de nálunk Csuri szervezte a programot. Ha ismernéd, nem csodálkoznál.

Csuri / Bariildi 2007.11.14. 20:04:59

mentula,

mi csak 3 napot voltunk :)
na jó, 3 egész nap és két fél.
Ami a tervezést illeti én is sokat dokumentálódok előtte, ugyanezt Téről nem állíthatjuk, a legnagyobb jóindulattal sem. Neki én olvasok fel a repülőn, vacsora közben, stb.
Amit megnéztünk nem csak soknak tűnik, de sok is.

Elárulom a titkot: mi a városlátogatások kb 60-70 %-ában külön külön járkálunk, mert mindenkit más-más érdekel.
Estefele talizunk (hát nem romantikus? randi Rómában?!!) és elmegyünk együtt vacsorázni.

Amúgy meg sokat tudunk pofázni arról a kevésről, amit láttunk - na ebben viszont nincs különbség :))

Neoprimitív 2007.11.14. 20:05:36

Menetelés: ízlés kérdése, hogy kinek mi tetszik, de azt azért tapasztalatból állíthatom, hogy a legszebb a menetelés, ha csak nézni kell, nem csinálni - szerintem nemzetiségtől függetlenül.

A feleslegességhez és kiválósághoz pedig ugye van az a régi vicc, hogy egy tökéletes világban a rendőrök angolok, a séfek franciák, a szeretők olaszok, a kocsikat németek csinálják és az egészet a svájciak szervezik. Egy tökéletlen világban viszont a rendőrök németek, a séfek angolok, a szeretők svájciak, a kocsikat a franciák gyártják és az egészet az olaszok irányítják.

Csuri / Bariildi 2007.11.14. 20:07:32

mindenki meg van róva aki állandóan konyhákról fecserészik itten!
merthogy ennek az adekvát helye a sanya-csuri-főz-ön, azaz a kaja.blog-on van!

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.11.14. 22:22:38

tistedur,

a német konyhaművészetet meg kell védenem: ettél te már főzött, majd kemencében ropogósra sütött csülköt IGAZI savanyúkáposztával, fehérkenyérrel és bajor sörrel?

Nekem hosszú évekkel ezelőtt egy Oktoberfest alkalmával a müncheni Englische(r?) Gartenben nyílt erre lehetőségem, és még ma is keresem azt az ízt.

A bajorok csülökben legalább olyan jók, mint belsőégésű motorokban. Csak a csülök olcsóbb.

mentula 2007.11.14. 22:39:57

Hmm. A blog alcímében ilyesmit olvastam, hogyaszondja \"utazás, GASZTRONÓMIA\". Ezek persze - szerintem - olyan szoros egységet alkotnak, hogy nehéz lenne külön tárgyalni. Várom is a vonatkozó posztokat :)

A fentebb említett mulasztásaim is részben azzal magyarázhatóak, hogy napi négy-öt \"beülést\" tervezetten végrehajtottunk, modszeresen, tudományos igénnyel végig éve és italozva a helyi speckókat. Ezzel együtt azért, leszámítva az utóbbi néhény poszt tárgyát, bejártuk amit lehetett. Délután pedig egy kellemes spicces alapállásból, ha lehet minden látnivaló még szebbnek tűnt :)

A németeket meg, különösen Róma kapcsán ne b***ogassuk. Ha láttatok még überbunkó turistát, hát azok az amcsik. Nem beszélve a külön posztot érdemlő, mindent elsöprő, elárasztó bangladesi bevándorlóktól, akik ha így folytatják, taccsravágják az idegenforgalmat...

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.11.15. 07:00:31

mentula,

az olasz gasztronómia általunk megtapasztalt oldalainak bemutatása terveink között kiemelt helyen szerepel, de különféle objektív nehézségek (munkahelyi ez-az, őszi hajtás, nem folytatnám) ezt késleltetik. Addig is vendégposztban fellépési lehetőséget kínálunk, az ezzel automatikusan együtt járó dicsőség, gazdagság és népszerűség 80-20 százalékos megosztásának javaslatával.

(80% a miénk, természetesen...)

mentula 2007.11.15. 11:19:04

Őőő, hát zavarbaejtően megtisztelő az ajánlat, mondjuk a hozam-megosztási arányra tett indívány khm, még finomítgatható :) Na de hagyjuk a mocskos anyagi és erkölcsi javakat. Ennél nagyobb baj, hogy evés közben, ott és akkor, még nem sejtettem, hogy blogba önthetném élményeimet, (meg hogy Dániel Zoltán imperialista kém).
Ellenkező esetben teli szájjal fotóztam, jegyzeteltem vóna, ipari kémkedés útján megpróbáltam volna utána járni a know-hownak, alapanyagoknak, szóval ahogy egy elkötelezett blogger ilyenkor eljár. Ennek híján viszont többnyire csak azt tudom, hogy k*rva finom volt ez is meg az is, de hogy hogy is híják, mibűl van azt má nem.
Sorry, ez is rátok vár :)

ErrorFlynn 2007.11.15. 11:40:48

csurtus · csurtus.blog.hu 2007.11.14. 19:53:20
fogadok nagy összegekben, hogy láttad a 300-at.
pedig a római falanx, a római falanx fogalom!
_magabiztos_
(ugye?)

mentula 2007.11.15. 12:32:12

Én biz nem láttam a 300-at, és valahol lemaradtam arról is, hogy a római falanxot, mit alapfogalmat legyen szerencsém ismerni :)

Deviszont. Olyasmit hallottam, hogy még réges-régen, a légiós rendszer kialakulása és pilum bevezetése előtt, de Róma egyetlen, gallok áltli kifosztása után, úgy a Kr. e. IV században még ők is a phalanxban látták a tutit. Oszt meg is lett a baj.

ErrorFlynn 2007.11.15. 15:50:16

tévedtem!
abszolút el voltam tájolva! óriási, tátongó űrt leltem műveltségem falán!
_büszke_

utánanéztem. róma meg falanx, köszönőviszonyban sem. görögök. ill. kicsit a sumerek, egy közepesen elmaszatolódott kőtábla tanúsága alapján. és a görögöknél először Argos.
én láttam a 300-at, abban is falanxoznak össze-vissza, ott épp a spártaiak. 256 emberből álló makedón falanx = syntagma. hoplon = Aspis. a sarissa kétszer olyan hosszú, mint a doru. Nagy Sándor.
befoltoztam a lyukat.

mentula 2007.11.15. 16:24:36

Error, részben meg kell védjelek ennen magadtól. Én is utánanéztem annak amit előtted írtam, és nem nagyon csalt az emlékezetem.
Tehát mielőtt az általunk jól ismert római harcmodor, a 6000 fős légiókkal, cohorsokkal, pilummal és gladiummal felfegyverkezve gyökeret vert, eleik bizony a falanx jellegű hadviselést művelték. El is kalapálták őket a gallok Alliánál jól.
Na jó ez nem az klasszkus hoplita vagy szabályos makedón falax volt, de a lényegi jegyei stimmeltek. Középen nagy tömbökbe beálltak a gyalogosok, két szélen a lovasok, és egy Hasta nevű 3 méteres lándzsával próbáltak ellenséget lyukasztani. Szemben a későbbi módival, ahol elhajították a pilumot, majd a rövid kardal nyomták a közelharcot. És mindezt rugalmasabb, kisebb egységekbe tagolva.

Műveltség falán csak miniatűr lyuk.

ErrorFlynn 2007.11.15. 17:16:04

az hagyján, azóta meg azon röhögök, hogy a "tátongó űr műveltségem falán" micsoda vaskos képzavar.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.11.15. 23:22:53

Ha jól látom, a falanxot kiveséztétek - milyen szép kép, Istenem...

Mentula foglalta össze szépen - tejóisten, még egy hadtudományblogérdeklődő-jelölt... Csak nem Zrínyi, mentula kolléga?! A Nagy Miklós név mond valamit?

Error,

a "tátongó űr műveltségem falán" kép szerintem igenis plasztikus; olyan egrivár-képzetet kelt, a harmadik nagy török roham után.

A 300-at eddig nem láttam...

_fejét lesüti, zavartam pislog_

GYŰLÖLÖK csalódást okozni...

_gyűlöl csalódást okozni_

mentula 2007.11.16. 08:37:00

Zrínyi DDD Nem, csak civil műkedvelő:)

ErrorFlynn 2007.11.16. 12:39:23

csurtus · csurtus.blog.hu 2007.11.15. 23:22:53
nézzed meg, mert annál szebb falanxot seholse fogsz látni. meg szebben fotografált csatajeleneteket.

tistedur 2007.11.16. 14:23:23

és az a sok kigyúrt férfitest :)

ErrorFlynn 2007.11.16. 14:37:21

meg szebb férfitesteket, valóban, de féltem, hogy ez csurtot kevésbé hozza lázba :-))

tistedur 2007.11.16. 16:48:27

Error!
kit a menetelés,kit a menetelők hoznak lázba :)

csurtus · http://csurtus.blog.hu 2007.11.16. 17:22:53

Szép, kigyúrt férfitestek?

Hm; lehet, inkább megnézek egy szumó-bajnokságot.
süti beállítások módosítása