A kanadai zászló nem szorul különösebb bemutatásra. A juharlevél informálisan már az 1700-as évek elején felbukkant tartományi szimbólumként, s ezt a 11 csúcsos vörös változatát középponti elemként tartalmazó nemzeti lobogót először 1965-ben vonták fel az ottawai Parlament előtt. A zászlóról itt és most csak ennyit. Szép.

Posztunk fő témája a nevezetes juharszirup, amelyet - ha máshonnan nem - a nők által különösen kedvelt Esőember című filmből ismerhetünk.


A posztot - teljes terjedelmében - ide kattintva olvashatod.

 

picidzé · http://librarian.blog.hu/ 2007.07.06. 11:46:34

Érthetetlen, hogy milrt ragaszkodnak a kanadaiak ehhez a ragacshoz. Szerintem szörnyű.:)
(Kanadai nénikém szerint azért, mert ezt MÉG nem kínából importálják.)

ErrorFlynn 2007.07.06. 13:14:26

Kicsi ház a nagy erdőben, megvan? Ott is a hóval hűtötték a szirupot a kóstihoz, aztán emberalakú palacsintákat sütöttek (ejnyebejnye), és azzal zabálták a cuccot. Hű, de imádtam azt a könyvet.
Egyszer viszont igen körberöhögött lakótársam, mikor fél óráig túrtam a konyhát, aztán rárontottam számonkérni, hová dugta a jávorszirupot.
(Ez a bevett megoldás bombagyanús folyadékok esetén? Kiszedetik a tulajjal a cuccost, robbanjon vele ő? Nem is olyan hülyeség.)

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2007.07.06. 13:47:57

A kicsiházas-nagyerdős dologból rémlik valami, de asszem zuhanyozó csaj nem volt benne.

A jávor az a szarvas, a juhar meg a szörp. Vagy rokonok, esetleg szinonimák? Kínzó kérdés.

A londoni modus operandi nekem is tetszett, utólag. Bevallom, a páncélautóba zárva kicsit megremegett a kezem és legalább hússzor megnéztem, hogy tényleg az én bőröndöm-e. Csak akkor nyugodtam meg, amikor felnyitva megláttam a saját cuccaimat; koszos pizsamának annyire még nem örültem.

ErrorFlynn 2007.07.06. 14:05:28

egen, max. lavórban mosakodó nők lehetnének benne, de az össz izgalom a szarvasok lelegelik a kertet, meg ki kapja a szebben csíkos selyemcukrot. néha azért farkasok is jönnek, és majdnem félni is kell. viszont zabálják a juharszirupot, és sárgára festik a vajat. (répalével)

"A jávor az a szarvas, a juhar meg..." :-O

güell (törölt) 2007.07.07. 20:27:16

sztem tobbszor is erdemes kiprobalni, bar nekem tul edes. ja en uvegeset hoztam haza, azzal nem volt gond. hacsak az nem, h szulok, tesok, haverok csak akkor veszik elo amikor megkerdezem h van e meg belole :)

ellenben amikor hetfon jottem londonbol, a harrodsbol szarmazo sutisdobozokat nem ismertek fel a kijelzon. mokasan neztek ki, megpakolt taska kozepen szep sorban figyeltek a kis kekszek :)

Nagy Gyula 2007.11.03. 00:26:24

Hosszú-hosszú évek óta pörkölt- és töltött káposzta zabáló magyar vagyok. A tokány, a dödölle és a csusza hazájában először valamilyen regényben olvastam juhar-ihar-jávorszirupról. Meglehetősen kíváncsi lettem. Ez az állapot több évtizedig tartott. Láttam én is az Esőembert, újra szembesültem a juharsziruppal, de máig nem tudtam, hogyan készül. Most, e honlap olvastán föllebbent a titkok titka. Mostmár nagyon okos lettem szirup-ügyben. Valamelyik következő életemben tán meg is ízlelem. Vagy hozzájuthatni Magyarországon is? Üdvözlettel: Nagy Gyula

csurtus · http://csurtus.blog.hu 2007.11.03. 12:03:42

Szia Gyula,

igen, néha a nagyobb bevásárlóközpontokban lehet kapni. Nem árt elolvasni az apróbetűs részt, mert a kereskedőkről mindenki tudja, hogy hazudós népség; ne hagyd, hogy "juharízű szirup"-ot, esetleg "kanadai recept alapján készült növényi édesítőszer"-t sózzanak rád. A marketingesek csodákra képesek anyanyelvünk kifacsarásában.

Szóval az összetételt kell szemügyre venned: ha 30 százalék alatt van a "juharszirup" elnevezésű üsszetevő, állj a sarkadra és sátáni kacaj kíséretében tedd vissza a polcra az átverést.

Igazit is lehet kapni, csak türelem kell hozzá. Ha sikerült, térj ide vissza és számolj be a kalandjaidról.

Üdv,

csurtusék

Bernáth Jánosné · http://Zezike 2008.08.28. 20:13:16

A tájékoztatás juhar-ügyben kitűnő,azért érdekelt
a szirup felhasználása, mert most kaptam egy csinos
kis üveggel a kislányom szerelmétől.Ő most jött haza
Kanadából, szóval a "szer"' eredeti.
Jó lenne egy jó és egyszerű sütirecept.......
Üdv.: egy tanácstalan felhasználó

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.08.28. 22:40:43

Bernáth Jánosné,

első körben sima palacsintába javasolom; egyszerűen, mint a lekvárt, csak - ha tényleg eredeti - akkor óvatosan a mennyiséggel, mert nagyon tömény bír lenni.

Aztán lehet tepertővel és lilahagymával enni, ahogy a québeciek - de ezt csak ha bevállalósak vagytok.

Süti tekintetében pedig a baklava-típusú cuccot ajánlom, ami rengeteg réteg réteslap, s közéjük rétegesen, felváltva őrült mandula, cukros víz, tört dióbél, zúzott mogyoró, juharszirup, megint őrölt mandula, stb... A legtetejére egy kis mák, méz, juharszirup és porcukor...

Ütős. És úgy egymilliárd kalória egy adag.

Pókmalac 2008.09.28. 22:17:45

Tepertővel (felénk töpöryű) nagyon jó, de szerintem a sonka vagy a malacsült is isteni vele:D
Na amikor repetáztam belőle, a helyi magyarok egyből kinéztek, azt hitték, hogy vmi québecois ügynök vagyok. Dehát ha rómában jársz...

Czegő Teréz 2008.10.02. 22:08:07

Édesanyám ilyent nem készített, nem ismerhetem.
Pedig de jó lett volna ha a néger szakácsnővel a márvány zongora körül kergettetett volna amennyiben nem zabálom meg. Van ilyen!

Lchef (törölt) · http://kajaltunk.blog.hu 2008.11.27. 09:52:04

Palacsintába nagyon finom de nem szabad túlzásba vinni.
Ajánlom még: frissen sütött gofri ( nem a bolti rettenet), vaníliafagyi és egy kis juharszirup:)

najmanna 2009.10.10. 12:48:30

olyan, mint egy erdei piszoár, amit michel éppen használ. BOCSÁNAT.

eMM2 2009.10.13. 22:35:08

Szerintem a juharszirup förtelmes.És ezt az émelygősen édes vacak izű izét még képesek hússal enni az döbbenet.
Ismerősöm volt egy roppant elegáns ami étteremben kihozták neki a sülthúst körettel..Kérdezték tőle jó magyarosan hogy kér e hozzá szaftot.Bólogatott hogy persze.Na zutty kettőt se nézett és nyakon is öntötték egy jó adag juhartrutyival.A többit inkább képzeljétek el,de elég az hozzá hogy jó hosszúra nyúlt a vacsora,leginkább ez a fogás.:)

Nekem ferihegyen volt ilyen csomagkinyitós kalandom még 2006-ban a londoni utazás előtt.(ez még a folyadékos hiszti előtt volt)
Szóval békésen várakozom a tranzitban amikor elhangzik a nevem hogy tán fáradjak ide meg oda.Egy egyenruhás hölgyemény át is vezetett a detektorokon visszafelé irány a csomagkinyitó helység.De az nem úgy megy hogy csak úgy a jelenlétemben kinyitják kelett várni egy rendőrre is.Addig azt sem mondták hogy bikmakk,csak hogy várakozzak türelemmel.Mertem remélni hogy a gépet azért nem késem le.
Rendőr jő bőrőnd kinyit(még jó hogy pont ezt nem fóliáztuk le) és elhalásznak belőle egy revolvert.Hát igen, jól lebuktam.Az asszony öccsének vittünk ajándékba egy revolver alakú öngyújtót.(Az én vicces ötletem volt igen,de erre az éberségre azért nem számítottam:)Na ezért volt a felhajtás.

Santolunes 2010.09.02. 09:01:39

@csurtus:Esetleg nem lehet ezt a ragacsot desztilálni,hátha sikerülne valami jó kis gugolós v. kerítésszaggató nedűt összehozni belőle, csak népszerűbb lenne?!

És ha Jávor=Jermann,akkor
Juhar=........?
a megfejtéseket kérjük a szerkesztőségbe...

rozsdafarku 2010.09.02. 09:43:31

Ez vhogy eddig kimaradt az életemből, mármint a poszt is, a szirup is.
Jó kis élménybeszámoló, a helyszínen én is szívesen megkóstoltam volna, de ezután is megleszek juharszirup nélkül.
Pedig!Amiből lekvárt lehet főzbi, abból pálinkát is!
A nagy juharszirup-termelő vidékeken olykor vodka is készül a sűrítményből,
Idézet innen:
www.mindmegette.hu/juharszirup-a-kanadikum-30747

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2010.09.02. 09:44:10

@Santolunes:

Az alkoholos verzióval már sokan megpróbálkoztak (ami nem meglepő), de ahogy mézből sem sikerült, úgy ebből sem. Biztosan túl magas a cukortartalma és nem élnek meg benne azok a bacik, amelyek a cukor alkohollá történő átalakulásáért felelősek, vagy mittudomén.

rozsdafarku 2010.09.02. 10:07:45

@csurtus: Méghogy a mézből nem lehet pálinkát főzni?
Nahát!Ki hitte volna?!

csurtus.blog.hu/2008/03/06/nemzeti_italok_a_midus_balsamas

tiboru · http://blogrepublik.eu 2010.09.03. 00:07:16

@rozsdafarku:

:-))

Most elkaptad, hogy félrebeszél!

rozsdafarku 2010.09.03. 08:27:25

@tiboru: ÁÁÁÁ, nem, a mézből valóban nem lehet pálinkát főzni.Utánanéztem:
Találékony embertársaink évezredek óta az istenek ajándékaként tekintenek az alkoholos italokra, joggal.Sokféle módon, sokféle alapanyagból készítenek különféle jobbnál-jobb italt.
Gyümölcsből alkoholos erjesztéssel bort, pálinkát, lótejből tejsavas erjesztéssel kumiszt, burgonyából, gabonafélékből enzimes erjesztéssel sört, pálinkaféléket,
ecetes erjesztéssel kenyérből üditő sörféleséget, de kedvencem a pombe, amelyet a bennszülött öregasszonyok nyálában lévő enzimek felhasználásával köpködnek össze.
Lényegében az erjesztés folyamán alakulnak át az alapanyagban lévő különféle cukrok alkohollá, amelyet aztán különféle lepárlási módszerekkel kinyernek.
Most nem is említem, hogy milyen az ideális hőmérséklet az erjedéshez és mely bonyolult eszközök szükségesek a lepárláshoz, az emberi akarat és találékonyság leküzdi ezeket a nehézségeket.
DE:hivatalosan 100 kg szílvából lehet 5 liter pálinkát nyerni.
Láttuk, hogy 40 liter juharból lesz 1 liter juharszirup, a mézt, mezet? illetően meg sem lehet saccolni, mennyi virágporból jön össze 1 kg méz, mint alapanyag.
Tételezzük fel a szilva /szilvacefre/ analógiájára, hogy 100 kg mézből lenne 5 liter pálesz.
1 kg méz:l500 ft.
Nem is foytatom, mennyi páleszt lehetne kapni 100 kg méz árából?
Lehet, de nem éri meg.
Tehát nem lehet!
süti beállítások módosítása