A franciákat kívülről (azaz mindenki más által) illető számtalan, többé-kevésbé valós alapokon nyugvó jelző között elég nagy gyakorisággal fordul elő a csigaevő bélyeg. Nekünk az éticsiga egy olyan állat, amelyikről (a Sopron - Dunaszerdahely - Kézdivásárhely - Nagybecskerek négyszögön belül minden óvodai kiscsoportban kötelező, és a tűzoltói-katasztrófavédelmi lobbi befolyását tükröző idióta mondókán kívül) a salátalevelek megrágása, valamint a teraszokon nyári reggeleken végighúzódó, undorító nyálkás csík jut elsősorban eszünkbe, nem a gasztronómia.

Nosza, járjuk körül egy kicsit ezt a francia csemegét, ahogyan annó az osztrigával is tettük.


A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatod!
 

SgtPepper 2008.11.17. 13:57:58

Hhó, 75 onlájn ríder, Index címlap, ez igen! Nagyon szórakoztató és informatív post, grat!

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2008.11.17. 14:11:47

Nyam, nagyon finom, ettem Párizsban, de a Kaiserben is lehetett venni tavaly mélyhűtött formában. Nem volt rossz. 3 e. körül egy kilós doboz.

Pörfikt kis cikk, grat!

phaidros 2008.11.17. 14:14:55

Erre nem tudnám rászánni magam.

Asszem.

Lchef (törölt) · http://kajaltunk.blog.hu 2008.11.17. 14:15:23

Jókis post, grat. Mindezek után azt hiszem még mindig nem enném ezt az állatot(?).

feltételes reflex 2008.11.17. 14:21:21

ez horror, azt hiszem, eltekintek a csigaevéstől. mindazonáltal jó a poszt!


ja és másik kulináris alaptétel: minden ehető, ami mozog, kivéve a tank meg a helikopter.

norka 2008.11.17. 14:22:37

Index főoldal újra!!!!
(Amúgy meg fúj csigák! ;)

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.11.17. 14:42:07

A csiga előszoba az osztrigához :-)

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.11.17. 14:43:32

feltételes reflex,

jó az a mondás a tankkal meg a helikopterrel :-)

konyhatünd 2008.11.17. 14:50:37

A cikk tetszik.
Viszont úgy látom rohadt sokat kell szarozni ezekkel a szerencsétlen állatkákkal...
Tényleg ilyenkor hol vannak francia/német állatvédők...? :)
(éheztetés napokig/ecetes víz - majd sós víz pár óra - végül megfőzés/gőzölés)

feltételes reflex 2008.11.17. 14:51:40

csurtus:

nem én találtam ki, állítólag vietnami háborús tézis :)

2008.11.17. 14:55:12

A skála metró alatti kaiserban és a westendben lévő matchban most is van, nap végéig eldöntöm, hogy kipróbálom-e...

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.11.17. 15:01:19

só,

ha megtörtént, gyere vissza és számolj be az élményeidről!

diabka 2008.11.17. 15:14:42

"kissé megzakkant, összeesett, szánalomra méltó, élettelen testecskék" kezdetű résznél összegyűlt a nyál a számban, a "pár centi hosszúságú emésztőcsatornát"-nál meg egyenesen megkordult a gyomrom is. Az "enyhén rágós falat" pedig igazán arra késztet, hogy elinduljak vadászni. (NEM!) A fogyókúrám köszöni a postot :)

Kazuár 2008.11.17. 15:19:38

Érdemes kipróbálni... Jómaga kedvelem, s a család is. Franciaországban kb 8-10 EUR egy 24 darabos csomag.

Csigafogó helyett lehet friss bagett-szeletbe is fogni a házat, s úgy enni. Több helyen nem házában, hanem 6 lyukú öntöttvas "tálban" szolgálják fel, ekkor csak a csiga és a fűszervaj várja a kíváncsi szájakat :-D

A lényeg, hogy így is, úgy is finom...

kakaós csiga 2008.11.17. 15:25:52

"maja vagy azték vendégeinknek tegyünk bele kakaóport"

Szóval így készül a kakaós csiga :-)

Egyébként én szeretem a csigákat (nem megenni, csigaállatvédő vagyok), egyáltalán nem undorodok tőlük, sőt, a járdáról is mindig veszélytelenebb helyre rakom őket. Esős napokon nagy késésekkel érek haza :-)

2008.11.17. 15:29:35

Juteszembe, a hűtőben úgy láttam, hogy valami zöld cuccal van lezárva(?) a házuk nyílása, az már a fűszeres vaj lenne rajra? Vagy azt micsoda, szükség van arra?

milena 2008.11.17. 15:35:45

Hát azt tudtátok-e, hogy miért kell a csigát lassú tűzön órákig főzni?

A spanyolok is gyakran főznek csigát, az eljárás neve: 'engañar los caracoles', vagyis csigaátverés.

A csigát át kell verni ugyanis. Ha gyorsan forrósodik a víz, bebújik a házába, és akkor aztán nem lehet egykönnyen kiszedni. Ha azonban lassan melegszik a víz, későn kap észbe, hogy mindjárt itt a vég, és már nincs ideje visszabújni.

Sajnos a csigát csak ezzel a módszerrel, vagy vízbe fojtva lehet megölni, mert minden más esetben bebújik a házába, és ott hal meg.

Nem onnan tudom, hogy főztem/ettem csigát, hanem onnan, hogy van egy spanyol nyelvű receptkönyvem.

ander 2008.11.17. 15:35:58

Nem igaz, hogy lassú állat!
Én egyszer vettem a számba, és villámgyorsan visszajött a nyelőcsövemből!
Utána nagyon haragudtam magamra, hogy nem tudtam függetleníteni magam a tudattól, hogy mit eszek.

De egyszer mindent ki kell próbálni :-)
A poszt zseniális, mint mindig.

bogi82 2008.11.17. 15:36:53

szerintem az a megdermedt fűszeres vaj lehet, mi is ettünk ilyet Lyonban a nyáron, eleinte idegenkedtem tőle, de tényleg nagyon finom

en1 · http://enegy.blogter.hu 2008.11.17. 16:03:39

csak annyit az állatvédelemhez... itthon is védett állat az éticsiga. és szigorúan csak a posztban is megadott időben gyűjthető. azt is meg merem kockáztatni - ha jól emlékszem, de utána kellene nézni -, hogy meghatározott helyeken lehet csak gyűjteni széphazánkban is.

a franciáknák valószínűleg azért védett, mert már megették majdnem az összeset. :-)

basszírozó 2008.11.17. 16:42:50

Megjött a kedvem. Először persze nem magm készítek majd csigát, hanem veszek fagyasztottat a nagybótban. Na de aztán! Ha már szabad lesz fogni! Áprilistól!
:)

Veér Farkas 2008.11.17. 16:57:59

Na igen, ehető állat az, aminek alapkiszerelésben legalább 2 lába van. De még jobb, ha 4. (És még az sem mind.)
Kivétel a hal :-)

Quicksilver 2008.11.17. 17:20:31

Osztrigát már ettem, csigát még nem. Franc se tudja miért, de nem is vágyom rá. Még ezen post után se, pedig szórakoztató volt. :-)

TRIBE 2008.11.17. 17:33:13

bennfektes infók szerint még akár kasher is lehet, Mivel szinte nincs is agya, fogalma sincs a vallásról... :)

2008.11.17. 17:53:23

Megvettem, 999Ft volt 12 darab. Holnap este kóstoljuk meg, szerdán beszámolok róla. Remélem jól van fűszerezve:)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.11.17. 19:00:42

Hajrá! Kíváncsian várjuk!! És jó étvágyat persze.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.11.17. 19:39:17

Té,

csak ámulok, mivel eddig nem kaptad meg, hogy rohadt állatkínzó vagy;)

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.11.17. 19:42:56

Peat,

bevallom, magam sem értem. Csak nem ma van a szeretet világnapja, vagy valami hasonló?!

Mentula 2008.11.17. 20:05:29

Rohadt állatkínzók! Viszont ha ilyesmire készültök, legközelebb szóljatok, segítek mindenben.

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.11.17. 20:08:54

feltételes reflex tézisét továbbfejlesztve:
minden ehető ami mozog, még a tank, meg a helikopter is, csak elég éhes legyen az ember.

a csiga kapcsán sajnos, vagy szerencsére elég nehezen tudom elképzelné az éhség azon fokát, hogy bevállaljak néhányat.

már a békacombot is kihagytam a blogbulin - az igaz, hogy ott volt még 100 egyéb finomság, amikkel ugye rosszullétig ettem magam

ekkerjoz 2008.11.18. 07:59:27

"A vietkongok mindent megesznek, ami a vízben van. És nem hajó."
MacArthur mondta volna? Nem biztos.

A csiga finom, nyugodtan meg lehet kóstolni.

A.Laci 2008.11.18. 08:11:02

Ha egy mód van rá, én is vigyázok a csigákra, a járdán nagyívben elkerülöm őket, esős napokon mégis később érek haza...

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.11.18. 10:07:23

Lényeget érintő kérdés: Miért idióta a nevezetes mondóka? Hrrrrrrrrrrr :((

csurtus · http://csurtus.blog.hu 2008.11.18. 11:10:47

mbemba,

talán csak nem a tűzoltási-katasztrófavédelmi lobbi képviselőjét tisztelhetjük benned?!

:-)

Hát, a kérdésre visszatérve, a csiga átverése forog fenn, ahogy milena is említette itt fent spanyol összefüggésekben: hazudunk a csigának, hogy ég a háza, annak érdekében, hogy kijöjjön és rásózhassuk a fölösleges tejünket és a vajunkat, azzal az ígérettel, hogy a mennyiségből másnapra is jut.

Ilyet csak egy idióta sales-es reklámszakember találhat ki.

ErrorFlynn 2008.11.18. 11:38:21

megkóstolni bármikor, de elkészíteni, soha. irtó macerás.

mbemba · http://olaszforum.blog.hu/ 2008.11.18. 11:58:48

És a ricse is ,,ezeknek" biztosít hátszelet

spájdernecc 2008.11.19. 09:02:38

ha csak ez hiányzik:)
Tib, egy szadista állatkínzó vagy, lefogadom, hogy a rákot is élve dobod a főzővízbe!

2008.11.19. 10:05:20

Nos megkóstoltam. Hát izé... Nincs rossz íze, leginkább semmilyen íze van, viszont a vaj iszonyat fokhagymás volt rajra és elég rágós is volt. El tudom képzelni, hogy egy hozzáértő szakács finomat csinál ilyet, de ez a fagyasztott nem volt az igazi. Legközelebb étteremben kóstolok ilyet. A házuk viszont szép.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.11.19. 18:36:26

Off,

itt is ugyanaz a helyzet, mint lemilen, felugró ablak jön elő. Mondjuk nem vészes, mert FF letilja.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.11.20. 00:02:05

Té,

nekem egyáltalán nem para, rutinos versenyző vagyok:) De szerintem sokan lehetnek, akik ettől beparáznak.

Indy_ 2008.11.27. 11:22:03

A csiga finom, én már ettem. Nem lett a kedvenc étkem, de a libamáj zöldségágyon (ez is francia finomság) főétel előtt feltálalt csiga egész jó volt.

automentesnap 2009.02.11. 01:19:47

Nincs igazán íze, leginkább a fűszervajon múlik a dolog, azért is olyan fontos.
És kissé rágós, mint a zúza - Olaszországban ettem a legpuhábbakat, szerintük a franciák nem értenek hozzá :)

Egyszer szedtem is Borsod déli részén és azért az túlzás, hogy nem kell hozzá kondi. Gondold el: derékban meghajolva, jó görnyedten járva meresztgeted a szemed és egy kilóhoz minimum 100x hajolsz le, kezdők akár jóval többször is. Ha csak a délelőttöt szánod erre, akkor is simán kikészül a derekad. Ahhoz képest nem fizetik túl (1 kg/60db 100 Ft vs. 12 db 1000 Ft?), érdemes inkább megenni.

éniszteri mitkár 2009.10.19. 20:41:17

Nem csak Burgundia a csigaevés központja, hanem a Pireneusok is. Itt történt szüleimmel a következő eset. Édesanyám nem szereti a csigát (finoman fogalmazva), azonban épp csigaszezonban voltak arrafelé. Minden ígéretes helyi kisvendéglőben csiga volt csigával.
Nem csak az előétel, de a leves, főétel is csigával volt.
Már nagyon éhesek voltak, mikor betévedtek egy étterembe, ahol arra a kérdésre, hogy mi van még csigán kívül, a pincér azt felelte, hegyi rizs.
Az mi? Kérdezte gyanakvó anyám. Rizs nyúllal, szólt a válasz. Így édesapám rendelt csigát csigával, édesanyám meg hegyi rizst.
A hegyi rizs cserépedényben sült rizses nyúlhús volt, a tetején pedig,úgy, hogy nem látszott a rizs.... Igen, rengeteg csiga!

Attilajukkaja 2010.06.06. 15:47:40

@mbemba:
Szerintem a legtobb magyar gyerekversike/mondoka idiota vagy tiszta horror. A Katicat jol megkinozzak (a kutbol is kiveszik, hogy folytathassak a szadizasat), a kis tehen elol-hatul verzik (se fule, se farka), majd az egesz bulit a torok gyerekre kenik (torok gyerek megvagta, magyar gyerek gyogyitja). Hat csoda, hogy ilyenek leszunk felnottkorunkra?
Igaz, Grimmek sem voltak sokkal jobbak!

A csiga pedig fiiiinom! Az egesz allat egy nagy adag izom (miutan a nyalkat/taknyot tobb vodor sos vizzel lemostuk rola). Tenyleg a zuzahoz hasonlit!
A kepek ragyogoak!!!!

rozsdafarku 2010.06.07. 07:06:44

Pár éve eső után, mintha most lenne, rengeteg csiga termett a kertben.A fejembe vettem, hogy én is megkóstolom.Hamar összeszedtem vagy fél-vödörnyit.Szakácskönyv szerint 2 napig éheztettem őket, többször átmostam, átöblítettem, hogy a maradék kis kakijuktól is megtisztuljanak.
10 literes fazékban zubog a forróvíz, eljött az igazság pillanata!
Gáz le, víz ki, csigákat az árokparton szabadon engedni...
Azóta se ettem csigát.
Majd Párizsban.

Attilajukkaja 2010.06.07. 11:05:03

@rozsdafarku:
Te aztan tenyleg ugy bantal szerencsetlenekkel, mint a versikeben a katicabogarral: sos vizbe tetted, onnan is kivetted... :o))))

vén betyár 2010.06.07. 13:26:07

@Attilajukkaja: Pedig csak azt kellett volna mondani, hogy "Adj király, katonát!", vagy Csiga, biga gyere ki, Ég a házad ideki!, helyette ők mondták, hogy
"Mienk a vár, tied a lekvár!"

Attilajukkaja 2010.06.14. 11:21:48

@vén betyár:
Nyitott kapukat dongetsz. Csurtus a "Csiga-biga, gyere ki" c. mondokara a posztban mar utalt: "a Sopron - Dunaszerdahely - Kézdivásárhely - Nagybecskerek négyszögön belül minden óvodai kiscsoportban kötelező, és a tűzoltói-katasztrófavédelmi lobbi befolyását tükröző idióta" versikenek titulalja :o))))
Szerintem pedig eppen ez a versike nem is olyan idiota. Eloszor is, teljesen illeszkedik a magyar beugratos, jo szandekra utalo, amde galad szandek altal vezerelt zsakmanyszerzesi modszerekhez. Masreszt, gyerekkoromban kiprobaltam es MUKODIK! A viszonylag egyszeru idegrendszerrel rendelkezo csuszo-maszo tenyleg kijott a hazabol. Igaz, nem volt szabad kozben piszkalni es a notacskat is sokszor kellett elenkelni, de ezek az apro reszletek sem renditettek meg bennem a varazsnotaba vetett hitemet.

vén betyár 2010.06.16. 16:07:25

@Attilajukkaja: Ki hitte vóna?!Köszi!:)

bonebear · http://cinca.blog.hu 2010.06.26. 18:54:38

Pontosan melyik része az emésztőcsatorna? Ez már legalább a harmadik változat, amit arra olvasok, hogy mit kell kivágni belőle. Én minimum 2/3 rész zsigerrel találkoztam összeségében.

in memoriam 2010.07.11. 14:21:40

Azért minden sz......t nem vagyok hajlandó megenni, csupán csak azért, hogy a feltünni kívánó réteg ezt is megzabálja.
Csuszó-mászó undoritó állatok.
Ezt Isten is megtiltotta.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2010.07.15. 00:14:29

@in memoriam:

Ja, megtiltotta, akárcsak a paráználkodást.

stellmonte 2010.07.19. 17:03:31

a tiltakozóknak üzenem, hogy érdemes kipróbálni de nem mindegy hol...

én sose rendeltem volna magamnak ilyet de - hál'istennek - a párom volt ilyen bátor és meg is kóstoltatta velem... ez egy kis trattoriában történt Modena mellett és úgy hívták ezt a csodát, hogy Lumache alla Bourguignonne

vérszemet kapva berendeltem magamnak egy adagot Párizsban is de az messze annyira nem jött be, sőt...

viszont Modena mellé azóta is visszajárunk és nem hagynám ki Marco csigáit :)
süti beállítások módosítása