Egy személyes vonatkozású, de a blogunkat közvetlenül érintő, aktuális esetről szeretnék beszámolni nektek; remélem, tanulságos lesz és ti is mosolyogni fogtok a végén, ahogyan mi tettük.

A négynapos, hosszú hétvége előestéjén történt, amikor is anyagot gyűjtöttem az elkövetkezendő posztokhoz (akinek még nem mondtam volna: egy-egy poszt mögött átlagban 4-6, de olykor 8-10 órányi anyaggyűjtés van, az írást megelőzően. Nem sajnáltatni akarom magunkat, csak tájékoztatásul).

Éppen a Wikipédiát böngésztem és sokadszor bosszankodtam azon, hogy egy-egy adott témában milyen szegényes a magyar verzió. Egyszer csak hatalmas sercegéssel kigyulladt az a bizonyos izzó a fejem fölött és arra gondoltam: mi lenne, ha az általunk összegyűjtött anyagokra épülő egy-egy posztunkat belinkelnénk (természetesen külső forrásként) az adott wiki-szócikkhez. Vegyük például Funárt: a magyar szócikkben 6 sor foglalkozik az életrajzával; de ott van Aszlányi Károly, a maga 5 sorával.


Micsoda szuper dolog lesz az olvasóknak - gondoltam én hülye -, hogy a törzsanyagtól jól elkülönülve lesz egy link, ahová kattintva az érdeklődő elolvashatja blogunk vonatkozó posztját.

Ugyanezt a testvérblogunkkal is elképzeltem, hiszen például Clausewitz életéről pont másfél sor áll a csak magyarul olvasók rendelkezésére (Jominis cikk meg egyáltalán nincs); Zig Zagnak még el is dicsekedtem, hogy milyen elképesztően jó ötletem támadt.

Mivel a tett az első, az okoskodás a második, nekiálltam és szép lassan, módszeresen belinkeltem vagy húsz posztot az adott wiki-szócikkekhez: Funar, Aszlányi, Klapka, Baden-Powell, a Csekonicsok, Szun Ce, Kinizsi, Clausewitz, meg még jó pár másik. Azért nem többet, mert észrevettem, hogy a linkek - úgy öt perc létezés után - eltűntek.

Hm - gondoltam -, valamit biztosan rosszul csináltam. És megismételtem a folyamatot, de a linkek további öt perc múlva ismét eltűntek, majd elkezdtem kapni a "szerkesztőktől" és "tartalomjárőröktől" meg még tudjaisten kicsodáktól a felháborodott méleket és üzenőfali beszólásokat.

Engedjétek meg, hogy idézzek belőlük pár mazsolát (a helyesírásukat változatlanul hagyom, mert így autentikus):

1.) Ez itt nem reklámozóhely, ved tudomásul, itt magánblogoknak nincs helye!

2.) Ellenőrizetlen forrásból származó posztokat nem helyezhetsz ki a Wikire!

3.) Ilyen stilust nem engedhetünk megjeleni komoly történelmi szereplökröl szóló életrajzokban!

4.) Ha nem jelölsz meg forrást, nem jelenhet meg!És milyen dolog igy irni hires emberekről?

5.) REKLÁMRA NINCS SZÜKSÉG A WIKIN!!! FIZESS, HA REKLÁMOLNI AKARSZ!

6.) ez nem a jopofáskodás helye, ezek komoly cikkek,szelemeskedni menj a ludas matyiba!

7.)
ne linkeljünk már be olyat ami Napóleont egyszerűen "korzikai származású surmó"-ként jellemzi)

8.) Ki vagy te, hogy ezt a hangnemet megengeded magadnak? Valami Nóbeldíjasnak vagy minek képzeled magadat?

9.)
A gondom a linkekkel az, hogy 1. kvázi ismeretlen ezek szerzője, 2. egy blog nem feltétlenül egy jó forrás egy ember életrajzához, 3. a blogbejegyzések szövegezése is egy kicsit pongyolának tűnt nekem.

satöbbi.

Nos, először tételesen és egyenként válaszolni akartam ezeknek a [önmoderálva], de aztán vettem magamnak a fáradtságot és megnéztem pár cenzor személyes oldalát. Gyerekek, nem akarok személyeskedni, ezért maradjunk annyiban, hogy legyintettem és - egy kivételével - nem válaszoltam.

Persze tudom, hogy bárki feltehet bármit és ugyancsak bárki törölhet bármit, de valahogy olyan szánalmasnak érezném, ha felrakom/törlik/felrakom/törlik/én is törlök/felrakják, satöbbi játékot játszanék ezekkel a lelkes [önmoderálva].

Ennyi a mára rendelt történetem; tanulságot ne keressetek, mert nincs, csak csodálkozás: hogy mik (és kik) vannak, édes istenem...

Költői kérdéseim:

1.) Valóban szabad enciklopédia a Wikipédia?
2.) Jól van ez így?
3.) Nem olyan ez, mint egy nevetséges operettállam, ahol bohócruhába öltözött, fegyvert szorongató figurák erőszakosan átvették a hatalmat?

Hasonló (vagy még mulatságosabb) történeteket szívesen olvasnék tőletek a kommentekben.

A Wikipédiát persze a továbbiakban is fogom magyarul is olvasni (az eddigi 93 ezer szócikkből biztosan van pár ezer, amelyik tartalmaz érdemi és korrekt infókat), de a [önmoderálva] szerkesztőkről legalább már van egy közvetlen élményem. Jó, nem akarok általánosítani: biztosan közöttük is vannak jófej, normális arcok.

Ja: ezúttal üzenem, hogy a Jávor Pál szócikk legvégéről, a külső hivatkozásokból véletlenül még nem törölték a linkemet ("Rövid Jávor-életrajz"); ejnye, ezt a figyelmetlenséget! Gyorsan-gyorsan tessék intézkedni, irgumburgum!

PS: Amúgy meg talpig úriember voltam, hiszen Tell Vilmoshoz nem is linkeltem semmit; képzeljétek, mit kaptam volna ezektől, ha berakom a trilógiát :-)))

Mentula 2008.05.02. 09:07:34

1. a magyar wiki sajnos elég kezdetleges dolog. alapvető dolgokról nincs bejegyzés, ha van, két-három soros csonk. Komolyabb anyaggyűjtés esetén még nem vettem hasznát.
2. egyszer megnéztem találomra egy szócikk mögötti vitát. háát, a szegény kezdőt olyan hangnemben fikázták, nem is édemi dolgok miatt, hogy csodálom, hogy találnak - már ha találnak - új embereket,és hogy az illető első szócikkes maradt és vitázott.
3. az rendben van, hogy ha már valami lexikon-félét akarnak ebből kihozni, akkor nem megengedhető, hogy ellenőrizetlenül bárki bármit felpakoljon. Igaz itt külső linkről volt szó, gondolom, de akkor sem lehet megkerülni a forrásmegjelölést, és lássuk be, a blogokban nem divat. DE ! amilyen külső hivatkozásokat eddig láttam azok között tartalmilag ezek a posztok finoman szólva profik, sőt informatívabbak a megfelelő wiki-s szócikknél. a stílus meg már ezerszer ki lett vesézve.
4. ha már stílus, az ottani moderátoroké sokkal inkább csiszolásra szorul. ez esetben megköszönhette volna a fáradozást, és kért volna forrásjegyzéket, illő hangnemben. néhány veterán nem tudja hová tegye magát, és a minőség helyett arra ügyel, hogy a szaros kis "hatalmát" fitogtassa.

Ezért nem lesz a magyar verzióból semmi.

tistedur 2008.05.02. 09:16:47

ezen nem éri meg felhúzni magad egy ilyen szép napos reggelen :)

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.02. 09:29:55

Á, már túl vagyok rajta.

A reggel itt is napos, a kávét már abszolváltuk is a teraszon. Sok ilyen hosszú hétvége kéne, igény lenne rá bőven!

Zig Zag · http://lemil.blog.hu/ 2008.05.02. 09:37:18

Csurtus,
A magyar wiki olyan, mint az ország. Nem beszélnek/írnak/olvasnak külföldiül. Ezért kénytelenek a magyar lapon erőlködni.
Megjegyzem: a magyar wikit nem is szoktam nézni. Alapból az angolnál kezdek, esetleg továbbugrok még máshová. Az angol (német/francia/orosz stb.) lapok viszont elég jól használhatók általában áttekintésre az adott témában - kár hogy a magyar nem :(

ekkerjoz 2008.05.02. 10:05:35

A Wiki egyre felületesebb, szerintem. Nemcsak a magyar...

Karikásostor - Sírásók naplója · http://sirasok.blog.hu 2008.05.02. 11:20:15

Kedves Csurtus!

Sajnos a fenti vitában, úgy látom nicsen maradéktalanul igazad.

A magyar wikipedia valóban meglehetősen kezdetleges állapotban áll sok szócikk esetében és elképzelhető, hogy némelyik szócikkhez jó lenne belinkelni néhány általatok írt (és általam is nagyon kedvelt) bejegyzést (külső linkként), de ezek ugyanakkor valóban nem tudományos, vagy elsődleges források.

A teljes képhez, ugyankkor nem ártana arra is utalni, hogy nem csak dúrva támadásokat kaptatok, hanem normális válaszokat és javaslatokat is(pl. Cassandro szerkesztő vitalapja).

A wikipedia egy folyamatosan változó fortyogó(kiforratlan) közösség, amelybe szerintem nagyon jót tennének olyan szerkesztők, mint amilyenek Ti vagytok, és szerintem nagyon jó lenne, ha az általatok összegyüjtött gazdag információkat beillesztenétek az ottani cikkek törzsszövegébe.

Üdv:

K

rgranc 2008.05.02. 12:13:20

Az is teljesen ellenszenves hogy önjelölt "moderátorok" basáskodnak kvázi-szerkesztőként, de hogy ilyen siralmas, csapnivaló helyesírással rendelkezve ők akarnak tudást terjeszteni, továbbadni... Szánalmas.

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.02. 12:32:07

Karikásostor,

nem akarok én ezzel sokat foglalkozni, csak azt tettem szóvá, hogy ha az ember rendszeresen olvassa a Wikit, látja, hogy milyen a felhozatal. Ezért bátorkodtam (volna) betenni pár linket, gondolván, hogy nem ezek fogják rontani a színvonalat.

Soha nem gondoltunk tudományos forrásmunkaként posztjainkra (sem itt, sem a lemilen), és ha a Wikin kizárólag elsődleges, többször is leellenőrzött - külső és belső -, tudományos igényességű forrást látnánk, egy szavunk sem lenne.

Az is igaz, hogy kaptam pozitívabb visszajelzést is; többen is javasolták, hogy legyek/legyünk én/mi is aktív szerkesztő(k), de - a magam nevében beszélve - köszi, nem kérek belőle.

Tudod, van olyan klub, ahová szeret tartozni az ember és van olyan, ahová nem.

Külön felingereltek azok a hülyék, akik szerint komoly emberekről csak komoly hangon szabad szólni, hiszen máskülönben vérig sértjük őket vagy az emléküket.

Na, az ilyenekről a vizelet jut eszembe: egyetlen féldecinyi is szennyvízzé változtat egy hordó kiváló vörösbort.

Kiváló tisztelettel:

csurtus (önmaga nevében!)

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.05.02. 12:46:26

A magyar wiki tényleg vicc. Zig Zaggal értek tökéletesen egyet, hogy mi tette olyanná, amilyen.

Arról már nem is beszélve, hogy mily módon a politika eszköze. Bombagyáron volt jó pár írás ezekkel kapcsolatban, aminek a józan gondolkodású ember nem túlságosan ad igazat, de ezek után már másként néz rá, és hajlamos elhinni, talán nem fikció az egész.

bogi82 2008.05.02. 13:00:57

"a blogbejegyzések szövegezése is egy kicsit pongyolának tűnt nekem" [9. pont]

Tudja vajon az a moderátor, mit jelent az a szó ebben az összefüggésben, hogy 'pongyola'?

Karikásostor - Sírásók naplója · http://sirasok.blog.hu 2008.05.02. 13:35:31

Kedves Csurtus!

Lehet, de ha már utazási blogban vagyunk, éppen minap olvastam kedvenc sivatagi utazómnál Wilfred Thesigernél (na ő aztán kemény arc volt - érdemes utánaolvasni!), hogy a legszarabb sivatagi kutak sós vizét is ihatóvá tették az arábiai beduinok némi erjesztett tevetejjel. :)

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.02. 13:37:44

Na ez érdekelne; már csak azért is, mert a jövő héten indulunk a Közel-Keletre...

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.02. 14:08:07

Izrael. Fel s alá. Remélem, beduinok is lesznek; arrafelé állítólag nagyon jó a hírük :-)

executor 2008.05.02. 14:08:16

"2.) Ellenőrizetlen forrásból származó posztokat nem helyezhetsz ki a Wikire!"
Nabazmeg! Az urigeller féle halálos mérgű (csk éppen nem létező) dzsungelviperát bezzeg engedtétek kirakni, mi? A tv2 PR-ja, mint forrás, bőven elég volt nektek. Aztán meg csodálkoztok, hogy a fél ország rajtatok röhög.

"5.) REKLÁMRA NINCS SZÜKSÉG A WIKIN!!! FIZESS, HA REKLÁMOLNI AKARSZ!"
Ezek szerint urigelleres reklámra viszont volt szükség... A tv2 gondolom fizetett is, mivel "reklámolni" akart, és onnantól valahogy nem csípte a kamuszag az érzékeny szemeteket.

"6.) ez nem a jopofáskodás helye, ezek komoly cikkek,..."
Ja. Akkor egy komoly mondat: Anyátok vasporos valagát! (tessék nyugodtan kimoderálni)

Karikásostor · http://sirasok.blog.hu/ 2008.05.02. 14:10:41

Jó utat! És csak semmi anyaggyűjtés a testvérbloghoz...
Az állítólag nem tesz jót az egészségnek! :)

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.02. 14:12:13

executor,

a dzsungelviperán én is egy álló órán át röhögtem.

Hjakérem: a tudomány az tudomány, a pongyolaság meg pongyolaság... Éljenek az ellenőrzött wiki-források!

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.02. 14:13:17

Karikásostor,

:-))

Odafigyelünk... És köszönjük a jókívánságot!

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.02. 14:23:34

Csak most jut eszembe: szerintem a Ludas Matyi kábé tizenöt éve megszűnt.

Kicsit naprakészebb tájékozottságot, ha kérhetném ezt egy enciklopédia-szerkesztőtől!

sammy85 2008.05.02. 14:32:45

ha jol latom a vitalapon, ez a cassandro nevu szerkeszto irta, hogy pongyola a stilusod

na ezek az o (a szerkeszto) szavai ugyanonnan:


A lapokból amiatt is kiszedtem, mert pont most megy egy vita, hogy azok a szerkesztők, akik szimplán csak belinkelnek egy oldalt, mi legyen és nem akartam, hogy gond legyen ebből.


az a lenyeg, hogy ezek szerint o nem fogalmaz pongyolan, es biztos csak en nem erten tisztan, mit is akar mondani

executor 2008.05.02. 14:55:04

"A lapokból amiatt is kiszedtem, mert pont most megy egy vita, hogy azok a szerkesztők, akik szimplán csak belinkelnek egy oldalt, mi legyen és nem akartam, hogy gond legyen ebből."

Kiszera méra bávatag, ha lehet....
Forrás: Karinthy Frigyes, nehogy már a forrás hiánya miatt ne jelenjen meg a kommentem. A magyar wiki csináljon, amit akar, részemről olvasom a kedvenc blogjaimat.

wiktor 2008.05.02. 17:42:50

Hali!
Mint egy a sokezer wikipédia (mérsékelten-közepesen aktív) szerkesztőből (de nem moderátor meg egyéb ilyen önjelölt népvezér) annyit szeretnék elmondani, hogy pl a magyar wikipédia az több ezer ember munkájaként áll össze. Egyfelöl megértem a fenti problémákat, mert itt sajnos van tényleg pár ilyen vadbar*m.
Ugyanakkor ne ítélkezzünk átfogóan pár hülye miatt. Sokan vannak akik szeretik csinálgatni a wikipédiát, időt, energiát szánnak rá. Nyilván lehet számos hibát találni benne, de ez azt hiszem annak a függvénye, hogy hányan dolgoznak rajta. Ti is írtátok h. az angol pl egész használható. Igen, mert azt sok 100 ezer vagy millió ember szerkeszti. Majd ha a magyart is annyian csinálják, az is jobb lesz.
Amúgy pl ha megnézitek az ún. kiemelt cikkeket azok általában minőségileg is felveszik a versenyt bármi más írásssal az adott témában. A többiben persze sok a kezdetleges.

Hogy egy párhuzamot vonjak, per pillanat Magyarország -legnagyobb fájdalmamra- a béka hátsója alatt van, morálisan, gazdaságilag és minden egyéb szempontból. De ettől mégnem az a megoldás, hogy jó akkor odébb költözünk, hanem hogy próbálunk tenni valamit.
Ugyanezt érzem a wikipédián is.
Azért mert pár barom átvette az irányítást az országon/wikipédián, akkor már az egész országot/wikipédiát utálni kell és (el)hagyni a fenébe?

csurtus · http://csurtus.blog.hu 2008.05.02. 19:32:37

wiktor,

nem akartam megbántani a minden bizonnyal létező és időt-energiát nem kímélő, jószándékú wiki-szerkesztőket; ha mégis megtörtént volna, itt és most elnézést kérek.

"Legyen béke, szabadság, egyetértés."

Jó munkát neked és a többieknek.

wiktor 2008.05.02. 22:05:13

Nincs harag :)
Én értem a te álláspontodat is. Sajnálom h. ilyen szerencsétlenül jött ki a dolog, így elvette a kedvedet egy életre.
Pedig maga az elv és az ötlet szerintem egész jó a wikipédián. Kár h. a destruktív egyedek is itt játszák az agyukat.
Mindenesetre kívánok neked további érdekes blogbejegyzéseket és konfliktusmentes ismeretterjesztést :)

Condottiere 2008.05.02. 22:26:53

Nos, ha nálunk valaki olyan dolgozatot ad be, amiben forrásként a wikipediára hivatkozik, azt hangosan körberöhögik. Pedig alapvetően nem a netes irodalomtól cidriznek ennyire, hanem konkrétan a wikipediától, és nem véletlenül...

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.02. 23:53:24

Akkor itt és most ünnepélyesen kijelentem, hogy minden wikipédiás szerkesztőt ki fogok ezentúl moderálni. Ez az én homokozóm, és itt én döntöm el, kié legyen a sárga kislapát és ki játszahat a piros vödörrel. Ez hálistennek nem a magyar Wikipédia.

Tele van a zsákom a megjegyzéseikkel, magyarázkodásaikkal, önigazolásaikkal, értelmezéseikkel és általában velük.

wiktor,

köszönöm a jókívánságot; igyekezni fogok. Neked meg rengeteg sikerélményt kívánok!

juzer945 2008.05.03. 00:21:53

Látszik, hogy a wiki alapvető felépítését sem ismeritek, ugyanis nincsenek moderátorok :P Hogy fikázhattok valamit, aminek még az alapvető felépítését sem ismeritek? LOL.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.05.03. 00:27:31

Ilyen hülyék vagyunk. Micsináljunk: szerencsétlen, hülye, hazudós népség vagyunk. És csak az kérjük: hagyjatok így meghalni!

Köszi.

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.05.03. 00:33:24

:D:D:D:D:D:D:D

Imádom a szavakkal való játékokat:) Té, te hogy vagy ezzel?:D

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.05.03. 00:41:54

Jaja; van, amiben világbajnokok.

Amúgy meg nem érek rá léha szórakozásra, tudniillik pont hamut szórok a fejemre és egy pengével meg akarom vagdosni az arcom szégyenemben.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.05.03. 00:43:33

De gyáva is vagyok: nem merem!

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.05.03. 00:48:19

Ne legyél ilyen kegyetlen magadhoz. A pengével és vagdosással vigyázz, mert a következő megálló a Tokio Hotel:P

Nem szeretek a Bombagyárra és az általuk alkotott világképre hivatkozni, de ott is foglalkoztak jópárszor a wiki-vel. Most rákerestem az egyik ilyen írásra ( bombagyar.hu/index.php?post=631 ), csak a zsidózástól kell eltekinteni és egyből emészthető, elgondolkodtató. Most, h újra átolvastam, kiderül,juzernek igaza van, nem moderátor, adminisztrátor. Micsoda különbség:)

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.05.03. 00:58:07

Óóóó, és én VÉGIG moderátor írtam!!!

HOL AZ A PENGE?!
HOL A MÉREG?!
HOL A SÖRÖM?!

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.05.03. 01:02:03

Remélem, ez örök tanulságként szolgál, hogy mindig pontosan kell fogalmazni. Nem lehet csak úgy összekeverni azokat a dolgokat, amiknek a funkciója a releváns, az elnevezése kevésbé...

Szóval tedd csak le ezt a sört ide mellém:P

Hja, kis off- az absztinencia azóta is tart:D

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.05.03. 01:13:27

Ótejóég...

_belesápad a gondolatba_

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.05.03. 01:22:00

Nekem mondod? Elég fura a sok részeg közt egyedüli józannak:) FŐleg az elgondolás- én is ilyen lennék?:D

Enver 2008.05.03. 01:24:23

Az alapprobléma az, hogy ilyen természetű írásokat nem fogadhatunk el forrás gyanánt. Mivel alapvetően lexikon vagy enciklopédia készülne itt, érdekességképpen sem linkelünk be tréfás, könnyed hangvételű, tudományos forrásokkal alá nem támasztott munkát. Csurtus írja is:

"Soha nem gondoltunk tudományos forrásmunkaként posztjainkra (sem itt, sem a lemilen), és ha a Wikin kizárólag elsődleges, többször is leellenőrzött - külső és belső -, tudományos igényességű forrást látnánk, egy szavunk sem lenne." - Na de akkor miért is kell a ti műveitekre linkelni?

"Micsoda szuper dolog lesz az olvasóknak ... hogy a törzsanyagtól jól elkülönülve lesz egy link, ahová kattintva az érdeklődő elolvashatja blogunk vonatkozó posztját." - Ezért? Ez tulajdonképpen reklám, akármennyire is tiltakoztok ellene. Ha a szegényességét sajnálod a szócikknek, bővítsd tartalommal vagy linkelj szakmunkára, de ne olyasmire, ami legfeljebb jópofizó ismeretterjesztésnek fogható fel.

Akik leveleztek veled, azokról no comment... az ilyen stíl tényleg sok kárt okoz. Például azt, hogy egyesek képesek miatta komolyan venni a bombagyárat :)

Ehhez kapcsolódóan csak jelzem, hogy az adminisztrátorok mindegyikét megválasztották, és a közösség (persze, agymosott birkák, ugye?) egyiket se akarta még leváltani. Meg aztán konkrétan mi bajotok az adminokkal? Ők azok, akik egyáltalán bele se szóltak ebbe az ügybe. Se blokk, se cikktörlés, semmi ilyesmi nem került elő :) Nézzetek csak utána. A bombagyáron az adminok miatt sírnak, nektek a "járőrökkel" van problémátok... természetesen hívhatjátok őket moderátornak is, igazán nem számít. Ettől függetlenül a kettőt ne mossátok össze: admin és járőr = ég és föld. Szóval csínján a bombásokkal.

Egyszóval Tiboru hibázott az oldal belinkelésével, és járőreink is hibáztak az ellenséges fellépéssel. A nevükben nem kérhetek és kérek elnézést, és a helyetekben én is elvárnék tőlük némileg civilizáltabb viselkedést. De hát semmi sem lehet tökéletes... és ettől még nem kell azon sírni, hogy persze, mert a magyar wiki ilyen-olyan.

Utóhangként megsúgom: kicsit is szakmai szemmel nézve az enwikin is vannak oltári baromságok. A mennyiséget kifogásolni meg nem valami fair dolog, mivel emberek csinálják az összes wikit. Az talán előttetek sem rejtély, hogy angolul többen tudnak több helyen, mint magyarul... (De ld. pl. az arab wikit, ahol 60000 alatt vannak - ehhez képest fantasztikusak vagyunk.) A dzsungelviperás ügy meg végképp nem fair, ugyanis úgy tesztek, mintha nem orvosoltuk volna gyorsan a hibát. Azonnal természetesen nem tudjuk, hiszen éppenséggel herpetológus nincs köztünk, aki percről percre árgus szemmel lesné a friss változtatásokat...

tiboru · http://lemil.blog.hu 2008.05.03. 01:30:12

Enver,

tényleg nem akarom tovább hergelni sem önmagam, sem titeket. Egyetlen dolog hagyott tüskét bennem: hogy KGyST járőr elvtárs lehazugozott csupán azért, mert a sárga alapon általam összegyűjtött finomságokról azt hitte, hogy EGY anyagban és az üzenőfalak valamelyikén kaptam. És csodálkozott, hogy nem találja meg a gugli.

Na tőle egy bocsánatkérést elvárnék mindkét blogomon, a többire meg részemről fátylat.

És akkor az adminoktól külön elnézést, hogy a túlbuzgó járőröket adminisztrátornak véltem.

Enver 2008.05.03. 01:37:06

Helyes, szerintem felesleges ellenségeskedni. Jómagam is csak azért ragadtam itt billentyűzetet, mert a végefelé már egy en bloc huwikiellenesség körvonalazódott, amit nem feltétlenül érzek igaznak. Persze még nem mondhatjuk, hogy megálljunk, mert itt van már a Kánaán... de a többségünk ezen dolgozik. Tulajdonképpen a járőrök szándéka is jó, hogy ezt miként juttatják kifejezésre, az más kérdés :) De a járőrség önkéntes feladat, nincs olyan kontrollja és bázisa, mint az adminságnak, úgyhogy itt csak az egyes szerkesztők belátására tudunk hagyatkozni.

Különben érdekes az oldalatok, még bele fogok mélyedni :)

Thaddeus Griffin · http://osztgyunamigyun.blog.hu 2008.05.03. 01:38:35

Enver- a bombagyárral számos probléma van, mint írtam is, nem tudok azonosulni vele, de mint oly sok mindenben, ott is születhetnek olyan írások, amikben ha elvonatkoztatunk, a tartalmuk elgondolkodtató, a felvetés ne adj isten' jogos. Az általam idézett linkkel kapcsolatom nem tudom, mi igaz, az viszont biztos, hogy az ilyen szintű reakciók hiteltadnak neki. Még ha valóban manipulatív, hamis is az írás.

Ettől függetlenül az írásod többi tartalmával egyetértek. A reklám kérdésben kialakult nézeleltérés pedig úgy vélem a "szabad" szó eltérő értelmezéséből fakad. Én például nem tudok olyan enciklopédiára tudományosan tekinteni, ahol sorozatkarakterektől kezdve mindenről írhatnak. Ne érts félre, nagyon jó ötletnek tartom, csak nem tudományosnak. Ott pedig szvsz elférne egy-egy link hasonló stílusban. Már bizonyos szint fölött:)

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.03. 01:57:14

A békesség jegyében ennél a posztnál ezennel mindenkit megkérek, hogy tartózkodjon a további kommenteléstől. Mindenki térjen vissza a csurtusblog alaptémáihoz.

Ez a blog eddig kiválóan teljesítette alapküldetését, s azon leszünk, hogy ez a jövőben is megmaradjon.

Köszönöm MINDENKI megértését.

Písz. Béke van.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.05.03. 02:08:25

Peat,

mingyá' kimoderállak!

:-)

csurtus · http://csurtus.blogrepublik.eu/ 2008.05.03. 09:14:15

Nagyon-nagyon sajnálom, de ennél a posztnál kénytelen voltam zárolni a kommentezést (először blogunk történetében).

Vannak, akik nem hagyták abba a mocskolódást.

Én kérek elnézést helyettük.
süti beállítások módosítása